مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی (مورد مطالعه: یکی از بیمارستان های آموزشی غیردولتی مستقر در تهران)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 82

چکیده

 مقدمه: هدف مقاله حاضر, بررسی تعیین تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی است. روش پژوهش: روش شناسی پژوهش حاضر که به لحاظ هدف در زمره مطالعات کاربردی است, پیمایشی توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه ی مدیران, سرپرستان و کارشناسان بیمارستان فرهیختگان تشکیل می دهد که تعداد آن ها 125 نفر است. برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است که با توجه به جامعه ی آماری, 94 نفر می باشد. روش انتخاب نمونه های آماری هم با توجه به موضوع و ماهیت پژوهش, نمونه گیری تصادفی ساده است. جمع آوری داده های مورد نیاز نیز با استفاده از ابزار پرسشنامه ی استاندارد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده تحلیل رگرسیون از طریق نرم افزار spss 23 صورت گرفته است. یافته ها: مدیریت فرآیند شش سیگما از طریق متغیر میانجی کیفیت خدمات اطلاع درمانی بر کاهش هزینه ها تاثیر دارد. بنابراین نقش میانجی کیفیت خدمات اطلاع درمانی تأیید می شود. نتیجه گیری: شش سیگما یک رویکرد سیستماتیک برای بهبود فرایندهای کاری بر پایه نیاز مشتری و تجزیه و تحلیل واقعی فرایندهای در حال انجام در هر موسسه ارائه می کند. این موضوع تفاوت شش سیگما با سایر روش ها و دلیل اصلی به کارگیری در موسسات مراقبت بهداشتی است. صرف نظر از این تفاوت ها, پیاده سازی هر رویکردی به بسترسازی و پذیرش فرهنگ کیفیت در آن سازمان نیاز دارد. همچنین, بهبود کیفیت فرایندی مستمر است که با همکاری و تعامل گروه های کاری و استفاده از ابزارها و متدولوژی مناسب برای حل مشکل خاص انجام می شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمداسماعیل، صدیقه، و پهلوان زاده، مصطفی. (1399). تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی (مورد مطالعه: یکی از بیمارستان های آموزشی غیردولتی مستقر در تهران). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، 11(2 (پیاپی 36) )، 71-82. SID. https://sid.ir/paper/950725/fa

    Vancouver: کپی

    محمداسماعیل صدیقه، پهلوان زاده مصطفی. تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی (مورد مطالعه: یکی از بیمارستان های آموزشی غیردولتی مستقر در تهران). مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)[Internet]. 1399؛11(2 (پیاپی 36) ):71-82. Available from: https://sid.ir/paper/950725/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه محمداسماعیل، و مصطفی پهلوان زاده، “تأثیر مدیریت فرآیند شش سیگما بر بهبود کیفیت خدمات اطلاع درمانی و کاهش هزینه های درمانی (مورد مطالعه: یکی از بیمارستان های آموزشی غیردولتی مستقر در تهران)،” مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 36) ، pp. 71–82، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/950725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button