مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

138
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

66
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

علم سنجی و تحلیل محتوی پژوهش ها در حوزه کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان

صفحات

 صفحه شروع 313 | صفحه پایان 328

چکیده

 توجه به مقوله ی کارآفرینی سازمانی در سالهای اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده و به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در موفقیت سازمانها شناخته شده است. علیرغم اهمیت موضوع, تحقیقات در این زمینه بالاخص در تحقیقات داخلی ضعیف بوده و شکاف نظری قابل توجهی در این حوزه وجود دارد. این تحقیق که با روش علم سنجی, و با استفاده از روش تحلیل استنادی, تکنیک ارزیابانه و تحلیل محتوایی مستندات انجام شده است؛ برآن است تا مطالعات در زمینه ی کارآفرینی سازمانی را مورد بررسی قرار داده و با نظام دهی به تحقیقات گذشته به ارایه مدل مفهومی با استفاده از تحلیل محتوایی مستندات بپردازد. جامعه ی آماری این تحقیق شامل کلیه ی مستندات ارایه شده در پایگاه داده ای اسکوپوس به تعداد 1325 مدرک شامل مقاله, کتاب و. . . تا سال 2019 میلادی می باشد. که با استفاده از نرم افزار Bibexcle و VOSviewer ارزیابی و مصور سازی انجام شده است. بر اساس تحلیل محتوایی مستندات؛ تحقیقات در زمینه ی «کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان »به چهار بخش کلی تقسیم بندی شده است. بخش اول تحقیقات مرتبط با ارکان کارآفرینی سازمانی مشتمل بر نوآوری, نوسازی استراتژیک, و کسب و کار درون سازمانی می باشد. بخش دوم مربوط به کارآفرینی فردی در سازمان است که عواملی مانند گرایش کارآفرینانه, انگیزه, ایده پردازی و خلاقیت, تجربه کاری, کسب دانش و مهارت افزایی مشخص شدند. بخش سوم مربوط به کارآفرینی گروهی در سازمان است, عواملی مانند ظرفیت جذب سازمانی, استقلال, سیستم پاداش و رفتار اثر ساز در این فرایند موثر شناسایی شدند. و نهایتا در بخش چهارم به پیشران های موثر درکارآفرینی سازمانی پرداخته شده است که مشتمل بر عوامل نهادی, عوامل ساختاری, عوامل مدیریتی و عوامل محیطی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صاحبی، حسین، رشادت جو، حمیده، و ایوبی، محمد. (1400). علم سنجی و تحلیل محتوی پژوهش ها در حوزه کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان. مدیریت فردا، 19(66 )، 313-328. SID. https://sid.ir/paper/1039236/fa

    Vancouver: کپی

    صاحبی حسین، رشادت جو حمیده، ایوبی محمد. علم سنجی و تحلیل محتوی پژوهش ها در حوزه کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان. مدیریت فردا[Internet]. 1400؛19(66 ):313-328. Available from: https://sid.ir/paper/1039236/fa

    IEEE: کپی

    حسین صاحبی، حمیده رشادت جو، و محمد ایوبی، “علم سنجی و تحلیل محتوی پژوهش ها در حوزه کارآفرینی سازمانی از منظر کارآفرینی فردی و گروهی در سازمان،” مدیریت فردا، vol. 19، no. 66 ، pp. 313–328، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button