Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    928
  • دانلود: 

    803
چکیده: 

هدف از این تحقیق ارزشیابی کیفیت علمی دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی می باشد که طی سال های 1382 الی 89 از دو دانشگاه تهران و خوارزمی فارغ التحصیل شده اند. مشارکت کنندگان 152 نفر که به صورت سرشماری مطالعه شدند. پژوهش حاضر در رده تحقیقات توصیفی- ارزشیابی قرار می گیرد. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه محقق ساخته بوده است. پرسشنامه اول برای جمع آوری اطلاعات دانش آموختگان در 4 بعد فردی، اقتصادی، اجتماعی و علمی و پرسشنامه دوم رضایت کار فرمایان از دانش آموختگان را که در 9 نشانگر طراحی شده اند، ارزیابی می کند. برای تحلیل از روش های آماری آزمون خی دو و استاندارد قضاوت استفاده شده است. نتایج نشان داده است که در بعد فردی، کیفیت پیشرفت تحصیلی در دانش آموختگان و دانش، نگرش، مهارت، خلاقیت و ادامه تحصیل در سطح نسبتا مطلوب، در بعد اجتماعی، کیفیت تحقق اهداف اجتماعی- آموزشی در سطح نسبتا مطلوب و در بعد اقتصادی کیفیت اشتغال در سطح نامطلوب و ارتباط شغل با رشته تحصیلی و کارآفرینی در سطح نسبتا مطلوب و رضایت کارفرما در سطح مطلوب و در بعد علمی ارائه مقالات داخلی در سطح نسبتا مطلوب، ارائه مقالات خارجی و تالیف یا ترجمه کتاب و اجرای طرح های پژوهشی در سطح نامطلوب و ارائه مقاله در کنفرانس های علمی در سطح نسبتا مطلوب قرار دارد. این نتایج وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های مورد مطالعه در ابعاد چهارگانه را نشان می دهد، نکته تامل برانگیز، عدم توفیق دانشگاه های مورد مطالعه در حیطه های اشتغال در بعد اقتصادی و عامل های بعد علمی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 928

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تقی پور حسینعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    20-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1484
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

هر نظام آموزشی در تلاش است تا از طریق طراحی و تدوین برنامه های درسی مشخص، انواع مختلف دانش و مهارت ها را به دانش اموخته گان انتقال داده و آنها را برای بر عهده گرفتن نقش ها و مسوولیت هایشان در زندگی واقعی آماده سازد. ضرورت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی عصر حاضر موضوع تربیت شهروندی را به یکی از مهمترین زمینه های تصمیم و عمل در نظام آموزشی تبدیل کرده است. تربیت شهروندان مسوول و آگاه یکی از محوری ترین و بنیادی ترین رسالت های نظام های آموزشی در کشورهای مختلف است. هر کشوری در قالب آموزش رسمی و غیر رسمی، وظیفه آماده کردن شهروندان را برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد که این کار در قالب آموزش مستقیم شهروندی از طریق گنجاندن عنوان درسی به همین نام یا در قالب آموزش دروس مختلف انجام می پذیرد.جامعه آماری این پزوهش محتوای کتاب ناوبری نجومی پایه یک و دو بیان شده است. در این تحقق به جهت موضوع مورد بررسی که به شیوه تحلیل محتوا صورت می گیرد از روش سرشماری جهت تعیین حجم نمونه استفاده شده است، ابزار گرد اوری چک لیست می باشد. در پاسخ به سوالات پژوهش، نتایج حاصل از بررسی محتوای کتاب ناوبری نجومی یک ودو به ترتیب در کتاب ناوبری نجومی یک با (23%) بیشترین به مولفه ارزیابی و کمترین آن به محتوای اموزشی با (13%) در کتاب ناوبری نجومی دو با (18%) بیشتر ین به مولفه نقش مربی و کمترین آن به محتوای اموزشی، محیط یادگیری و ارزیابی (16%) توجه بر اساس مدل آموزشی والدروف شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1484

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    28-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1499
  • دانلود: 

    994
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی میزان تاثیر مدیریت راهبردی منابع انسانی بر عملکرد کارکنان است. در واقع محققان به دنبال پاسخ به این سوال می باشند که آیا مدیریت راهبردی منابع انسانی می تواند عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد؟ و این تاثیرگذاری به چه میزان است؟ جامعه آماری شامل 588 نفر کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر بود که 232 نفر به عنوان حجم نمونه از طریق نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها، پرسش نامه با 48 سوال بود که در نهایت تعداد 224 پرسش نامه برای بررسی و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها، از روش های آماری توصیفی و همچنین آزمون میانگین دوجمله ای استفاده و همچنین بررسی روابط علی مطرح شده در سوالات تحقیق نیز با روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم افزار اسمارت پی ال اس انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای «استخدام با دقت»، «مشارکت مدیران منابع انسانی در فرایند تصمیم گیری راهبردی»، «آموزش منابع انسانی»، «هماهنگی اقدامات مدیران منابع انسانی با خط مشی های کلی»، «ارتباطات میان کارکنان»، و «تسهیم اطلاعات» توانسته اند عملکرد کارکنان را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1499

