Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    7-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3294
  • دانلود: 

    2113
چکیده: 

هدف از مقاله حاضر بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر روی ارزش ویژه برند می باشد؛ برای تعیین شاخص های موجود در شبکه های اجتماعی از مدل کندوی عسل مطرح شده از طرف اسمیت که دارای هفت مولفه: هویت، حضور، به اشتراک گذاری، شهرت، گروه، روابط و گفتگو می باشد و برای بررسی ارزش ویژه برند از مدل ارزش ویژه برند آکر استفاده گردیده است. انجام این پژوهش منجر به ارائه یک مدل ساختار یافته جدید بر اساس نظریه های فوق گردید؛ که درک ما را از رابطه ی بین استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و ارزش ویژه ی برند افزایش خواهد داد. جمع آوری داده ها به سه روش: مصاحبه ساختار یافته، مشاهده مستقیم چند شبکه اجتماعی و پرسش نامه انجام پذیرفت. روش تحقیق ترکیبی (کیفی/ کمی) جهت انجام روند تحقیق انتخاب گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل اعضای شبکه های اجتماعی فیسبوک که بصورت فعال به برند نایک واکنش نشان می دهند. و نمونه گیری به صورت خوشه ای در دسترس و با انتخاب تصادفی چند نمایندگی از کل نمایندگی های این برند و توزیع پرسشنامه ای با 33 پرسش میان 384 نفر از خریداران این فروشگاه ها انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات مدل تحقیق از نرم افزارهای SPSS ,LISREL و SMARTPLS با به کارگیری آزمو ن های مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تائیدی (CFA) استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان از تاثیرگذار بودن متغیرهای "هویت"، "به اشتراک گذاری"، "شهرت"، "روابط"، "گفتگو" و "گروه" بر ارزش ویژه برند دارد. لازم به ذکر است که متغیر "حضور" اثر معنی داری بر روی ارزش ویژه برند نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2113 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

میرفخرایی تژا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    21-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    750
  • دانلود: 

    645
چکیده: 

اگر چهارچوب نظری مقاله "خبر به مثابه گفتمان" فرض شود، دیگر نمی توان به تحلیل گفتمان به عنوان ابزاری برای تحلیل متن نگاه کرد بلکه به خبر به عنوان گونه خاصی از ارتباطات و گفتمان در رابطه با مفاهیم فرامتنی در بر گیرنده آن که ماهیتی اجتماعی و ایدئولوژیک دارند، برخورد می شود. ون دایک اعتقاد دارد که "خبر در عین پایبندی به سبک های رایج خبری، اهداف اقناعی خاصی را نیز می تواند پیگیری نماید". چرا که در یک رویداد ارتباطی روزمره با آن که همه مباحث سبکی رعایت می گردد و دو سوی ارتباط سعی می کنند مناسب با شرایط سخن گویند یعنی سبک سخن گفتن مرسوم در آن شرایط را بکار گیرند، آنها اهداف مشخصی را نیز دنبال می کنند و بدنبال دست یابی به نتایج معینی می باشند. روزنامه نگاران هم از این قاعده مستثنی نیستند و از یک سو مجبور از بکارگیری سبک مرسوم و زبان خبری بی طرفانه هستند تا مخاطب را به واقعی بودن خبر قانع سازند و برای خبر مشروعیت ایجاد کنند اما از طرف دیگر آنها مجبور به پیگیری اهداف اقناعی خاصی نیز هستند که این اهداف منطبق است با نگرشی که مبتنی است بر نقشه ها و مدل های غالب بازنمایی اجتماعی و ایدئولوژی غالب. مقاله حاضر چنین استدلال می کند که در شرایطی که بازیگران خبری یاکنش گران خبری در تعامل کامل با یکدیگر باشند، نگرش خبرنگار که در انطباق است با "نقشه های بازنمایی غالب اجتماعی" با نگرش کنش گران خبری کاملا منطبق می گردد به نوعی که کنشگران قطعه خبری را کاملا بی طرفانه محسوب می دارند و قطعه لزومی در بکارگیری راهکارهای اقناعی ندارد مگر انعکاس خبر با همان نگرش غالب که مماس است با نگرش همه کنش گران خبری که در تعامل اجتماعی با یکدیگر قرار دارند. اما در شرایطی که تنش های اجتماعی تشدید می گردند به نوعی که نقشه های بازنمایی دو سوی کنش خبری بر یکدیگر منطبق نباشند، خبر و موسسسات رسانه ای غالب در عین پایبندی به سبک متعادل مجبور می شوند تا بعضی اهداف اقناعی را بطور ضمنی از طریق راهکارهای نحوی در سطح متن طرح کنند تا در عمق معانی اقناعی خاصی رمزگذاری شود. در پایگاهی اطلاعاتی مقاله موارد مشخصی در انطباق با "شرایط اجتماعی پرتنش" قابل ملاحظه است. تحلیل مقاله نشان خواهد داد که در شرایط اجتماعی و بین المللی پرتنش، در عین استفاده از سبک مرسوم خبری متعادل، از راهکارهای اقناعی برای بیان بعضی اهداف خاص بهره برداری شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 645 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    39-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1353
  • دانلود: 

