هدف: دانشجویان پرستاری متحمل فشارهای اضافی می شوند. این فشارها تأثیراتی منفی بر سلامت روان دانشجویان می گذارد. این مطالعه با هدف اراﺋ ﻪ ﻳ ﻚ ﻣ ﺮ ورﻛ ﻠ ﻲ از ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ ﻫ ﺎ ی اﻧ ﺠ ﺎ م ﺷ ﺪ ه در زﻣ ﻴ ﻨ ﻪ راه کارهای غیر دارویی کاهش اضطراب در دانشجویان پرستاری صورت گرفته است. منابع داده ها: در اﻳ ﻦ ﻣ ﻄ ﺎ ﻟ ﻌ ﻪ ﻣ ﻨ ﺎ ﺑ ﻊ اﻃ ﻼ ﻋ ﺎ ﺗ ﻲ ﻣ ﺨ ﺘ ﻠ ﻔ ﻲ را از ﻗ ﺒ ﻴ ﻞ : ISI، Medline (Pubmed)، medlib، Scopus John Wily, Sciencedirect, Index Medicus و ovidو بین سالهای 1938 تا2016 مورد بررسی قرار داده ایم. نتایج حاصل از این مطالعات با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گفتند. روشهای انتخابی برای مطالعه: در این مطالعات روش های مختلفی از جمله تکنیک تن آرامی، آموزش قاطعیت و غیره مورد ارزیابی قرار گرفته است. پس از جستجوی الکترونیک تعداد 88 مقاله بازیابی شد که 58 مورد از آنها به دلیل عدم تناسب حذف گردیدند. ﺟ ﺴ ﺘ ﺠ ﻮ ﻫ ﺎ ی اﻟ ﻜ ﺘ ﺮ وﻧ ﻴ ﻜ ﻲ ﺑ ﺎ اﺳ ﺘ ﻔ ﺎ ده واژﮔ ﺎ ن ﻛ ﻠ ﻴ ﺪ ی "راهکار-های غیر دارویی"، "اضطراب" و"دانشجویان پرستاری" در ﻋ ﻨ ﺎ وﻳ ﻦ و ﺧ ﻼ ﺻ ﻪ ﻣ ﻘ ﺎ ﻻ ت در Mesh ﺻ ﻮ رت ﭘ ﺬ یرفتند. ترکیب مطالب و نتایج: بررسی نتایج حاکی از تأثیر بسزای روش های غیر دارویی به خصوص آرام سازی ذهنی، آرام سازی عضلانی، برنامه های مدیریت استرس و رایحه درمانی بر کاهش اضطراب دانشجویان پرستاری بود. نتیجه گیری: تنیدگی یک دانشجوی پرستاری بر بازده کل سیستم و کیفیت مراقبت اثر می گذارد بنابراین به مسئولین آموزشی و مربیان توصیه می شود که دانشجویان مضطرب را شناسایی و از روش های مناسب در جهت بهبود وضعیت آنان استفاده نمایند.