Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    82-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    730
  • دانلود: 

    239
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر نگاهی نقادانه به سیستم ارزشیابی استاد توسط دانشجویان در دانشگاه ها با بررسی انتقادات به آن در پژوهش های داخلی است. نظام آموزش عالی ایران در دهه های اخیر با چالش های جدی مربوط به کیفیت آموزش مواجه شده است که ارزشیابی از استاد نیز در صورتی که به شکل صحیح انجام پذیرد هم باعث بهبود کیفیت آموزش دانشگاه ها و هم بازخورد مناسب را برای تجزیه و تحلیل مسائل آموزشی، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های راهبردی در اختیار مسؤولان قرار می دهد. لذا این مطالعه به روش مروری نظامند تدوین شده است که در آن کتب و مقالات مرتبط با موضوع پژوهش در پایگاه های اطلاعاتی: Magiran، SID، Google، Scholar، Ensani، sciencedirect با کلیدواژه های؛ ارزشیابی، استاد، دانشجو، کیفیت آموزش Evaluation, professor, student, education qualityدر بازه زمانی (1370-1396؛ 1993-2018) با تأکید بر منابع فارسی جستجو و گردآوری شدند. نتایج حاصل از مطالعات پژوهش ها بیانگر این امر است که سیستم فعلی ارزشیابی اساتید توسط دانشجو اگر چه ایرادات فراوانی دارد اما در حال حاضر در بسیاری از کشورها در حال اجراست لذا باید اصلاحاتی در آن اعمال شود یا ارزشیابی از استاد به وسیله ترکیبی از منابع اطلاعاتی صورت پذیرد و در پایان بر اساس نتایج به دست آمده پیشنهادات سیاستی برای بهبود فرایند ارزشیابی ذکر شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 239 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    97-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    802
  • دانلود: 

    274
چکیده: 

مفهوم ایمنی بیمار جزء بسیار ضروری سیستم های بهداشتی_درمانی بوده و ارائه ی مراقبت ایمن و با کیفیت بالا، وظیفه حرفه ای، اخلاقی و قانونی متخصصان مراقبت سلامت است. هدف از این مطالعه تعیین تأثیر برگزاری کارگاه ایمنی بیمار بر آگاهی و عملکرد دانشجویان پرستاری می باشد. مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه_تجربی بوده که جامعه مورد بررسی را کلیه دانشجویان ترم 3 پرستاری دانشکده پرستاری_مامایی شهید بهشتی رشت در سال 1394، تشکیل دادند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته معتبر مشتمل بر 84 عبارت براساس 9 راه حل ایمنی بیمار از نگاه سازمان بهداشت جهانی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی با در نظر گرفتن سطح معنی داری P≤ 0. 05 صورت گرفت. نتایج نشان داد که آموزش به شیوه کارگاهی فقط قادر به افزایش موقت میزان آگاهی (بلافاصله بعد از کارگاه) شده (P<0. 0001) و حتی قادر نبوده در دراز مدت (بعد از کاراموزی) میزان آگاهی را افزایش دهد (P<0. 14). همچنین آموزش به شیوه کارگاهی بر روی عملکرد نیز که بعد از کارآموزی مورد بررسی قرار گرفته مؤثر نبوده است (P=0. 12). با توجه به نتایج حاصل از مطالعه و اهمیت مفهوم ایمنی، پیشنهاد می گردد که مفهوم ایمنی به صورت یک مفهوم آموزشی به محتوی درس فن پرستاری اضافه شده و یا این مفهوم به صورت بالینی به طور مستمر در تمامی واحدهای عملی آموزش داده شده و یا در فرم ارزشیابی عمومی به عنوان یک آیتم مورد ارزشیابی قرار گیرد تا تکرار آن در ارزشیابی دانشجویان بتواند در نهادینه نمودن این مفهوم تا حد ممکن نقش به سزایی ایفا نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 802

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 274 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    104-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    914
  • دانلود: 

    222
چکیده: 

