مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,122
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 228

چکیده

 هدف پژوهش حاضر نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. روش پژوهش از نوع نیازسنجی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه نیازسنجی آموزشی پرستاران بود. جامعه آماری شامل کلیه پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز و روش نمونه گیری, سرشماری در سال 93 بود. داده ها از طریق اجرای پرسشنامه گردآوری شد و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته ها نشان داد نیازهای آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان در حیطه مراقبت های پرستاری, مراقبت های دارویی و غیر دارویی و شناخت بیماری ها در حد کم است. در حیطه مراقبت های پرستاری, نحوه کنترل بیماران تهاجمی, بالاترین اولویت و کنترل دقیق علائم حیاتی پایین ترین اولویت و در حیطه مراقبت های دارویی و غیر دارویی, آشنایی با عوارض جانبی داروها بالاترین اولویت و پاسخ به سوالات بیمار در زمینه ECT, پایین ترین اولویت ودر نهایت از دیدگاه پرستاران بخش در حیطه شناخت بیماری ها, ژنتیک و عوامل زمینه سازی بیماری های روانی بالاترین اولویت و اختلالات خلقی پایین ترین اولویت را در نیازهای آموزشی پرستاران داشت. در مجموع از نظر اولویت بندی حیطه ها, حیطه شناخت بیماری های مربوطه اولویت اول, حیطه مراقبت های دارویی و غیر دارویی اولویت دوم و حیطه مراقبت های پرستاری اولویت سوم, نیازهای آموزشی پرستاران را تشکیل داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی علیمردانی، فاطمه، و مرادی منش، فردین. (1397). نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(4 )، 217-228. SID. https://sid.ir/paper/228744/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی علیمردانی فاطمه، مرادی منش فردین. نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(4 ):217-228. Available from: https://sid.ir/paper/228744/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حسینی علیمردانی، و فردین مرادی منش، “نیازسنجی آموزشی پرستاران بخش اعصاب و روان بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 4 ، pp. 217–228، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228744/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button