مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

699
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان رضایت دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روش های مختلف آموزشی سخنرانی، الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه

صفحات

 صفحه شروع 409 | صفحه پایان 418

چکیده

 رضایت دانشجویان از شیوه های تدریس, تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی آن ها دارد. بنابراین یافتن راهکارهای موفق در جهت افزایش رضایت دانشجویان از روش های تدریس, جزء اولویت های آموزشی به شمار می رود. در این پژوهش, به مقایسه و بررسی میزان رضایت دانشجویان داروسازی از روش های مختلف آموزشی سخنرانی, الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه پرداخته شد. جامعه مورد مطالعه شامل 52 نفر از دانشجویان داروسازی ورودی 89 جندی شاپور اهواز که واحد کارآموزی را داشتند, بود. مباحث مربوط به درمان های دارویی بدون نسخه با سه روش مختلف آموزشی (الکترونیک, سخنرانی و ترکیبی) به دانشجویان آموزش داده شد. درابتدای جلسات پیش آزمون و در انتها پس آزمون گرفته شد. در نهایت میزان رضایت دانشجویان از روش های تدریس, با پرسشنامه های محقق ساخته ای که در اختیار آن ها قرار داده شد, سنجیده شد. روایی و پایایی پرسشنامه محقق ساخته 0. 78 به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که بیش از 61% دانشجویان در کل رضایت بیش تری از آموزش الکترونیک نسبت به روش آموزش سنتی داشته اند. همچنین بیش از 61% دانشجویان نظر داشته اند که اگر مباحثی هم به روش الکترونیک و هم به روش معمول سنتی ارائه شوند, روش الکترونیک را انتخاب خواهند کرد. بیش از 59% دانشجویان در کل آموزش به روش الکترونیک را مفید و مناسب ارزیابی کرده اند. با توجه به نتایج به دست آمده, آموزش به روش الکترونیک می تواند به عنوان یک روش آموزشی جدید و مناسب, در کنار سایر روش های آموزشی در برنامه آموزشی گنجانده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اقسام، زهرا، اسلامی، کاوه، و اسلامی، ارمغان. (1396). مقایسه میزان رضایت دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روش های مختلف آموزشی سخنرانی, الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 8(4 )، 409-418. SID. https://sid.ir/paper/228716/fa

    Vancouver: کپی

    اقسام زهرا، اسلامی کاوه، اسلامی ارمغان. مقایسه میزان رضایت دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روش های مختلف آموزشی سخنرانی, الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1396؛8(4 ):409-418. Available from: https://sid.ir/paper/228716/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اقسام، کاوه اسلامی، و ارمغان اسلامی، “مقایسه میزان رضایت دانشجویان داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از روش های مختلف آموزشی سخنرانی, الکترونیک و ترکیبی در آموزش درمان های دارویی بدون نسخه،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 8، no. 4 ، pp. 409–418، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button