Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    295-283
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    399
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تدوین و اجرای برنامه استراتژیک بر کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی اهواز انجام شد. در این مطالعه مداخله ای کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده دانشجویان قبل و بعد از از تدوین برنامه استراتژیک دانشکده توانبخشی اهواز بررسی و مقایسه شد. بر اساس تعداد دانشجویان در هر گروه آموزشی و از طریق روش نمونه ﮔ ﻴ ﺮ ی ﺗ ﺼ ﺎ دﻓ ﻲ ﻃ ﺒ ﻘ ﻪ ای، 146 نفر از دانشجویان در رشته های گفتار درمانی، فیزیوتراپی، شنوایی شناسی و کاردرمانی به شیوه تصادفی منظم انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه استاندارد سروکوآل حاوی ﭘ ﻨ ﺞ ﺑ ﻌ ﺪ ﮐ ﯿ ﻔ ﯿ ﺖ ﺧ ﺪ ﻣ ﺎ ت آموزشی (عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، مسؤولیت پذیری، ضمانت و همدلی) استفاده شد که دارای رواﯾ ﯽ و ﭘ ﺎ ﯾ ﺎ ﯾ ﯽ ﺗ ﺎ ﯾ ﯿ ﺪ شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با کمک نسخه 18 نرم افزار spss و از طریق روش های آماری توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و تحلیلی (آزمون ویلکاکسون) انجام شد. قبل از تدوین و اجرای برنامه استراتژیک، بین میانگین نمرات عوامل محسوس، قابلیت اطمینان، مسؤولیت پذیری، ضمانت و همدلی ادراک شده و مورد انتظار دانشجویان تفاوت معنی داری مشاهده شد (001/0> p). با این حال، پس از تدوین و اجرای برنامه استراتژیک، سطح رضایت مورد انتظار و ادراک شده دانشجویان از تمامی ابعاد کیفیت خدمات آموزشی تقریباً یکسان بود. در تدوین و اجرای برنامه ریزی استراتژیک، با اولویت بندی و اختصاص بودجه به ابعادی که دارای بیشترین شکاف بودند، دانشجویان کیفیت خدمات آموزشی دانشکده را متناسب با وضعیت مورد انتظار خود برآورد نمودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 399

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    217-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1129
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. روش پژوهش از نوع نیازسنجی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه نیازسنجی آموزشی پرستاران بود. جامعه آماری شامل کلیه پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و روش نمونه گیری، سرشماری در سال 93 بود. داده ها از طریق اجرای پرسشنامه گردآوری شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته ها نشان داد نیازهای آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان در حیطه مراقبت های پرستاری، مراقبت های دارویی و غیر دارویی و شناخت بیماری ها در حد کم است. در حیطه مراقبت های پرستاری، نحوه کنترل بیماران تهاجمی، بالاترین اولویت و کنترل دقیق علائم حیاتی پایین ترین اولویت و در حیطه مراقبت های دارویی و غیر دارویی، آشنایی با عوارض جانبی داروها بالاترین اولویت و پاسخ به سوالات بیمار در زمینه ECT، پایین ترین اولویت ودر نهایت از دیدگاه پرستاران بخش در حیطه شناخت بیماری ها، ژنتیک و عوامل زمینه سازی بیماری های روانی بالاترین اولویت و اختلالات خلقی پایین ترین اولویت را در نیازهای آموزشی پرستاران داشت. در مجموع از نظر اولویت بندی حیطه ها، حیطه شناخت بیماری های مربوطه اولویت اول، حیطه مراقبت های دارویی و غیر دارویی اولویت دوم و حیطه مراقبت های پرستاری اولویت سوم، نیازهای آموزشی پرستاران را تشکیل داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1129

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    229-242
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1460
  • دانلود: 

    1002
چکیده: 

عالی ترین هدف آموزش در تمام سطوح تحصیلی، ایجاد توانایی خلاقیت در دانشجویان است و سلامت روانی دانشجویان، شرط اصلی بهره وری از نیروی کارآمد و تحصیل کرده است. مطالعه ی حاضر با هدف بررسی رابطه ی خلاقیت با سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد. در این پژوهش توصیفی همبستگی در سال 1394، نمونه ای شامل 303 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بر حسب جنسیت انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه خلاقیت عابدی و سلامت روان GHQ-28 جمع آوری شد. اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل ورگرسیون چندگانه به شیوه همزمان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین خلاقیت با سلامت روان (283/0-=r؛ 000/0 =p) رابطه ی منفی و معناداری وجود داشت، یعنی با افزایش سطح سلامت روان (کاهش نمره در پرسشنامه سلامت روان)، خلاقیت نیز افزایش می یابد. بین خلاقیت با پیشرفت تحصیلی (025/0=r؛ 741/0 =p) و سلامت روان با پیشرفت تحصیلی (150/0-=r؛ 141/0 =p) رابطه معناداری وجود نداشت. نتایج آزمون t مستقل نشان داد که بین میانگین نمره ی خلاقیت و سلامت روان دانشجویان دختر با دانشجویان پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. اما بین عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر با دانشجویان پسر تفاوت معناداری وجود داشت (001/0=p). در نهایت، نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که تنها سلامت روان پیش بینی کننده مناسبی برای خلاقیت است. ارتقای سطح سلامت روان به بهبود فرایند خلاقیت دانشجویان منجر می گردد. در نتیجه، جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت دانشجویان، تدارک برنامه های آموزشی و مشاوره ای، ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1460

