مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

927
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 55

چکیده

 یادگیری حرکتی, پایه و مبدا یادگیری های بعدی است. هدف از این تحقیق بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم ابتدایی در شهر کرمان بوده است. روش تحقیق, شبه آزمایشی است و نمونه پژوهش یک گروه 24 نفری از دانش آموزان 8 ساله است که به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در این طرح از آزمون سنجش مهارت های ادراکی - حرکتی لینکلن - ازرتسکی و آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته استفاده شد که در دو مرحله مقدماتی و نهایی اجرا گردید. پس از تکمیل آزمون مقدماتی برنامه مورد نظر در 24 جلسه, هفته ای 3 جلسه اجرا گردید. نتایج نشان داد که این برنامه بر روی پیشرفت توانمندی ادراکی - حرکتی که شامل تعادل پویا, تعادل ایستا, سرعت عمل, هماهنگی, دقت و قدرت است؛ تاثیر مثبت داشته است اما در خصوص عامل «قدرت» هیچ تفاوت چشمگیری بین دو گروه مشاهده نگردید ولی تاثیر شگرفی بر روی پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش بر جای گذاشت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درتاج، فریبرز، و عاصمی، سهیلا. (1391). بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم. روانشناسی مدرسه، 1(4)، 39-55. SID. https://sid.ir/paper/216672/fa

    Vancouver: کپی

    درتاج فریبرز، عاصمی سهیلا. بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(4):39-55. Available from: https://sid.ir/paper/216672/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز درتاج، و سهیلا عاصمی، “بررسی میزان تاثیر برنامه منتخب حرکتی بر توانمندی ادراکی - حرکتی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 4، pp. 39–55، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216672/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button