Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    6-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2014
  • دانلود: 

    1337
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مقایسه بهزیستی روان شناختی و مکانیزم های دفاعی در دانش آموزان با و بدون لکنت زبان است. طرح پژوهش، پس رویدادی از نوع مورد - شاهدی بوده است. جامعه مورد نظر دانش آموزان با و بدون لکنت زبان دوره راهنمایی شهرستان گرمی بود. نمونه آماری مشتمل بر 30 آزمودنی پسر (15 نفر لکنتی و 15 نفر عادی) بود. در راستای هدف این پژوهش ابزارهای مورد استفاده، پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف و مکانیرم های دفاعی بود. روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی ساده بود. پس از جمع آوری اطلاعات، داده های به دست آمده از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار SPSS، تجزیه و تحلیل شده است. بر اساس نتایج حاصله از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره در سطح P<0.01 تفاوت معناداری بین دانش آموزان لکنتی و عادی در هر دو متغیر بهزیستی روان شناختی و مکانیزم های دفاعی وجود دارد. این یافته ها حاکی است که دانش آموزان لکنتی، بهزیستی روان شناختی پایین تری داشته و از مکانیزم های دفاعی ناپخته تری نسبت به دانش آموزان عادی استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2014

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    23-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    8
  • بازدید: 

    3260
  • دانلود: 

    1860
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد فراشناخت و مولفه های ذهن آگاهی با باورهای وسواسی است. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان مقطع متوسطه تبریز در سال تحصیلی 1391-1390 تشکیل می دهد که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای، 389 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه باورهای وسواسی (OBQ)، پرسشنامه ذهن آگاهی پنج وجهی(FFMQ)  و فرم کوتاه پرسشنامه فراشناخت را تکمیل نمودند. نتایج همبستگی نشان داد تمام ابعاد فراشناخت با باورهای وسواسی رابطه مثبت و معنی دار دارد (P<0.01) اما از مولفه های ذهن آگاهی، توصیف تجارب درونی، عدم واکنش به تجارب درونی و عدم قضاوت به تجربه درونی رابطه منفی و معنی دار با باورهای وسواسی دارد (P<0.05). نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام نیز نشان داد متغیرهای کنترل ناپذیری افکار، خودآگاهی شناختی و توصیف تجارب درونی به طور معنی داری، 18.8 درصد از واریانس تغییرات باورهای وسواسی را تبیین می کنند (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3260

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1860 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 8 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    39-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1361
  • دانلود: 

    892
چکیده: 

یادگیری حرکتی، پایه و مبدا یادگیری های بعدی است. هدف از این تحقیق بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم ابتدایی در شهر کرمان بوده است. روش تحقیق، شبه آزمایشی است و نمونه پژوهش یک گروه 24 نفری از دانش آموزان 8 ساله است که به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در این طرح از آزمون سنجش مهارت های ادراکی - حرکتی لینکلن - ازرتسکی و آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته استفاده شد که در دو مرحله مقدماتی و نهایی اجرا گردید. پس از تکمیل آزمون مقدماتی برنامه مورد نظر در 24 جلسه، هفته ای 3 جلسه اجرا گردید. نتایج نشان داد که این برنامه بر روی پیشرفت توانمندی ادراکی - حرکتی که شامل تعادل پویا، تعادل ایستا، سرعت عمل، هماهنگی، دقت و قدرت است؛ تاثیر مثبت داشته است اما در خصوص عامل «قدرت» هیچ تفاوت چشمگیری بین دو گروه مشاهده نگردید ولی تاثیر شگرفی بر روی پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش بر جای گذاشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 892 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    56-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2467
  • دانلود: 