    1124
چکیده: 

هدف کلی از این پژوهش بررسی مدیریت امنیت مجازی خدمات بانکی اینترنتی و تاثیر آن بر جذب مشتریان بانک تجارت می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مشتریان بانک تجارت در شهر تهران در سال 1394 تشکیل می دهند. جهت برآورد با استفاده از فرمول کوکران، 143 نفرمشتریانبه صورت تصادفی انتخاب و پرسشنامه ها بر روی آنان اجرا شد.در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی پیمایشی استفاده شده است و ابزار اندازه گیری این پژوهش را، پرسشنامه محقق ساخته 35 سوالی که بر اساس نظریات مربوطه تنظیم شده تشکیل می دهد. اعتبار پرسشنامه بر پایه روش آلفای کرونباخ برای تمامی مواد پرسشنامه (30 سوال) پرسشنامه امنیت مجازی بانکداری 0.933 و (5 سوال) جذب مشتریان 0.741 به دست آمد. که این میزان بیانگر هماهنگی درونی پرسشنامه در حد مطلوب است. همچنین در برآورد روایی پرسشنامه ها مشخص گردید که تمامی سوال ها و مولفه ها، همبستگی معناداری با کل پرسشنامه دارند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از جدول فراوانی، همبستگی پیرسون و رگرسیونتحت نرم افزار Spss استفاده گردید.یافته های پژوهش نشان داد که، همبستگی مثبت و معناداری بین کنترل امنیت عملیات و ارتباطات، کنترل دسترسی به اطلاعات و کنترل دست یابی به اطلاعات و جذب مشتریان بانک تجارت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1353

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1124 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    49-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1631
  • دانلود: 

    1095
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی اثر توسعه سیستم عامل بر بکارگیری برنامه های کاربردی تلفن همراه هوشمند که یکی از جدیدترین رسانه های حاضر و کانال های بازاریابی به شمار می روند؛ پرداخته است. به همین منظور برای فرموله کردن این اثر، با توجه به قرابت موضوع پژوهش با مفاهیم پذیرش نوآوری و فناوری، از تئوری انتشار نوآوری راجرز استفاده شده است. مطابق این مدل، ویژگی هایی که موجب می شوند تا یک نوآوری و فناوری مورد پذیرش قرار بگیرد، شامل درک مزیت نسبت به شرایط پیشین، تطابق با نیاز فرد، کاهش پیچیدگی در استفاده، آزمون پذیری و مشاهده پذیری پدیده مورد نظر می شود. هم چنین به جهت آشنایی با سیستم عامل های مختلف، پژوهش به معرفی اجمالی توسعه سیستم های عامل تلفن همراه هوشمند و تاریخچه شکل گیری آنها پرداخته و شرایط حال حاضر نیز تبیین شده است. این پژوهش از نظر هدف در میان پژهش های کاربردی قرار می گیرد و از نظر ماهیت و زمینه، از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. با جمع آوری اطلاعات از یک نمونه آماری 377 نفری از کاربران یک برنامه کاربردی تعاملی و انجام آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون بر روی این داده ها، اثر مورد نظر بررسی شد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که با توسعه سیستم عامل شرایطی بوجود می آید که بر میزان بکارگیری و استفاده از تلفن همراه و برنامه های کاربردی آن اثر مثبت می گذارد. همبستگی مشاهده شده میان توسعه سیستم عامل و بکارگیری برنامه های کاربردی پیش بینی می کند هم چنان که سیستم های عامل پیشرفت می کنند، افراد پذیرنده برنامه های کاربردی و میزان استفاده کاربران حاضر این برنامه ها افزایش می یابند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1095 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    65-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2399
  • دانلود: 

    808
چکیده: 