برنامه های آموزش مداوم از رایج ترین روش های روزامد نمودن دانش پزشکان است. نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای آموزشی از نظر پزشکان عمومی به منظور پاسخ به نیازهای علمی آموزشی و ارتقای کیفی خدمات می باشد. این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی بوده که در سال 1395 انجام گرفته و به دو مفهوم اصلی شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی پرداخته است. نمونه آماری پژوهش پزشکان عمومی شاغل در بخش های مختلف درمانی شهرستان اهواز بوده که بر اساس لیست اداره نظارت معاونت درمان مورد پرسشگری قرار گرفته اند. اطلاعات مربوطه با استفاده از ابزار پرسشنامه که مشتمل بر 19 سؤال می باشد، گردآوری شده و طی آن نیازهای آموزشی و اولویت آن با مقیاس 5 درجه ای لیکرت مورد سؤال واقع گردیده است. اعتبار پرسشنامه از طریق اعتبار محتوایی مورد تأیید و پایایی آن نیز از محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به مقدار 85/. بدست آمده است. بررسی نتایج تحلیل شده داده ها نشان داد که بالاترین میزان علاقه از 19 برنامه پیشنهادی به برنامه آموزشی بیماری های پوست و کمترین به برنامه طب کار اظهار شده، همچنین اولویت ده گانه برنامه های پیشنهادی بالاترین اولویت مربوط به دوره آموزشی اورژانس بیماری های داخلی و پایین ترین اولویت به پزشکی قانونی اعلام شده است. آن چه از مجموع پژوهش، می شود نتیجه گرفت تمایل و علاقمندی مشمولان به برنامه های پیشنهادی متفاوت از اولویت های ذکر شده می باشد و نشان می دهند علاقمندی جدای از نیاز و احساس اولویت در کسب آموزش های دوره های باز آموزی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 914

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دارایی مهری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    115-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. روش پزوهش، توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پزوهش شامل کلیه دانشجویان پزشکی دوره بالینی به تعداد 358 نفر بودند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، 185 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. جهت گرداوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد باورهای فراشناخت ولز((MCQ30، سلامت روان گلدبرگ و هیلر( (GHQو به منظور اندازه گیری عملکرد تحصیلی از میانگین نمرات دانشجویان استفاده شد. جهت توصیف داده ها از شاخص های توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و برای ازمون فرضیه ها از ضیب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به کار گرفته شد. یافته ها نشان داد بین باورهای فراشناخت و سلامت روان با عملکرد تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. هم چنین بر اساس یافته های تحلیل رگرسیون چندگانه، نشانه های جسمانی، افسردگی، عدم اطمینان شناختی، اضطراب و بی خوابی، باورهای نگرانی منفی و کارکرد اجتماعی، 56/0 از واریانس نمرات عملکرد تحصیلی دانشجویان را تبیین می نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    122-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    778
  • دانلود: 

    319
چکیده: 

مشغولیت عاطفی دانشجویان به عنوان پادزهری برای کاهش انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی آن ها است، بنابراین شناسایی عوامل موثر بر آن مهم است، لذا در پژوهش حاضر رابطه ی اهداف پیشرفت و مشغولیت عاطفی با میانجی گری هیجان های پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان پژوهش، 315 دانشجوی رشته ها و مقاطع مختلف دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از مقیاس مشغولیت تحصیلی (ریو و تسنگ، 2011)، پرسشنامه ی اهداف پیشرفت (الیوت و مک گریگور، 2001) و پرسشنامه ی هیجان های پیشرفت (پکران، 2005) استفاده شد. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق الگویابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار AMOS ویراست 24 انجام گرفت. روابط واسطه ای در الگوی پیشنهادی با استفاده از روش بوت استراپ آزموده شدند. یافته ها نشان دادند که الگوی پیشنهادی از برازش خوبی با داده ها برخوردار است. برازش بهتر از طریق حذف دو مسیر غیر معنی دار حاصل شد. نتایج نشان دادند که اهداف تبحر گرایشی و عملکرد گرایشی اثر مثبت و معنی دار و اهداف عملکرد اجتنابی اثر منفی و معنی داری بر مشغولیت عاطفی دارند ولی اثر اهداف تبحر اجتنابی بر مشغولیت عاطفی معنی دار نبود. نتایج مربوط به روابط غیر مستقیم نیز نشان دادند، اهداف تبحر گرایشی، تبحر اجتنابی و عملکرد اجتنابی از طریق هیجان های منفی و اهداف تبحر گرایشی، تبحر اجتنابی و عملکرد گرایشی از طریق هیجان های مثبت اثرات غیر مستقیم معنی داری بر مشغولیت عاطفی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 778

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 319 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    135-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    680
  • دانلود: 

    343
چکیده: 