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1002 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 22
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    243-253
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    792
  • دانلود: 

    727
چکیده: 

مفهوم خود یا خودپنداره یکی از جنبه های مهم شخصیتی هر فرد است. هدف از این مطالعه مقایسه وضعیت خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی اخواز بود. مطالعه حاضر از نوع مطالعات اپیدمیولوژیک توصیفی بود. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی اهواز بود. 660 دانشجوی دارای ویژگی های ورود پرسشنامه ها را تکمیل کردند. ابزار گردآوری اطلاعات متشکل از دو پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سنجش خودپنداره راجرز بود. پرسشنامه خودپنداره راجرز یک پرسشنامه استاندارد می باشد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی و با استفاده از نسخه 22 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که 69/1 درصد دانشجویان مونث، میانگین سنی آن ها (3/5 ± 22/8) سال و 52 درصد آن ها در رشته پرستاری تحصیل می کردند. 40 درصد دانشجویان مورد مطالعه دارای خودپنداره منفی بود ند. پسرها خودپنداره بهتری نسبت به دخترها داشتند (P-valu=0/002). از میان رشته های تحصیلی، دانشجویان پرستاری از خودپنداره بهتری برخوردار بودند (P-value=0/014). دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خودپنداره مثبت تری نسبت به دانشجویان دانشجویان کارشناسی داشتند (P-value=/000). با توجه به نتایج این مطالعه که نشان می دهد اکثریت دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از خودپنداره منفی برخوردار بودند، توصیه می شود مشکلات روانشناختی دانشجویان علوم پزشکی که در تحصیل و کار خود با استرس بالایی روبه رو هستند، ریشه یابی شده و راه کارهای مناسب و عملی برای رفع آن ها به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 792

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 727 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    254-261
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    603
  • دانلود: 

    650
چکیده: 

این مطالعه با هدف ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته های علوم پزشکی: مطالعه موردی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد. این یک پژوهش توصیفی_پیمایشی می باشد که در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری این مطالعه کلیه اعضای اساتید دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند که مشارکت کردند. در این مطالعه داده ها بر اساس چارچوب ترک زاده و نکومند (2016) به صورت پرسش نامه و مصاحبه ساختارمند گردآوری شد. برای تحلیل داده های پژوهش علاوه بر میانگین و انحراف استاندارد از آزمون t استودنت و فریدمن استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش، برنامه درسی رشته پرستاری به محیط پاسخگو بوده است (p<%5). همچنین برنامه درسی رشته پرستاری از لحاظ ابعاد مفهومی، ساختاری و عملکردی به محیط نیز پاسخگو بوده است (p<%5) و بعد عملکردی بیشترین مقدار و بعد مفهومی کمترین مقدار پاسخگویی را داشتند. به نظر می رسد از یک منظر اجتماعی، معناداری برنامه درسی در گرو پاسخگویی به محیط است و از این حیث برنامه درسی پرستاری در قلمرو پژوهش، معنادار ارزیابی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 603

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 650 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    262-268
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    928
  • دانلود: 

    694
چکیده: 

میل به دانش از نیازهای اساسی انسان است. مطالعه و تدبیر در آثار دانشمندان لازمه همه افراد اجتماع است. با این حال مطالعات نشان داده اند که در جامعه ما حتی در بین دانشجویان میانگین میزان مطالعه پایین است. بنابراین این پژوهش با هدف مشخص نمودن وضعیت مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت. این پژوهش یک پژوهش پیمایشی است و ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه می باشد. نمونه پژوهش را 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل دادند. یافته های تحقیق نشان داد که 66 درصد از شرکت کنندگان، به مطالعه علاقه زیاد و یا بسیار زیاد دارند. اما 41 درصد آن ها کمتر از یک ساعت در طول شبانه روز مطالعه می کنند. 55 درصد از آن ها مطالعه کتب درسی، 20 درصد کتب غیردرسی و 23درصد هر دو را عنوان کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که میانگین میزان مطالعه و همچنین وجود انگیزه برای مطالعه در بین دانشجویان پایین است. می توان با استفاده از یک برنامه ریزی هدفمند، بستر مناسبی برای مطالعه دانشجویان فراهم ساخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 928

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 694 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    269-282
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    851
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