    1298
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه هایADHD  بود. این پژوهش به شیوه آزمایشی و با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر سال های دوم و سوم راهنمایی شهرستان دلیجان در سال تحصیلی 91-90 بودند. نمونه پژوهش 40 دانش آموز پسر دارای ADHD بود که از میان دانش آموزان شناسایی و به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه بالینی، مقیاس تشخیصی کوتاه اختلال بیش فعالی / کم توجهی بزرگسالان و مقیاس خودکارآمدی استفاده گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که آموزش کنترل تکانه بر کاهش نشانه های ADHD و افزایش ابعاد خودکارآمدی موثر بوده است (P<0.001). این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2467

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1298 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    74-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1900
  • دانلود: 

    1178
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر مقایسه طرح واره های ناسازگار اولیه در دانش آموزان دوره راهنمایی با علایم اضطراب مدرسه و بدون اضطراب بود. در یک مطالعه مقطعی، تعداد 360 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از بین مدارس شهرستان ماکو انتخاب و پس از غربالگری، در دو گروه دارای علایم اضطراب مدرسه بالا و پایین جایگزین شدند. داده های پژوهش با استفاده از روش میدانی و از طریق پرسشنامه اضطراب مدرسه فیلیپس (SAS) و پرسشنامه طرح واره برای کودکان (SIC) گردآوری شد. همچنین داده ها با روش آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که میانگین نمرات همه طرح واره های ناسازگار اولیه در دانش آموزان با علایم اضطراب مدرسه بالا نسبت به دانش آموزان با علایم اضطراب مدرسه پایین، بیشتر بود. دختران در طرح واره ناسازگار گرفتار، نمرات بیشتری نسبت به پسران نشان دادند. بنابراین طرح واره های ناسازگار اولیه با اضطراب مدرسه مرتبط بوده و در آن تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    90-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    8012
  • دانلود: 

    3076
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی ارتباط خودپنداره تحصیلی و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر است. نمونه پژوهش شامل 400 دانش آموز بود که از میان دانش آموزان دختر مقطع سوم و چهارم دبیرستان شهر اردبیل به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودپنداره مربوط به مدرسه و فرسودگی تحصیلی و به منظور اندازه گیری عملکرد تحصیلی از معدل ترم گذشته دانش آموزان استفاده شد. برای تحلیل داده ها روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیری به کار رفت. تحلیل داده ها نشان داد که بین خودپنداره تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و زیرمقیاس های آن (خستگی، بی علاقگی و ناکارآمدی تحصیلی) با عملکرد تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج رگرسیون چند متغیری بی علاقگی تحصیلی و خودپنداره تحصیلی به عنوان قوی ترین پیش بین های عملکرد تحصیلی بودند. بنابراین با ایجاد علاقه در دانش آموزان به عنوان مثال طراحی و ارائه مطالب درسی، به صورت جذاب و همچنین هدایت آنها به رشته ای که علاقه دارند، و نیز ایجاد حس ارزشمندی در آنها می توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را بهبود بخشید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8012

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3076 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    104-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1904
  • دانلود: 

    959
چکیده: 

هدف این تحقیق، بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان، و جامعه آماری آن شامل دانش آموزان مقطع متوسطه نظری شهرستان بیجار در سال تحصیلی 90-89 بود که از میان آنان، تعداد 315 نفر (شامل 150 دختر و 165 پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. متغیر پیش بینی کننده، ویژگی های شخصیتی و متغیر ملاک، سبک های یادگیری دانش آموزان بود. برای جمع آوری داده ها از روش تحقیق توصیفی - همبستگی استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از دو آزمون استفاده شد: آزمون پنج عامل بزرگ شخصیت نئو و سیاهه یادگیری کلب. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از رگرسیون لوجستیک، آزمون خی دو و آزمونt  گروه های مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داد که ویژگی شخصیتی برون گرایی با سبک یادگیری همگرا همبستگی منفی دارد. همچنین ویژگی شخصیتی موافق بودن، با سبک یادگیری واگرا همبستگی معنی دار و منفی دارد. ویژگی شخصیتی با وجدان بودن با متغیر پایه تحصیلی رابطه معنادار و مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1904

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 959 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button