مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

901
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: ارتعاش تمام بدن یکی از عواملی است که حین مسافرت ممکن است بر آسایش مسافرین و یا خدمه سیستم های حمل و نقل ریلی تاثیرات منفی بگذارد. در این مطالعه تاثیرات احتمالی ارتعاش تمام بدن بر روی آسایش مسافرین مترو تهران مورد بررسی قرار گرفته است.روش کار: طرح ریزی, اندازه گیری و انجام محاسبات قبل از ارزیابی عمدتا بر طبق توصیه ها و روش های ISO 2631- 1, 4 انجام گرفت. هم چنین در انجام اندازه گیری و انجام محاسبات به ترتیب از دستگاه SVAN 958 و نرم افزار Excel استفاده گردید.یافته ها: میانگین مقادیر اندازه گیری شده شتاب rms در محل های سطح نشیمن گاه صندلی, پشتی صندلی و پاها به ترتیب در محور های غالب برابر با 0.57,  0.44و 0.64 m/s2 و مقدار کل شتاب rms اندازه گیری شده در هر سه محل ورود ارتعاش به بدن مسافر برابر با  1.02و با انحراف معیار 0.11 m/s2 بود. میانگین مقدار ارتعاش کل مواجهه در حداقل و حداکثر زمان مواجهه مورد نظر به ترتیب برابر با  6.44و 9.63 m/s1.75 محاسبه شد.بحث و نتیجه گیری: مقادیر محورهای غالب محاسبه شده عمدتا در سطح نسبتا ناخوشایند در طبقه بندی آسایشی ISO 2631-1 قرار داشتند, اما مقدار کلی مواجهه محاسبه شده بر اساس wrms در سطح ناخوشایند قرار داشت. مقادیر VDV اندازه گیری شده عمدتا در محور z غالب بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ازره، کیکاوس، میرزایی، رمضان، شریفی، علیرضا، و سلیمانیان، اردلان. (1395). بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو. بهداشت و ایمنی کار، 6(1)، 81-94. SID. https://sid.ir/paper/235671/fa

    Vancouver: کپی

    ازره کیکاوس، میرزایی رمضان، شریفی علیرضا، سلیمانیان اردلان. بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو. بهداشت و ایمنی کار[Internet]. 1395؛6(1):81-94. Available from: https://sid.ir/paper/235671/fa

    IEEE: کپی

    کیکاوس ازره، رمضان میرزایی، علیرضا شریفی، و اردلان سلیمانیان، “بررسی تاثیر ارتعاش تمام بدن بر آسایش و راحتی مسافرین مترو،” بهداشت و ایمنی کار، vol. 6، no. 1، pp. 81–94، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/235671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button