پایگاه های اطلاعات علمی از معتبرترین منابع اطلاعاتی در جوامع دانشگاهی به حساب آورده می شوند و می تواند در پیشبرد اهداف مختلف دانشجویان نقش تعیین کننده ای داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان استفاده، آشنایی و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پایگاه های اطلاعات علمی و شناسایی دلایل، موانع و منابع مورد استفاده دانشجویان از این پایگاه ها صورت گرفته است. پژوهش حاضر کاربردی و به روش پیمایشی و در سال تحصیلی 96_1395 انجام شده است. پرسشنامه محقق ساخته در 6 بخش تدوین و روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته است، میان 238 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری، دکتری حرفه ای و دکتری تخصص دانشگاه علوم پزشکی مازندران توزیع شده است. یافته ها نشان داد که دانشجویان با هدف انجام فعالیت های بالینی (با میانگین 27/4) به استفاده از پایگاه های اطلاعات علمی روی آورده اند. همچنین بیشترین میزان آشنایی دانشجویان با پایگاه اطلاعاتی آی اس آی (با میانگین 43/4) بوده و از پایگاه پابمد بیش از سایر پایگاه ها استفاده نموده اند (با میانگین 30/4). همچنین بیشترین میزان رضایت آن ها از پایگاه آی اس آی بوده (28/4) و "ناآشنایی با زبان انگلیسی" (26/4) را مهم ترین مانع در جهت استفاده از پایگاه های اطلاعات علمی دانشگاه بیان داشته اند. می توان بیان داشت که میزان استفاده، آشنایی و رضایت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران از پایگاه های اطلاعات علمی دانشگاه بیش از حد متوسط و نزدیک به زیاد بوده است. دانشگاه علوم پزشکی مازندران می تواند با برنامه ریزی مناسب و با از میان برداشتن چالش های پیش روی، شرایط را برای استفاده مطلوب تر دانشجویان از پایگاه های اطلاعاتی فراهم نموده و موجبات رشد و توسعه علمی آن ها را پدید آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    283-295
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    276
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This study aimed to investigate the effect of developing and administering a strategic plan on perceived educational quality by students in Ahvaz faculty of rehabilitation sciences. In this interventional study, perceived educational quality by students was investigated before and after developing and administering a strategic plan. Based on the number of students in each educational department and using stratified-random sampling method, 146 students in disciplines of speech and language pathology, physical therapy, audiology, and occupational therapy were selected to participate in the study. For data collection, a standardized SERVQUAL questionnaire including five dimensions of educational services quality (tangibles, reliability, responsiveness, assurance, and empathy) with approved validity and reliability was applied. Data analysis was executed by using SPSS version 18 and applying descriptive (mean and standard deviation) and analytical (Wilcoxon signed-rank test) statistical methods. Before developing and administering the strategic plan, a significant difference was observed between mean scores of perceived and expected tangibles, reliability, responsiveness, assurance, and empathy by students (p < 0. 001). However, after developing and administering the strategic plan, the expected and perceived levels of students' satisfaction with educational services were almost equal. Furthermore, in developing and administering the strategic plan, by prioritizing and devoting the budget to the dimensions with highest gap, the students estimated the quality of faculty’ s educational services equal to and in line with their expected status.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 276

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    296-310
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    891
  • دانلود: 

    640
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش « ارائه الگوی بومی تجاری سازی دانش در حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی در شهر تهران» است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل خبرگان دانشگاهی و متخصصین که مشتمل بر مدیران، کارشناسان، متولیان و مشاورین حوزه تجاری سازی دانش در حوزه سلامت دانشگاه های علوم پزشکی در شهر تهران می باشند که گردآوری اطلاعات تا زمان اشباع ادامه یافته است؛ همچنین برای انتخاب حجم نمونه از روش گلوله برفی استفاده شده است که بر اساس نظرات 18 نفر خبره و رویکرد سیستمی استراوس و کوربین در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، 72 مفهوم و 15 مقوله استخراج گردیده که از بین آنها مقوله تجاری سازی دانش در حوزه سلامت به عنوان مقوله مرکزی و 14 مورد دیگر اجزای نظریه داده بنیاد پژوهش را تشکیل دادند. مدل جامع پیشنهادی ارائه شده در مرحله دوم با استفاده از نرم افزارهای آماریSPSS 20، Lisrel8. 8 و SmartPLS. 03 مورد آزمون و تحلیل قرار گرفته و نتایج یافته ها حاکی از این است که تمامی متغیرهای احصا شده در قالب سطوح مذکور، به عنوان متغیرهایی که باید در طراحی مدل مطلوب مورد توجه قرار گیرند، مورد تایید قرار گرفت. همچنین با توجه به اینکه قدر مطلق مقدار آماره t برای تمامی روابط بین متغیرها بزرگ تر از مقدار بحرانی 1. 96 و نیز تمامی بارهای عاملی در حالت استاندارد بزرگ تر از 0. 3 به دست آمد، لذا هیچ کدام از روابط رد نشده و تمامی متغیرها و روابط تایید شد. بنابراین درنهایت مدل اولیه تحقیق نیز تایید گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 640 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button