Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1194
  • دانلود: 

    747
چکیده: 

یکی از مسائلی که در دو دهه اخیر بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران بوده و در کتب مدیریت مورد بررسی قرار گرفته، توانمندسازی کارکنان است و یکی از فناوری هایی که در هزاره سوم در صنعت بانکداری شاهد آن هستیم، گسترش روزافزون بانکداری الکترونیکی است. این مقاله به بررسی رابطه بین این دو چالش اساسی در بانک ملت پرداخته است. بدین منظور از مدل توانمندسازی روانشناختی اسپیریتزر استفاده شده است. در این مطالعه میدانی تعداد 134 پرسشنامه بین کارکنان و 150 پرسشنامه بین مشتریان کلیدی بانک ملت استان زنجان توزیع گردیده و داده ها با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به اینکه تحقیق از نوع همبستگی بود، در تحلیل آماری از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشانگر آن است که بین توانمندسازی کارکنان و تحقق بانکداری الکترونیکی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 747 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    9-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1636
  • دانلود: 

    938
چکیده: 

موفقیت یا شکست سازمان ها تا حد زیادی به کیفیت رهبری آنها بستگی دارد. رهبران جهت نیل به اهداف سازمان از فنون و ویژگی هایی خاص بهره می گیرند؛ برخی دارای صفات منحصر بفردی هستند، برخی دیگر رفتارهای ویژه ای از خود بروز می دهند، موفقیت برخی به پیروان آنها وابسته است و ... در سالیان اخیر، رویکردهای جدیدی از رهبری معرفی شده اند که رهبری تحول گرا، خدمتگزار، فره مند و ... نمونه هایی از آنها هستند. در میان رویکردهای جدید نسبت به رهبری، رهبری معنوی از جایگاه خاصی برخوردار شده است.در مقاله حاضر ضمن مرور مفاهیم و ابعاد رهبری معنوی، ویژگی های رهبر معنوی در نظام اداری ایران از منظر خبرگان استخراج شده و در پایان، با بهره گیری از تحلیل عاملی اکتشافی، ویژگی های رهبر معنوی در نظام اداری ایران در پنج بعد گروه بندی و تقلیل خواهد یافت. این پنج طبقه عبارتند از: توجه به منافع سازمان، توجه به منافع کارکنان، توجه به منافع جامعه، ویژگی های فردی و توجه به خویشتن. این پنج طبقه با یکدیگر الماس رهبری معنوی را شکل خواهند بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 938 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    19-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3702
  • دانلود: 

    1315
چکیده: 

نقش و عملکرد نظام بانکی کشور به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی جامعه در ارتباط با ارائه خدمات به مردم و مشتریان، مشارکت فعال افراد سازمان، جذب و هدایت منابع مالی در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها در هر محیطی که فعالیت نمایند، دائما نیازمند بهبود عملکرد بوده و باید تمام تلاش خود را جهت دستیابی به تعالی عملکرد به کار گیرند.یکی از روش های بررسی بهبود در کیفیت عملکردی سازمان، بررسی عوامل تاثیرگذار در آن است که این امر موجب اهمیت سرمایه فکری شده است. بنابراین سرمایه فکری شامل تمامی منابع دانش محوری است که برای سازمان ارزش تولید می کنند ولی در صورت های مالی سازمان وارد نمی شوند.به علاوه هر سازمانی علاوه بر داشتن ارتباطات درون سازمانی، دارای نوعی رابطه با محیط پیرامونی و بیرون از سازمان است. این رابطه را که از نوع رابطه تاثیرگذار و تاثیرپذیر است، می توان به نحوی به عنوان سرمایه اجتماعی آن سازمان قلمداد کرد. بنابراین سرمایه فکری و اجتماعی، دارای قابلیت ها و دارایی های مهم سازمانی هستند که می توانند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش در بهبود عملکرد سازمان کمک بسیار کنند. از این رو این مقاله با توجه به اهمیت تاثیرگذاری سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی در بهبود عملکرد سازمان ها، به دنبال آن است تا الگویی مناسب از دو رویکرد فکری با ابعاد (انسانی، ساختاری و رابطه ای) و اجتماعی با ابعاد (ساختاری، شناختی و رابطه ای) در بهبود عملکرد بانک توسعه صادرات ایران ارائه گردد.روش تحقیق، توصیفی و تحلیلی و جامعه آماری این تحقیق نیز مدیران، کارشناسان و کلیه کارکنان صف و ستاد سازمان مورد مطالعه بودند.نتایج حاصل از این تحقیق با استفاده از آزمون فریدمن و ویلکاکسون نشان می دهد که به ترتیب بعد ارتباطی و انسانی (سرمایه فکری) و بعد ارتباطی و شناختی (سرمایه اجتماعی) بیشترین اثرات را بر عملکرد داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3702

