مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه های ADHD

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی تاثیر آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه هایADHD  بود. این پژوهش به شیوه آزمایشی و با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر سال های دوم و سوم راهنمایی شهرستان دلیجان در سال تحصیلی 91-90 بودند. نمونه پژوهش 40 دانش آموز پسر دارای ADHD بود که از میان دانش آموزان شناسایی و به دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه بالینی, مقیاس تشخیصی کوتاه اختلال بیش فعالی / کم توجهی بزرگسالان و مقیاس خودکارآمدی استفاده گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که آموزش کنترل تکانه بر کاهش نشانه های ADHD و افزایش ابعاد خودکارآمدی موثر بوده است (P<0.001). این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانش آموزان دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رجبی، سعید، ابوالقاسمی، عباس، نریمانی، محمد، و قائمی، فاطمه. (1391). اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه های ADHD. روانشناسی مدرسه، 1(4)، 56-73. SID. https://sid.ir/paper/216676/fa

Vancouver: کپی

رجبی سعید، ابوالقاسمی عباس، نریمانی محمد، قائمی فاطمه. اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه های ADHD. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(4):56-73. Available from: https://sid.ir/paper/216676/fa

IEEE: کپی

سعید رجبی، عباس ابوالقاسمی، محمد نریمانی، و فاطمه قائمی، “اثربخشی آموزش کنترل تکانه بر خودکارآمدی و ابعاد آن در دانش آموزان دارای نشانه های ADHD،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 4، pp. 56–73، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216676/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button