مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

صفحات

 صفحه شروع 254 | صفحه پایان 261

چکیده

 این مطالعه با هدف ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته های علوم پزشکی: مطالعه موردی رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد. این یک پژوهش توصیفی_پیمایشی می باشد که در سال 1394 انجام شد. جامعه آماری این مطالعه کلیه اعضای اساتید دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بودند که مشارکت کردند. در این مطالعه داده ها بر اساس چارچوب ترک زاده و نکومند (2016) به صورت پرسش نامه و مصاحبه ساختارمند گردآوری شد. برای تحلیل داده های پژوهش علاوه بر میانگین و انحراف استاندارد از آزمون t استودنت و فریدمن استفاده شد. بر اساس یافته های پژوهش, برنامه درسی رشته پرستاری به محیط پاسخگو بوده است (p<%5). همچنین برنامه درسی رشته پرستاری از لحاظ ابعاد مفهومی, ساختاری و عملکردی به محیط نیز پاسخگو بوده است (p<%5) و بعد عملکردی بیشترین مقدار و بعد مفهومی کمترین مقدار پاسخگویی را داشتند. به نظر می رسد از یک منظر اجتماعی, معناداری برنامه درسی در گرو پاسخگویی به محیط است و از این حیث برنامه درسی پرستاری در قلمرو پژوهش, معنادار ارزیابی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، و خلقی فرد، حمیده. (1397). ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(4 )، 254-261. SID. https://sid.ir/paper/228742/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، خلقی فرد حمیده. ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(4 ):254-261. Available from: https://sid.ir/paper/228742/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، و حمیده خلقی فرد، “ارزیابی توان پاسخگویی برنامه درسی رشته پرستاری: مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 4 ، pp. 254–261، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button