Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    1-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، بررسی نحوه ارتباط بین پنداشت کارکنان از قابلیت استخدام و تعهد سازمانی آنها بود، که بدین منظور 320 نفر از کارکنان دستگاههای دولتی به روش نمونه گیرى طبقه بندی تصادفی انتخاب شدند. پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی (غیرآزمایشی) و از حیث ارتباط بین متغیرهای تحقیق از نوع علّی است. روش انجام تحقیق به صورت پیمایشی بود و داده هاى گردآوری شده با روش های همبستگی، رگرسیون چندمتغیره و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. پنداشت کارکنان از قابلیت استخدام در دو بعد کمی-کیفی و درون سازمانی-برون سازمانی مورد بررسی قرار گرفت که مشخص گردید در سازمان های دولتی چهار مؤلفه اصلی پنداشت از قابلیت استخدام با تعهد سازمانی کارکنان رابطه مثبت و معنی داری دارند. همچنین فرضیه اصلی پژوهش مبنی بر وجود رابطه منفی میان پنداشت از قابلیت استخدام و تعهد سازمانی، رد شد و نتایج حاکی از این بود که در دستگاههای دولتی بین پنداشت کارکنان از قابلیت استخدام و تعهد سازمانی آنها رابطه مثبت با ضریب همبستگی 621/0 در سطح معنی داری 01/0 مورد تأیید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    31-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    583
  • دانلود: 

    611
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارائه مدل رهبری در سازمان های دانش بنیان ایران است. پژوهش ها تایید کرده اند که ویژگی های رفتاری دانشکاران با دیگر کارکنان متفاوت است و باعث تفاوت در انگیزش و نفوذ و در نتیجه، رهبری ایشان می شود. این پژوهش از جمله مطالعات کیفی و با روش تئوری زمینه ای طراحی شده است. نخست پیشینه پژوهش و تئوری های مختلف در حوزه رهبری دانشکاران بررسی شده و در مرحله بعد، پژوهشگران با استفاده از نمونه گیری نظری به انتخاب اعضای نمونه آماری و انجام مصاحبه های اکتشافی و عمیق پرداخته اند. جمعا تعداد 15 مصاحبه مفید با مدیران عامل و معاونین منابع انسانی شرکت های دانش بنیان و اساتید دانشگاهی مرتبط با این شرکت ها انجام شد و مصاحبه ها بصورت کتبی و صوتی ثبت شدند. تحلیل داده ها پس از هر مصاحبه انجام شد و مراحل کدگذاری باز، محوری و انتخابی از روی فایل های صوتی و نوشتاری از طریق خواندن و بازخوانی مکرر پیش رفتند و 16 کد محوری بدست آمد که مدل رهبری دانشکاران با استفاده از این کدها استخراج شد. مقوله محوری مدل سبک رهبری مبتنی بر اعتماد متقابل است. همچنین راهبردهای ایجاد انگیزه برای رهبری دانشکاران عبارتند از انگیزش از طریق شغل، از طریق شرایط کاری، از طریق اعتماد و از طریق جبران خدمات. نتایج این پژوهش برای مدیران شرکت های دانش بنیان و نهادهای حمایتی و تصمیم گیرنده مرتبط با آنها مفید است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 583

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 611 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    67-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    648
  • دانلود: 

    694
چکیده: 

از جمله اساسی ترین چالش های نوین پیش روی مدیریت منابع انسانی، تنوع نیروی کار است. بر این اساس، پژوهش حاضر با ترکیب کمی نتایج تحقیقات تفاوت ارزش های کاری در نسل ها، چگونگی اثرگذاری ارزش های کاری گروه های نسلی در محیط کار را شفاف تر نمود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع تحقیق توصیفی است. جامعه آماری تحقیق، شامل 135 مقاله خارجی و داخلی معتبر بود که تعداد 20 مورد با استفاده از روش قضاوتی وارد فرایند فراتحلیل شدند. پایایی شناسایی از طریق توافق داوران در انتخاب و طبقه بندی تحقیق ها، پایایی کدگذاری از طریق توافق داورها در مورد استفاده از مفاهیم خاص برای کدگذاری متغیرها و پایایی سطح معنی داری و اندازه اثر از طریق توافق در محاسبات اندازه اثر در بین دو فراتحلیل گر به دست آمد. پس از تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از هر نسل با استفاده از نرم افزار CMA2، نتایج نشان داد که ارزش های کاری بین نسل های مختلف متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 694 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    93-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

