Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1931
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1931

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

الوانی سیدمهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-5
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2034
  • دانلود: 

    1502
چکیده: 

«حکمرانی خوب» مفهوم تازه ای است که در ادبیات مدیریت و توسعه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده و در اصلاحات مدیریتی شاخص های دقیقی را مطرح ساخته است. در این مقاله حکمرانی خوب از معنای اولیه آن که ویژگی هایی را برای دولت ها بر می شمرد فراتر رفته است و آن را حاصل تعامل و ارتباط متقابل دولت، سازمان های غیر دولتی، بخش خصوصی، سازمان های نظامی، نهادهای مذهبی و گروه های ذینفوذ داشته است که از طریق رسانه ها به هم پیوند می خورند. بدین ترتیب حکمرانی خوب شبکه ای از کنشگران جامعه مدنی است که به همراه هم توسعه و بهبود را برای جامعه به ارمغان می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1502 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

واعظی رضا | مسلمی طیبه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2666
  • دانلود: 

    1005
چکیده: 

مدیریت دانش فرایندی است که به سازمان کمک می کند با نیرویی اندک، قدرت عظیمی بسازد. مدیریت دانش شیوه جدیدی برای اداره سازمان و تسهیم منابع فکری و علمی آن است. اجرای مدیریت دانش مستلزم فراهم نمودن پیش زمینه های مناسب است. از جمله این پیش زمینه ها، هماهنگی لازم میان عوامل مختلف سازمانی است. در این پژوهش از میان عوامل مختلف سازمانی، عوامل فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی مورد مطالعه قرار گرفته است. فرایند مدیریت دانش نیز مولفه های متعددی را شامل می شود که از میان آنها مولفه های تولید دانش و انتقال دانش در این پژوهش مدنظر قرار گرفته اند. سازمان مورد مطالعه شرکت همکاران سیستم، بزرگترین شرکت نرم افزاری کشور است. با تحلیل های انجام شده بر روی داده های گردآوری شده، این نتیجه حاصل شد که بین عوامل سازمانی (فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی) و مولفه های مدیریت دانش (تولید و انتقال دانش) رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین در پیاده سازی مدیریت دانش این عوامل از مهم ترین مولفه هایی هستند که باید مدنظر قرار گیرند. تحلیل اولویت بندی عوامل، نشان می دهد که عامل فرهنگ سازمانی تاثیر بیشتری در روند پیاده سازی مدیریت دانش داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2666

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1005 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    21-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1414
  • دانلود: 

    708
چکیده: 

انتخاب تامین کننده یک مساله تصمیم گیری چندمعیاره است که شاخص های کیفی و کمی را دربر می گیرد. برای انتخاب بهترین تامین کننده گاهی نیاز است که بین شاخص های کمی و کیفی که ممکن است در تضاد باشند یک تبادل انجام گیرد. در این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم ارائه شده است، به طوری که بتوان ابتدا به کمک روش TOPSIS تامین کنندگان رتبه بندی و سپس با استفاده از روش UTASTAR تابع ارزش کلی برای مساله را براورد نمود. در نهایت با استفاده از تابع ارزش به دست آمده می توان تامین کنندگان بخش های دیگر سازمان یا تامین کنندگانی که در آینده سازمان از آنان خرید خواهند کرد را ارزیابی و رتبه بندی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1414

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 708 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1123
  • دانلود: 

    629
چکیده: 

تصور عمومی بر این است که شغل معلمی به لحاظ اینکه ساعات کاری محدودی دارد، از لحاظ تضاد کار - خانواده بهترین شغل برای زنان است و زنان در این شغل استرس کمی داشته و تضاد کار - خانواده را احساس نمی کنند. این تحقیق درصدد است تا رابطه بین شخصیت و تضاد کار - خانواده را تبیین کرده و پیامدهای تضاد کار - خانواده را بر رضایت شغلی، عجین شدن با کار در معلمان بررسی کند. یافته های تحقیق حاکی از آن است که تضاد کار - خانواده در شغل معلمی وجود داشته و موجب استرس، نارضایتی شغلی و بیگانگی از کار می شود و بخش اعظمی از این تضاد به خاطر این است که قسمتی از کار معلمان (مثل تصحیح اوراق) در خانواده انجام می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 629 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    41-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1941
  • دانلود: 

    883
چکیده: 

مدل هم محوری به وسیله دانشمندان زیادی مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل ارتباط بین ریسک های محیط، استراتژی شرکت ها و ساختار سرمایه را بر عملکرد شرکت ها مورد بررسی قرار می دهد. برای بررسی رابطه بین ساختارها و ابعاد، جهت درک وجود رابطه آن ها، جایگزین هایی مورد بررسی قرار گرفته اند که این جایگزین ها طی تحقیقات قبلی مورد بررسی قرار گرفته بودند. در طراحی این پروژه، داده های شرکت های پتروشیمی طی یک دوره زمانی 5 ساله 1384-1380 مورد بررسی قرار گرفته اند. جامعه آماری این تحقیق شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت پتروشیمی را تشکیل می دهند، برای تحلیل داده های تحقیق از آمار توصیفی شامل میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی، پیرسون و آزمون ANOVA استفاده شده است که مجموعا توسط نرم افزار spss بررسی می شود. در مجموع نتایج تحقیق نشان داد که متغیر های مدل هم محوری که شامل ریسک های محیط، استراتژی شرکت و ساختار سرمایه می باشند، هر کدام به نحوی بر عملکرد شرکت ها تاثیر می گذارند. در آخر این که استفاده از مدلی مانند مدل هم محوری دارای اثری مثبت بر عملکرد شرکت ها می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1941

