مقدمه و اهداف: مطالعات نشان می دهد که کم شنوایی با بروز اختلالات رفتاری در فرد همبستگی مثبت دارد و امکان بروز برخی از مشکلات را افزایش می دهد. هدف از مطالعه ی حاضر، بررسی مقالات مختلف در زمینه ی اختلالات رفتاری و هیجانی در کودکان کم شنوا و بررسی میزان شیوع و علل بروز این اختلالات است. مواد و روش ها: در مطالعه حاضر مقالات منتشرشده در فاصله ی سال های 2005 تا 2016 در مورد اختلالات رفتاری و هیجانی در کم شنوایان در بانک های اطلاعاتی Pubmed, SID, Sage, Springer link, Elsevier و موتور جستجوی گوگل با واژه های کلیدی اختلالات رفتاری، اختلالات هیجانی، کم شنوایی، آسیب شنوایی و واژه های مرتبط مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: زبان در بروز تحولات اجتماعی کودک نقش اساسی دارد؛ متاسفانه کودکان کم شنوا به دلیل عدم تسلط کافی بر مهارت های زبانی دارای مشکلات اساسی در ایجاد ارتباط صحیح با دیگران و مهارت های اجتماعی هستند. نتیجه گیری: شیوع اختلالات رفتاری در کودکان کم شنوا بیش تر از هم سالان شنوای آن هااست؛ مهمترین عللی که می توان برای بروز این اختلالات نام برد شامل نقص در تحول زبان و مشکلات ارتباطی این افراد است؛ همچنین سبک فرزندپروری والدین و میزان پذیرش آن ها بسیار تاثیرگذار است.