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    31-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2335
  • دانلود: 

    1230
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر ساختار سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بنابراین تعداد 74 شرکت در طی سال های 1383 الی 1387 (دوره زمانی 5 ساله) با استفاده از مدل رگرسیون چند متغیره مورد آزمون قرار گرفت. نسبت اعضای غیرموظف هیات مدیره و دوگانگی از مکانیزم های درونی و سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران حقیقی از مکانیزم های بیرونی حاکمیت شرکتی در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان داد که بین نسبت اعضای غیرموظف هیات مدیره و ساختار سرمایه ارتباط منفی و معناداری وجود دارد ولی ارتباط معنادار بین دوگانگی و ساختار سرمایه تایید نشد. همچنین بین درصد سهام در اختیار سرمایه گذاران و سرمایه گذاران حقیقی با ساختار سرمایه ارتباط معنادار آماری مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2335

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1230 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1593
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

مبادلات تجاری بین افراد، شرکت ها با یکدیگر و افراد با شرکت ها و دولت ها به سرعت از حالت سنتی خود که مبتنی بر مبادله اسناد و مدارک کاغذی است، خارج شده و به سوی انجام مبادلات از طریق بهره گیری از سیستم های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی در حرکت است. صنعت بیمه به عنوان یکی از پویاترین فعالیت های تجاری از این فرآیند مستثنی نیست. تکنولوژی اطلاعات تاثیرات متفاوت و گوناگونی را بر فعالیت های مختلف کاری در صنعت بیمه داشته است. فناوری اطلاعات و ارتباطات به صنعت بیمه شکلی منعطف بخشیده، آن را متحول نموده و مجبور به ترک قید و بندها و مقررات سنتی و استفاده از فناوری جدید نموده است. یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت بیمه موضوع بیمه الکترونیک است. بیمه الکترونیکی در یک نگاه کلی درصدد فراهم آوردن امکاناتی برای مشتریان است تا دسترسی به خدمات بیمه ای با استفاده از واسطه ای ایمن و بدون حضور فیزیکی صورت پذیرد.موضوع اصلی در این مقاله، امکان سنجی ارائه محصولات بیمه ای موجود به صورت الکترونیک در شرکت های بیمه پارسیان، آسیا، البرز، رازی، توسعه، سینا و معلم می باشد و به این مساله می پردازد که آیا ارائه محصولات بیمه ای موجود به صورت الکترونیک از ابعاد عملیاتی، فنی، فرهنگی و قانونی امکان پذیر است یا خیر؟ فرضیات تحقیق بر اساس آزمون میانگین یک جامعه (آزمون T-student و آزمون ویلکاکسن) مورد آزمون قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد که در حال حاضر امکان ارائه محصولات بیمه ای موجود به صورت الکترونیک از ابعاد مختلف عملیاتی، فنی، فرهنگی و قانونی ضعیف می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    49-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3444
  • دانلود: 

