Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    367-381
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    868
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

هدف این مطالعه شناسایی عوامل خانوادگی در بروز ناهنجاری های عاطفی دانش آموزان از دیدگاه والدین دارای فرزندان با و بدون ناهنجاری های عاطفی بود. این مطالعه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. در همین راستا، 20 زوج (10 زوج دارای فرزندان با ناهنجاری و 10 زوج دارای فرزندان بدون ناهنجاری) به روش نمونه گیری تغییرات بیشینه انتخاب و از طریق مصاحبه ی نیمه ساختاریافته بررسی شدند. ناهنجاری های دانش آموزان در دامنه اختلالات عاطفی مانند افسردگی اساسی، افسردگی دیس تایمی، اختلال دوقطبی، فوبی و اضطراب فراگیر قرار داشت. اطلاعات با روش تحلیل محتوا تحلیل شدند. نتایج تحلیل محتوا به شناسایی 7 تم منتهی شد. این موضوع ها شامل "از هم گسیختگی خانوادگی"، " عدم تمایزیافتگی عاطفی والدین و فرزندان"، "نظام عاطفی مغشوش خانواده"، "در هم آمیختگی وظایف"، "کنترل شدید"، " یارگیری والدین برای حفظ موجودیت خود" و" استفاده ابزاری از فرزندان" بود. بر اساس نتایج به دست آمده، شیوه های پرورشی-رفتاری والدین می توانند زمینه ناهنجاری های عاطفی را در فرزندان فراهم کنند یا به تشدید آن کمک نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 868

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بنی داوودی شهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    382-390
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    779
  • دانلود: 

    1613
چکیده: 

هدف پژوهش بررسی کیفیت برگزاری ژورنال کلاب (یکی از روش های قدیمی آموزش پزشکی) از دیدگاه اساتید، دستیاران و کارورزان بود که از بین مقاطع مختلف گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که ژورنال کلاب اجرا می کردند، انتخاب شدند. تعداد نمونه 60 نفر بود که به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته بود که پایایی (85/0) آن تایید شد و جهت ارائه داده ها از آمار توصیفی و ANOVA استفاده شد. نتایج نشان داد که کیفیت برگزاری ژورنال کلاب ها از دیدگاه هر سه گروه 64/0± 26/2 بود که در سطح مطلوب بود. بهترین کیفیت به ترتیب در حیطه سازمان دهی و برنامه ریزی (قبل از اجرا) 68/0± 39/2، حیطه نحوه برگزاری (حین اجرا) 67/0± 24/2 و حیطه نحوه برگزاری (بعد از اجرا) 76/0± 12/2 به دست آمد. علی رغم اینکه تفاوت بین یکی از گروه های مورد پژوهش کمتر از دو گروه دیگر بود، ولی از نظر آماری این تفاوت معنی دار نبود (055/0sig=). یافته ها مشخص ساختند با توجه به سطح مطلوب کیفیت برگزاری ژورنال کلاب در گروه آموزشی کودکان، با انجام مطالعات بیشتر در دیگر گروه های پزشکی، جهت بررسی و افزایش کیفیت ژورنال کلاب اقدام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 779

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1613 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    391-398
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    920
  • دانلود: 

    658
چکیده: 

سوء مصرف و وابستگی به مواد یکی از پیچیده ترین مشکلات بهداشتی جهان است؛ لذا این مطالعه توصیفی مقطعی با هدف تعیین شیوع سوء مصرف مواد و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی در بین 302 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان و دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت. جمع آوری اطلاعات توسط پرسشنامه ای که محقق برای برآورد شیوع مصرف مواد، اطلاعات دموگرافیک و میانگین معدل دانشجویان برای سنجش پیشرفت تحصیلی دانشجویان، تهیه کرده بود، صورت گرفت. یافته ها نشان داد هیچ کدام از دانشجویان سابقه مصرف شیشه، حشیش، کراک و هروئین را ذکر نکرده اند. بیشترین مواد مورد مصرف به ترتیب قلیان (5/25 درصد)، سیگار (2/16 درصد) بود. ارتباط های آماری معنی داری در بین دانشجویان پسر و مصرف قلیان (001/0=p)، دانشجویان دولتی و مصرف ترامادول با (002/0= P) و دانشجویان دانشگاه آزاد با مصرف قلیان (001/0=p)، سابقه مصرف مواد در خانواده (001/0= p)، مصرف سیگار (001/0= p) پیدا شد. به طور کلی، شیوع سوء مصرف قلیان و سیگار نسبت به سایر مواد در دانشجویان در جنس پسر، مجردین، دانشگاه آزاد و سابقه خانوادگی مصرف مواد، بالا می باشد. همچنین مشخص شد پیشرفت تحصیلی در دانشجویانی که سابقه سوء مصرف داشتند، به طور معنی داری نسبت به دانشجویانی که سابقه مصرف نداشتند در سطح پایین تری قرار داشت (03/0=p). در نتیجه لازم است با اطلاع رسانی در خصوص اثرات مخرب این مواد بر جسم و پیشرفت تحصیلی، سطح دانش دانشجویان را افزایش دهیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 920

