مقدمه: ارتعاش تمام بدن یکی از عواملی است که حین مسافرت ممکن است بر آسایش مسافرین و یا خدمه سیستم های حمل و نقل ریلی تاثیرات منفی بگذارد. در این مطالعه تاثیرات احتمالی ارتعاش تمام بدن بر روی آسایش مسافرین مترو تهران مورد بررسی قرار گرفته است.روش کار: طرح ریزی، اندازه گیری و انجام محاسبات قبل از ارزیابی عمدتا بر طبق توصیه ها و روش های ISO 2631- 1, 4 انجام گرفت. هم چنین در انجام اندازه گیری و انجام محاسبات به ترتیب از دستگاه SVAN 958 و نرم افزار Excel استفاده گردید.یافته ها: میانگین مقادیر اندازه گیری شده شتاب rms در محل های سطح نشیمن گاه صندلی، پشتی صندلی و پاها به ترتیب در محور های غالب برابر با 0.57، 0.44و 0.64 m/s2 و مقدار کل شتاب rms اندازه گیری شده در هر سه محل ورود ارتعاش به بدن مسافر برابر با 1.02و با انحراف معیار 0.11 m/s2 بود. میانگین مقدار ارتعاش کل مواجهه در حداقل و حداکثر زمان مواجهه مورد نظر به ترتیب برابر با 6.44و 9.63 m/s1.75 محاسبه شد.بحث و نتیجه گیری: مقادیر محورهای غالب محاسبه شده عمدتا در سطح نسبتا ناخوشایند در طبقه بندی آسایشی ISO 2631-1 قرار داشتند، اما مقدار کلی مواجهه محاسبه شده بر اساس wrms در سطح ناخوشایند قرار داشت. مقادیر VDV اندازه گیری شده عمدتا در محور z غالب بودند.