هدف این پژوهش ِ پهنانگر، ارائه الگویی برای تبیین چگونگی تاثیر دینداری درونی بر تصمیم گیری اخلاقی در کسب و کار است. مجموعه تحقیقات کمّی به روش سیستماتیک جستجو، و بر مبنای معیارهای مشخص، انتخاب شدند. سپس، با تحلیل و ترکیب این تحقیقات، نشان داده شده که دینداری درونی هم به صورت مستقیم، و هم از طریق تقویت متغیرهایی چون تکلیف محوری، و احساس گناه ناشی از رفتار غیر اخلاقی، و تضعیف متغیر اخلاق ماکیاولی، بر تصمیم گیری اخلاقی تاثیر مثبت می گذارد. نزدیک به 80 درصد تحقیقات کمّی این تاثیر را مثبت و معناردارگزارش کرده و آن را در گروه مصرف کنندگان بیشتر از مدیران ارشد و متخصصان، و در افراد خودشیفته، ثروتمندتر، بد طینت و چالش های اخلاقی فعال، ضعیف تر دانسته اند. در پایان پیشنهاد شده تا در تحقیقات آتی بیشتر از روش های طولی/آزمایشی/ مداخله ای بهره گرفته شود، به ادیان غیرمسیحی بیشتر پرداخته شود و نیز از متغیرهایی چون عشق به پول، تعهد به بهبود اخلاقی و شدت اخلاقی ادراک شده، به عنوان میانجی و از متغیرهایی چون نوع شغل، میزان رسمیت، نوع سازمان، فشار اجتماعی برای دینداری، توانایی های شناختی و ایجاد فرصت برای رفتار غیراخلاقی نیز به عنوان تعدیل کننده استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    129-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    553
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تاثیر جو اخلاقی بر اعتماد در کار تیمی در بین کارکنان دانشگاه آزاد نجف آباد با نقش میانجی رفتار اخلاقی بود. نوع پژوهش توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان دانشگاه آزاد نجف آباد به تعداد 415 نفر بود که از میان آنها با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده، 200 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های جو اخلاقی در 26 گویه، اعتماد سازمانی در کار تیمی با 12 گویه و رفتار اخلاقی با 40 گویه بر حسب مقیاس پنج درجه ای لیکرت استفاده شد. روایی محتوایی و سازه پرسشنامه ها تایید شد. پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای جو اخلاقی 83/0، اعتماد در کار تیمی 79/0 و رفتار اخلاقی 87/0 برآورد گردید. تحلیل داده های این پژوهش با استفاده از نرم افزار Spss و آموس در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. یافته ها نشان داد میانگین هر یک از متغیرهای جو اخلاقی، اعتماد در کار تیمی و رفتار اخلاقی کارکنان بالاتر از حد متوسط است. ضریب همبستگی نشان داد جو اخلاقی و رفتار اخلاقی روی اعتماد در کار تیمی، تاثیر مثبت و معنادار دارند. همچنین ضریب رگرسیون گام به گام نشان داد جو اخلاقی از طریق رفتار اخلاقی روی اعتماد در کار تیمی، تاثیر مثبت و معنادار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    159-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    715
  • دانلود: 

    414
چکیده: 

هدف از این پژوهش مطالعه نقش میانجی فرهنگ یادگیری مشارکتی در تبیین ارتباط بین رهبری دانش و انتقال آموزش است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی است و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. مورد مطالعه، ادارات آموزش و پرورش شهر سنندج است. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، نمونه ای به حجم 193 نفر از کارکنان مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه رهبری دانش، فرهنگ یادگیری مشارکتی و انتقال آموزش است. روایی ظاهری پرسشنامه ها با استناد به نظر متخصصان و پایایی آن ها نیز با استناد به ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای، آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج نشان می دهد که بین رهبری دانش، فرهنگ یادگیری مشارکتی و انتقال آموزش، روابط مثبتِ معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نیز تأثیر مستقیم رهبری دانش بر انتقال آموزش، معنادار نیست اما این متغیر به صورت غیرمستقیم و با واسطه فرهنگ یادگیری مشارکتی تأثیر معناداری بر انتقال آموزش دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 715

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 414 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    2 (پیاپی 26)
  • صفحات: 

    177-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    421
  • دانلود: 

    200
چکیده: 

بسیاری تلاشها و فعالیت های انسانی در حوزه های مختلف سازمانی با انگیزه ارتباط پیدا می کند. چنانچه اعضای هیات علمی با انگیزه به فعالیت مشغول شوند اثربخشی عملکرد آنها دو چندان می شود بنابراین نیاز است مدلهایی برای انگیزش این قشر موثر در کشور مورد تحلیل و طراحی قرار گیرد که اجرای طرح های انگیزشی را نظام یافته تسهیل کند. هدف این پژوهش، طراحی مدل ساختاری تفسیری نظام انگیزش اعضای هیات علمی دانشگاه براساس تکنیک فازی است. رویکرد این تحقیق پیمایشی و از نظر هدف یک تحقیق اکتشافی است. همچنین این تحقیق از نظر نوع جمع آوری اطلاعات، توصیفی تحلیلی است. اجرای پژوهش به صورت قیاسی-استقرایی صورت پذیرفته است. از نظر رویکرد، پژوهش ترکیبی است، استراتژی پژوهش کمی سپس کیفی است. در پژوهش حاضر به دلیل پیچیدگی ماتریس طرح شده نمونه هایی نظری شامل 14 نفر از صاحب نظران و خبرگان هیات علمی انتخاب شدند. براساس یافته های پژوهش در فضای فازی و تغییرات نوآورانه در تکنیک، راهبردهای عدم تمرکز و زمان کاری شناور بیشتر از سایر راهبردهای انگیزش دارای امتیاز بودند. نتایج به دست آمده با نظریه های متاخر مدیریت و سازمان مطابقت دارد و مهمترین علت این اولویت را می توان در بلوغ سازمانی اعضای هیات علمی دانست که سازمانها با آن روبرو هستند. نتایج پژوهش دربرگیرنده ی مدل یکپارچة ساختاری تفسیری ISM در پنج سطح با توجه به روابط یکطرفه یا دوطرفه است و با مدلهای کلاسیک انگیزش مانند مازلو و الدرفر در تناقض است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 200 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0