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 658 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    399-408
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1183
  • دانلود: 

    963
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هوش اجتماعی و انگیزش تحصیلی در اشتیاق تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی بیرجند بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 95_1394 بود. از بین جامعه 400 نفری دانشجویان رشته پرستاری، با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تعداد 196 نفر انتخاب شدند. ابزارهای مورداستفاده شامل مقیاس انگیزش تحصیلی، مقیاس هوش اجتماعی و مقیاس اشتیاق تحصیلی بود. از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین انگیزش تحصیلی و اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین بین انگیزش تحصیلی و خرده مولفه های اشتیاق عاطفی و اشتیاق شناختی نیز رابطه معنادار مثبتی وجود دارد؛ اما نتایج نشان داد بین هوش اجتماعی و اشتیاق تحصیلی رابطه معناداری وجود ندارد. نتایج تحلیل رگرسیونی نیز نشان داد که انگیزش تحصیلی می تواند اشتیاق تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کند. با توجه به یافته های پژوهش حاضر، پیشنهاد می شود دوره ها و کارگاه های آموزشی در جهت تقویت انگیزه و اشتیاق تحصیلی دانشجویان توسط دست اندرکاران نظام آموزشی در دانشگاه تشکیل گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1183

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 963 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    409-418
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    662
چکیده: 

رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس، تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی آن ها دارد. بنابراین یافتن راهکارهای موفق در جهت افزایش رضایت دانشجویان از روش های تدریس، جزء اولویت های آموزشی به شمار می رود. در این پژوهش، به مقایسه و بررسی میزان رضایت دانشجویان داروسازی از روش های مختلف آموزشی سخنرانی، الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه پرداخته شد. جامعه مورد مطالعه شامل 52 نفر از دانشجویان داروسازی ورودی 89 جندی شاپور اهواز که واحد کارآموزی را داشتند، بود. مباحث مربوط به درمان های دارویی بدون نسخه با سه روش مختلف آموزشی (الکترونیک، سخنرانی و ترکیبی) به دانشجویان آموزش داده شد. درابتدای جلسات پیش آزمون و در انتها پس آزمون گرفته شد. در نهایت میزان رضایت دانشجویان از روش های تدریس، با پرسشنامه های محقق ساخته ای که در اختیار آن ها قرار داده شد، سنجیده شد. روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته 0. 78 به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که بیش از 61% دانشجویان در کل رضایت بیش تری از آموزش الکترونیک نسبت به روش آموزش سنتی داشته اند. همچنین بیش از 61% دانشجویان نظر داشته اند که اگر مباحثی هم به روش الکترونیک و هم به روش معمول سنتی ارائه شوند، روش الکترونیک را انتخاب خواهند کرد. بیش از 59% دانشجویان در کل آموزش به روش الکترونیک را مفید و مناسب ارزیابی کرده اند. با توجه به نتایج به دست آمده، آموزش به روش الکترونیک می تواند به عنوان یک روش آموزشی جدید و مناسب، در کنار سایر روش های آموزشی در برنامه آموزشی گنجانده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 662 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    419-435
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1461
  • دانلود: 

    1017
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، شناخت رابطه ی باورهای خودکارآمدی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی از طریق نقش میانجی درآمیزی با کار مدرسه و تفاوت های بین دو جنس در این متغیرها بود. از طریق نمونه برداری تصادفی خوشه ای، 384 دانش آموز دبیرستانی مدارس دولتی شهر پل دختر (198 پسر، 186 دختر) انتخاب شدند. شرکت کنندگان مقیاس های باورهای خودکارآمدی تحصیلی، درآمیزی با کار مدرسه و پرسشنامه ی سرزندگی تحصیلی را تکمیل کردند. ابزارها از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار بودند. تحلیل داده ها نشان داد که باورهای خودکارآمدی تحصیلی با سرزندگی تحصیلی رابطه ی معنادار دارد (19/0، R2= 44/0 = β ، 0001/0>P) و از طریق درآمیزی با کار مدرسه نیز قادر به پیش بینی سرزندگی تحصیلی می باشد (43/0 = β ، 0001/0>P) و جنس نمی تواند رابطه ی این متغیرها را تعدیل کند (N. S؛ 63/0=Zr). همچنین، نتایج نشان داد که میزان باورهای خودکارآمدی تحصیلی دختران به طور معناداری بالاتر از پسران است. بر این اساس می توان گفت باورهای خودکارآمدی تحصیلی با ارتقای ضریب درآمیزی با کار مدرسه، به افزایش سرزندگی دانش آموزان کمک می کند. نتایج در قالب نظریه ی شناختی-اجتماعی بندورا، الگوی شناختی لازاروس و ویژگی های خاص بافت اجتماعی اثرگذار بردانش آموزان دبیرستانی در ایران مورد بحث قرارگرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1461

