Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,901
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

937
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 104 | صفحه پایان 123

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان, و جامعه آماری آن شامل دانش آموزان مقطع متوسطه نظری شهرستان بیجار در سال تحصیلی 90-89 بود که از میان آنان, تعداد 315 نفر (شامل 150 دختر و 165 پسر) به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. متغیر پیش بینی کننده, ویژگی های شخصیتی و متغیر ملاک, سبک های یادگیری دانش آموزان بود. برای جمع آوری داده ها از روش تحقیق توصیفی - همبستگی استفاده شد. برای جمع آوری اطلاعات از دو آزمون استفاده شد: آزمون پنج عامل بزرگ شخصیت نئو و سیاهه یادگیری کلب. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از رگرسیون لوجستیک, آزمون خی دو و آزمونt  گروه های مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داد که ویژگی شخصیتی برون گرایی با سبک یادگیری همگرا همبستگی منفی دارد. همچنین ویژگی شخصیتی موافق بودن, با سبک یادگیری واگرا همبستگی معنی دار و منفی دارد. ویژگی شخصیتی با وجدان بودن با متغیر پایه تحصیلی رابطه معنادار و مثبت دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نصری، صادق، و خورشید، علیرضا. (1391). بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه، 1(4)، 104-123. SID. https://sid.ir/paper/216674/fa

Vancouver: کپی

نصری صادق، خورشید علیرضا. بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان. روانشناسی مدرسه[Internet]. 1391؛1(4):104-123. Available from: https://sid.ir/paper/216674/fa

IEEE: کپی

صادق نصری، و علیرضا خورشید، “بررسی ارتباط چندگانه ویژگی های شخصیتی و سبک های یادگیری دانش آموزان،” روانشناسی مدرسه، vol. 1، no. 4، pp. 104–123، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/216674/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا