مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه های خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری مامایی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 243 | صفحه پایان 253

چکیده

 مفهوم خود یا خودپنداره یکی از جنبه های مهم شخصیتی هر فرد است. هدف از این مطالعه مقایسه وضعیت خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی اخواز بود. مطالعه حاضر از نوع مطالعات اپیدمیولوژیک توصیفی بود. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری و مامایی اهواز بود. 660 دانشجوی دارای ویژگی های ورود پرسشنامه ها را تکمیل کردند. ابزار گردآوری اطلاعات متشکل از دو پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سنجش خودپنداره راجرز بود. پرسشنامه خودپنداره راجرز یک پرسشنامه استاندارد می باشد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی و با استفاده از نسخه 22 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که 69/1 درصد دانشجویان مونث, میانگین سنی آن ها (3/5 ± 22/8) سال و 52 درصد آن ها در رشته پرستاری تحصیل می کردند. 40 درصد دانشجویان مورد مطالعه دارای خودپنداره منفی بود ند. پسرها خودپنداره بهتری نسبت به دخترها داشتند (P-valu=0/002). از میان رشته های تحصیلی, دانشجویان پرستاری از خودپنداره بهتری برخوردار بودند (P-value=0/014). دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خودپنداره مثبت تری نسبت به دانشجویان دانشجویان کارشناسی داشتند (P-value=/000). با توجه به نتایج این مطالعه که نشان می دهد اکثریت دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی اهواز از خودپنداره منفی برخوردار بودند, توصیه می شود مشکلات روانشناختی دانشجویان علوم پزشکی که در تحصیل و کار خود با استرس بالایی روبه رو هستند, ریشه یابی شده و راه کارهای مناسب و عملی برای رفع آن ها به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    البرزی، ژیلا، و دشت بزرگی، بهمن. (1397). بررسی مقایسه های خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری مامایی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(4 )، 243-253. SID. https://sid.ir/paper/228746/fa

    Vancouver: کپی

    البرزی ژیلا، دشت بزرگی بهمن. بررسی مقایسه های خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری مامایی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(4 ):243-253. Available from: https://sid.ir/paper/228746/fa

    IEEE: کپی

    ژیلا البرزی، و بهمن دشت بزرگی، “بررسی مقایسه های خودپنداره دانشجویان رشته های مختلف شاغل به تحصیل در دانشکده پرستاری مامایی اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 4 ، pp. 243–253، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button