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1017 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    436-444
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    924
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کمال گرایی و الکسی تیمیا با احساس تنهایی در دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی در سال تحصیلی 94_93 بودند که تعداد 258 نفر از آن ها با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسشنامه های کمال گرایی، الکسی تیمیای تورنتوو احساس تنهایی اجتماعی_عاطفی بزرگسالان پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگراف-اسمیرنوف، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی مورد استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کمال گرایی و الکسی تیمیا با احساس تنهایی دانشجویان در سطح 05/0 رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین، هرچه کمال گرایی مثبت در دانشجویان بالاتر باشد باعث کاهش احساس تنهایی و هرچه الکسی تیمیا بالاتر باشد، سبب افزایش احساس تنهایی در آنان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    445-452
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    624
  • دانلود: 

    616
چکیده: 

این پژوهش با هدف آموزش الگوهای صحیح استناددهی در تولیدات علمی نویسندگان برتر دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 2017 با توجه به ارتباط میان متغیرهای سطح رشد اخلاقی و خودکنترلی با الگوی "استناد به مقالات متا استناد" در مقالات نویسندگان برتر دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 2017 انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات کاربردی علم سنجی و همبستگی (ارایه مدل) است. جامعه مورد بررسی کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران با شاخص H_Index 10 و بالاتر بودند. حجم نمونه به روش نمونه گیری تصادفی نظام مند 110 نفر تعیین شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نسخه 16 نرم افزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان می دهد که مدل رگرسیونی متغیرهای سطح رشد اخلاقی (018/0= p، 264/11-=) و خودکنترلی (007/0= p، 665/0-=) از قدرت پیش بینی معنادار برخوردار هستند و می توانند به عنوان عامل پیش بین الگوی رفتاری استناد به مقالات متا استناد در نظر گرفته شوند. با توجه به نتایج به دست آمده آموزش پرهیز از استناد کورکورانه به مقالات متا استناد که به نوعی "انحراف استنادی" تلقی می شود تا حد امکان می تواند به تقویت شاخص های استناد منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 616 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    453-462
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    904
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

استراتژی های فراشناختی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مشارکت در کلاس درس و پیشرفت تحصیلی هستند. هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش استراتژی های فراشناختی بر مشارکت در کلاس درس و پیشرفت تحصیلی بود. پژوهش حاضر شبه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان علوم پزشکی شهید بهشتی دانشکده بهداشت در سال تحصیلی 95-96 بودند که به دلیل مشکلات تحصیلی و مشروطی به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع داده شده بودند. در این تحقیق از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. با توجه به ملاک های ورود به پژوهش 40 دانشجو انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (20 دانشجو)، و گواه (20 دانشجو) کاربندی شدند. گروه آزمایش مداخله هفتگی را دریافت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه مشارکت در کلاس ریو (2013) و معدل دانشجویان به عنوان مولفه پیشرفت تحصیلی بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافته ها نشان داد که میانگین کل نمرات دانشجویان گروه آزمایش در مشارکت در کلاس درس (80/128) در پس آزمون به شکل معناداری از میانگین گروه گواه (40/80) بیشتر است. این تفاوت در تحلیل کوورایانس نیز معنادار شناخته شد (001/0 P=). همچنین در گروه آزمایش میانگین نمرات پس آزمون در پیشرفت تحصیلی (49/14) پس از آموزش استراتژی های فراشناختی به طور معناداری نسبت به میانگین پیش آزمون (90/13) به طور معناداری بیشتر است که این تفاوت در تحلیل کوواریانس نیز معنادار شناخته شد (001/0 P=). نتایج نشان می دهد که مداخله استراتژی فراشناختی باعث افزایش مشارکت در کلاس درس دانشجویان و پیشرفت تحصیلی در آنان می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 904

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button