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 883 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    57-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5151
  • دانلود: 

    1647
چکیده: 

در کسب و کار امروزه، کسب رضایت مشتری و تامین خواسته های او نقش حیاتی در اهداف سازمان دارد و به عبارتی کلید رشد کسب و کار، در به دست آوردن رضایت مشتری است. در بانکداری امروزه، کانال های تحویل مجازی و قابلیت انتقال پول با یک کلیک موس آن را برای مشتریان آسان تر ساخته است تا این که به بانک مراجعه نمایند. بنابراین در سازمان های بزرگ همانند بانک ها، لزوم ایجاد واحد یکپارچه مرتبط با امور مشتریان ضروری است. این تحقیق به بررسی چگونگی انجام فرایند CRM در سه بانک ایرانی ملت، کشاورزی و پارسیان پرداخته است. همچنین مزایای به کارگیری فرایند CRM، فناوری و نیز ساختار بخش مرتبط با مشتریان در سه بانک منتخب مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد. در جمع آوری داده های مربوط به نمونه ها از معیار قضاوتی، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است. بررسی مقایسه ای با رویکرد سوئیفت نشان می دهد هر سه بانک اهمیت CRM را به خوبی دریافته اند، تعریف یکسانی در خصوص آن دارند، فرایندهای خود را بر آن متمرکز نموده اند و بخش مرتبط با امور مشتریان و بازاریابی در ساختار سازمانی بانک های مورد مطالعه وجود دارد، اما در هر بانک عنوان، پیکربندی و جایگاه این بخش تا حدودی متفاوت از دو بانک دیگر می باشد. بانک پارسیان به دلیل چابکی از فناوری پیشرفته تر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5151

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    59-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2041
  • دانلود: 

    904
چکیده: 

در عصر پر رقابت امروز، یکی از دل مشغولی های مدیریت صنایع در شرکت ها، عمدتا کاهش هزینه های تمام شده محصولات است. زیرا اقدامی که می تواند شرکت های تولیدی را در این محیط رقابتی موفق دارد، علاوه بر کیفیت برتر تولیدات، کاهش حساب شده هزینه ها می باشد. یکی از مهم ترین نقاطی که مدیران می توانند در زمینه کاهش هزینه ها مانور دهند، فعالیت های نگهداری و تعمیرات (نت) است زیرا استفاده از تکنیک ها و روش های علمی به طور حتم کمک زیادی در این زمینه خواهد کرد. برای نشان دادن موارد فوق، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان مطالعه موردی انتخاب شده تا چگونگی استفاده صحیح از سیستم پایش وضعیت (CM) از طریق آنالیز روغن، بررسی شود تا به موقع از خرابی های ناشی از دستگاه ها آگاهی یافته و از این طریق با تعمیرات پیشگیرانه، جلوی زیان را قبل از اینکه به وقوع بپیوندد، گرفته شود و ثانیا به طور چشمگیری صرفه جویی در مصرف روغن و متعاقب آن کاهش هزینه ها را داشته باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2041

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 904 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عابدی صادق | رادفر رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    67-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1552
  • دانلود: 

    965
چکیده: 

استراتژی در سطح شرکت های چندرشته ای یا همان «استراتژی مادری» موضوعی است که اخیرا در حوزه برنامه ریزی استراتژیک مورد توجه زیادی قرار گرفته است. با توجه به اینکه شرکت های چندرشته ای دارای زیرمجموعه های مختلفی می باشند که در فضاهای گوناگون فعالیت می نمایند و با شرایط محیطی مختلفی روبرو می باشند، پس نمی توان برای همه این شرکت ها از رویکرد استراتژی یکسانی استفاده نمود. مطالعات نشان می دهد تعداد شرکت های چندرشته ای در جهان همواره رو به افزایش می باشد. به طوری که در سال 2000 میلادی تعداد دویست هزار شرکت با کسب و کار چندگانه در جهان به فعالیت مشغول بودند که در سال 2005، به بیش از پانصد هزار شرکت رسیده است. بنابراین ارائه رویکردی برای تعیین چگونگی مدیریت و رفتار با شرکت های تابعه به عنوان یک چالش اساسی در این گونه شرکت ها مطرح می باشد. در این مقاله استراتژی در سطح شرکت های مادر از نقطه نظر عملکرد واحدهای کسب و کار در برابر عمر سازمان مورد کنکاش قرار می گیرد و سعی شده است با ارائه یک مطالعه موردی مدل پیشنهادی تشریح شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1552

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 965 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button