هدف این پژوهش شناسایی شناسایی عوامل موفقیت یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز می باشد. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی-پیمایشی انجام می گیرد جامعه آماری دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز به تعداد 342 نفر بودند، که حدود 160 نفر با استفاده از جدول مورگان انتخاب شدند. دراین تحقیق 4 عامل مؤثر در اجرای یادگیری الکترونیکی شامل کیفیت خدمات و واحدها، کیفیت اطلاعات، تعامل درمحیط آنلاین و کیفیت سیستم و زیر ساخت ها توسط پرسشنامه محقق ساخته مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت. روایایی پرسشنامه توسط متخصصین تأیید و پایایی پرسشنامه به کمک ضریب آلفا کرونباخ برابر 82/0 به دست آمد. اعتبار فرضیات تحقیق نیز از طریق آزمون t استیودنت و تاپسیس مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل از آزمون t استیودنت نشان داد هر چهار مولفه کیفیت خدمات و واحدها، کیفیت اطلاعات، تعامل درمحیط آنلاین و کیفیت سیستم و زیر ساخت ها از عوامل موثر بر موفقیت یادگیری الکترونیکی دانشجویان می باشند. و براساس نتایج حاصل از آزمون تاپسیس مهم ترین عامل کیفیت زیرساختها محسوب می شود. و متغیر تعامل در محیط آنلاین دارای کمترین اهمیت می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 680

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 343 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    144-153
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    542
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

همواره فلسفه، چشم انداز، رویکردها و اهداف مدل های نوآورانه پژوهشگران مورد بحث و بررسی است. جامعه آماری تحقیق نامحدود و نمونه آماری پژوهش حاضر 768 نفر می باشد. پرسشنامه ی بی نام به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات جهت سنجش و ارزیابی سؤالات پژوهش است. تمامی مراحل و فرایندهای اصیل؛ در پیشبرد برنامه ریزی های توسعه ای و راهبردی، ساختارسازی دانش و نوآوری و مسیرسازی های کمی و کیفی به منظور دستیابی و تحقق هر یک از امور نیازمند بهبود عملکرد تحول آفرین است. از آن جا که دانشگاه ها با برنامه ریزی های علمی و منسجم باید نسبت به ارتقاء ابعاد و مؤلفه های نوآوری دانش محور همت گمارند تا از این طریق باعث بهبود عملکرد تحول آفرین در دانشگاه شوند نگاه به فلسفه، اهداف و چشم انداز ابعاد تحول مهم جلوه می نماید. با عنایت به تحلیل مسیر انجام شده بر اساس مؤلفه های پیشنهادی فلسفه، چشم انداز و اهداف قابلیت پاسخگویی پیدا می کند. ولی در پیشبرد مدل پیوست می توان بر اساس پیشبرد نوآوری مبتنی بر دانش در بحث و بررسی مطالعات برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش عالی و تعمیم آن به تمام ساختارهای نظام آموزش بسترسازی های مناسب را به منظور دستیابی به هر چه بهتر شدن الگوهای استاندارد ساختارسازی نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 542

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    154-161
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    777
  • دانلود: 

    480
چکیده: 

مأموریت دانشگاه ها در بستر زمان، همگام با تحولات و دگرگونی های جهانی و در راستای هدف پاسخگویی به نیازهای اقتضایی جوامع، دچار تحول شده و به سوی مشارکت در پارادایم کارآفرینانه درحال حرکت است، الگوی علمی این پژوهش براساس مصاحبه کیفی صورت گرفته با روسای دانشگاه ها و نخبگان دانشگاهی و روش نمونه گیری به دو صورت هدفمند و گلوله ی برفی می باشد و در نهایت با مراجعه به خبرگان، 22 مصاحبه کیفی صورت گرفت و با استفاده از تکنیک گرندد تئوری به شناسایی مولفه های دانشگاه کارافرین در دانشگاه پیام نور پرداخته شد ضرورت هر یک از مولفه های مدل استخراج شده برای شناسایی مولفه های دانشگاه کارافرین بررسی گردیده، پژوهش با روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. یافته ها بیانگر 2 کد اصلی استخراج و کدها در 9 محور گروه بندی شده اند. نتایج پژوهش نشان می دهد که مقوله های شناسایی شده که بیشترین تاثیر را در ایجاد دانشگاه کارافرین دارد به ترتیب: عوامل درونی (کیفیت خدمات-منابع مالی-توانمند ی-ساختار سازمانی-فرهنگ سازمانی-سیاستهای آموزشی و پژوهشی-مدیریت و رهبری) عوامل بیرونی(عوامل زمینه ای ملی و منطقه ای-عوامل بین المللی) می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 480 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button