    1224
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری منابع انسانی بوده است. نوع تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین می باشد که تعداد آنها 300 نفر بوده است. از این تعداد 169 نفر به عنوان افراد نمونه آماری انتخاب و اطلاعات لازم از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. برای تهیه پرسشنامه بر اساس مطالعه در مبانی نظری و پیشینه تحقیق و انجام مصاحبه اکتشافی 8 شاخص بهره وری نیروی انسانی شامل: انگیزش، خلاقیت و نوآوری، روحیه رقابت پذیری، کاهش هزینه فعالیت ها، بهبود کیفیت فعالیت ها، کاهش زمان انجام کار، رضایت از کار و روحیه نیروی انسانی، مشخص و با توجه به آنها مدل نظری تحقیق تدوین شده است. با در نظر گرفتن میزان استفاده جامعه آماری از فناوری، وضعیت نیروری انسانی در هر یک از مولفه ها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. داده های جمع آوری شده با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (کالموگروف - اسمیرنوف تک متغیری و آزمون کروسکال والیس) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان داد که میزان بهره وری نیروی انسانی در هر هشت مولفه بر حسب میزان استفاده از فناوری متفاوت است. به عبارت دیگر بین استفاده از فناوری و بهره وری نیروی انسانی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3444

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1224 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 18
نویسندگان: 

امام قلی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    59-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2649
  • دانلود: 

    767
چکیده: 

سرمایه اجتماعی مفهومی چندبعدی است، پژوهش های انجام شده پیرامون این مفهوم در صورتی حالت کامل و «معرف گونه» خواهد داشت که به ابعاد مختلف سرمایه اجتماعی و ارتباط میان ابعاد آن بپردازد. با مطالعه متون مختلف می توان دوبعد ساختاری و شناختی را برای سرمایه اجتماعی بر شمرد. بعد ساختاری سرمایه اجتماعی شامل قوانین انعطاف پذیر و شبکه های ارتباطی و بعد شناختی به اعتماد، همیاری و همکاری گروهی اعضاء درون یک سازمان اشاره دارد. در این تحقیق، سرمایه اجتماعی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمان به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. جامعه آماری اول این تحقیق را شعب بانک تجارت در استان قزوین تشکیل داده است و جامعه دوم، اشخاص حقیقی که در بانک تجارت استان قزوین مشغول به فعالیت می باشند. روش تحقیق از نوع توصیفی - همبستگی می باشد و روش جمع آوری داده ها میدانی - کتابخانه ای می باشد. مهمترین اهداف انجام این تحقیق، بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمان در مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین می باشد. یافته های تحقیق نشان می دهد که بین سرمایه اجتماعی و عملکرد سازمان در مدیریت شعب بانک تجارت استان قزوین رابطه مثبت (مستقیم) وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2649

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 767 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    69-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1696
  • دانلود: 

    895
چکیده: 

تغییر پارادایم از یک رویکرد مبتنی بر فایده در حوزه تجربه خرید و توجه به بعد دیگر تجربه خرید که ارزش آن بر اساس میزان لذت گرایی و سرگرمی تعیین می گردد، از موضوعات چالشی در حوزه رفتار خرید مصرف کننده است. پژوهش حاضر به بررسی نقش میانی ارزش مبتنی بر فایده و لذت جویانه خرید به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رضایت از تجربه خرید در ارتباط با درگیری ذهنی مصرف کننده و گرایش های خرید مصرف کنندگان شامل گرایش به خریدهای تنوع طلبانه، ناخواسته و تفننی و حساسیت به قیمت در بین خریداران پوشاک می پردازد. بر اساس تجزیه و تحلیل یافته های این پژوهش از طریق مدل یابی معادلات ساختاری، با افزایش درگیری ذهنی خریداران پوشاک (مانتو و پیراهن مردانه) گرایش به خریدهای تنوع طلبانه، ناخواسته و تفننی افزایش یافته و این خریداران از حساسیت قیمتی کمتری برخوردار هستند. از طرف دیگر گرایش به خریدهای تنوع طلبانه و ناخواسته و داشتن حساسیت قیمتی پایین به پوشاک (مانتو و پیراهن مردانه)، موجب افزایش ارزش مبتنی بر فایده و لذت جویانه خرید می گردد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که میزان رضایت از خرید این خریداران متاثر از روابط درگیری ذهنی، گرایش های خرید مصرف کنندگان و ارزش مبتنی بر فایده و لذت جویانه خرید می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1696

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 895 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button