این تحقیق با هدف شناخت نقش سامانه ارتباطی 137 به عنوان یک رسانه نوین و پل ارتباطی میان شهروندان تهرانی و مسوولان شهرداری تهران در افزایش رضایت مندی شهروندان نسبت به عملکرد شهرداری تهران انجام شده است. روش این تحقیق پیمایش از نوع کاربردی است. جامعه آماری شامل تمام شهروندان مناطق 22 گانه شهر تهران می شود که بالای 20 سال سن دارند و حداقل یک مرتبه تمام مراحل برقراری ارتباط با سامانه 137 را تجربه کرده اند. در این تحقیق به علت عدم دسترسی به کل شهروندان تهرانی، ابتدا با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای شهر تهران از روی نقشه به 4 قسمت شمال شرق، جنوب شرق، شمال غرب و جنوب غرب تقسیم شد و از هر یک از این قسمت ها به صورت تصادفی ساده یک منطقه به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین شد که در کل پرسشنامه ها میان 402 نفر از شهروندان مناطق 3، 5، 10 و 16 که به صورت تصادفی منتخب گردیده اند توزیع شد.اطلاعات با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شده و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است. ضریب آلفای کرونباخ به میزان 0,885 محاسبه شده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss به صورت توصیفی و استنباطی صورت پذیرفته که بر اساس نتایج بدست آمده سامانه ارتباطی 137 در افزایش رضایت مندی شهروندان تهرانی نسبت به عملکرد شهرداری تهران نقش دارد. نقش این سامانه علاوه بر کارکردهای آن شامل انجام شدن پیام شهروندان، فرایند ثبت خبر و فرایند بازخوردسنجی می شود. مشخص شد میان میزان برقراری ارتباط شهروندان تهرانی با سامانه 137 و افزایش رضایت مندی ایشان نسبت به عملکرد شهرداری تهران رابطه معناداری وجود ندارد. میزان رضایت مندی شهروندان تهرانی نسبت به عملکرد شهرداری تهران متوسط و کم ارزیابی می شود. بیشرین فراوانی موضوع برقراری ارتباط شهروندان تهرانی با سامانه 137 به ترتیب به موضوعات پارک و فضای سبز، توسعه فضاهای فرهنگی و جمع آوری کارتن خواب ها و طعمه گذاری موش اختصاص یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2399

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 808 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

متانی مهرداد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    77-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    650
چکیده: 

مطبوعات به عنوان یکی از اجزای قدرتمند جامعه مدنی و تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش بسیار مهمی در واداشتن حکومت به پاسخ گویی بر عهده دارند. به همین منظور هدف اصلی این پژوهش بررسی وضعیت کارکردهای مطبوعات در گسترش فرهنگ پاسخ گویی عمومی است. جامعه آماری تحقیق شامل خبرنگاران و شهروندان استان مازندران بوده که از بین خبرنگاران، تعداد 66 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده، و 384 نفراز شهروندان به روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند انتخاب شدند. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی است و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای اندازه گیری کارکردهای مطبوعات از پرسشنامه محقق ساخته با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شد. به منظور روایی ابزار سنجش، سوالات متناسبی برای هر یک از متغیرهای تحقیق از مبانی نظر استخراج که مورد تایید صاحب نظران قرار گرفت. و پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ در هر دو جامعه از ضریب قابل قبولی برخوردار بوده است. و برای آزمون فرضیه ها با توجه به نرمال بودن داده ها از تی تک نمونه ای استفاده شد و نتایج نشان داد که مطبوعات در وضعیت جاریبخوبی نتوانسته اند در گسترش فرهنگ پاسخ گویی عمومی موثر واقع شوند، در خصوص بررسی مقایسه دیدگاه های خبرنگاران و سایر اقشار جامعه مورد بررسی در زمینه کارکردهای مطبوعات، یافته ها نشان داد که بین دیدگاه این دو جامعه تفاوت اندکی وجود دارد به گونه ای که از نگاه خبرنگاران، مطبوعات تا حدودی توانسته اند در گسترش فرهنگ پاسخ گویی عمومی موثر واقع شوند، در حالیکه از نگاه سایر اقشار جامعه که به مطالعه مطبوعات می پردازند کارکردهای مطبوعات ضعیف بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34-35
  • صفحات: 

    91-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2311
  • دانلود: 

    954
چکیده: 

سلامتی اصلی ترین محور توسعه پایدار هر کشور محسوب می شود و همه افراد جامعه نیازمند آموزش مداوم در حیطه های مختلف سلامتی می باشند. آموزش مستمر با افزایش اطلاعات و آگاهی، زمینه تغییر نگرش را برای همه اعضای جامعه فراهم می آورد. تلویزیون به عنوان رسانه ای گسترده و پرمخاطب، ابزار قدرتمند و مرجع اصلی اطلاع رسانی در اکثر کشورها، نقش برجسته ای در توسعه سلامت جامعه ایفا می کند و ضروری است برنامه های آموزشی آن در راستای اهداف توسعه هر کشور تهیه و تولید گردد. در این مقاله، به بررسی نقش برنامه های سلامت محور تلویزیونی بر توسعه سلامت جامعه پرداخته ایم؛ و نقش تلویزیون به عنوان پرمخاطب ترین رسانه جمعی در توسعه سلامت مورد تحلیل قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 954 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button