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 994 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    40-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1346
  • دانلود: 

    900
چکیده: 

سازمان یاد دهنده سازمانی است که همه اعضای آن مشغول یاددهی و یادگیری هستند و چرخه یاددهی بافضیلت در همه فعالیت های روزانه آن سازمان نهادینه شده است. این پژوهش به منظور طراحی و اعتبارسنجی مدل سازمان یاد دهنده برای دانشگاه ها انجام شد. این پژوهش از نوع کاربردی و مدل یابی و از حیث تحلیل یافته های تحقیق، همبستگی از نوع علی است که به روش میدانی انجام گرفت. ابزار مورداستفاده پرسش نامه محقق ساخته بود که پس از تایید روایی صوری، محتوایی و سازه و تایید پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ به کار گرفته شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اعضای هیات علمی، روسا، معاونان و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان تشکیل دادند. حجم جامعه آماری این پژوهش 3686 نفر بود. 470 نفر به عنوان نمونه آماری به صورت تصادفی طبقه ای متناسب با حجم از تمام استان های کشور انتخاب شدند. برای تعیین حجم نمونه از جدول کوکران استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی، استنباطی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار spss و lisrel استفاده گردید. نتایج نشان می دهد مدل ارائه شده سازمان یاد دهنده برای دانشگاه ها از برازش مناسبی برخوردار است و تمامی پارامترهای مدل پیشنهادی ازنظر آماری معنادار می باشند. به کارگیری مدل سازمان یاد دهنده در دانشگاه ها، تولید و انتقال دانش به عنوان ارزش پایدار را به دنبال خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1346

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 900 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    51-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1243
  • دانلود: 

    1381
چکیده: 

مبتنی بر نیازهای امروز کشور ایران در آموزش علوم دریایی و نفوذ آموزش الکترونیکی در طیف گسترده ای از فعالیت های آموزشی، بررسی میزان اثربخشی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش علوم دریایی ضرورت می یابد. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر توسعه آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر است. حجم نمونه آماری از طریق جدول مورگان 278 نفر تعیین گردید. داده های تحقیق از طریق پرسشنامه استاندارد (شاه حسینی و همکاران، 1394) جمع آوری گردید. روایی پرسشنامه از طریق بررسی مدل های اندازه گیری متغیرهای تحقیق و پایایی آن با پیش توزیع 30 پرسشنامه و استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (آلفای کل 0.915) تایید شد. به منظور آزمون فرضیه ها، از مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر تکنیک حداقل مربعات جزئی از طریق نرم افزار ویژوال پی.ال.اس 1.04 استفاده گردید. نتایج نشان داد که تمامی فرضیه ها تایید شدند و از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، تمامی عوامل به ترتیب اثرگذاری (عامل آموزشگاهی، فناوری، پشتیبانی منابع، مدیریت، طراحی رابط، اخلاقی، ارزشیابی و تربیتی) بر توسعه آموزش الکترونیکی تاثیر دارند. همچنین با توجه به نظامی بودن محیط دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر اهم پیشنهادها ازاین قرار است که مسوولان و مدیران دانشگاه، می بایست زمان دار بودن خدمات را تضمین نمایند، مهارت کادر دانشگاهی (اساتید و کارکنان) در حوزه آموزش الکترونیکی به طور پیوسته می بایست مورد ارزیابی قرار گیرد و با توجه به ماهیت نظامی دانشگاه و با تاکید بر حوزه آموزش الکترونیک، سبک رهبری مناسب اتخاذ گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1243

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1381 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    67-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1398
  • دانلود: 

    912
چکیده: 

غلبه بر پیچیدگی های روزافزون محیطی مستلزم خلق راهبردهای نوین در نظام آموزش عالی جهت توسعه سرمایه انسانی است. بر این اساس هدف از انجام این پژوهش، تبیین راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در نظام آموزش عالی بود.این پژوهش به روش آمیخته انجام شد که در بخش کیفی 10 نفر از اعضای هیات علمی آموزشی دانشگاه های استان مازندران در خرداد سال 1395 به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند.و ابزار گرد آوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختاریافته و انفرادی استفاده شد. در گام بعد برای تایید کمی یافته ها، راهبردها در قالب پرسشنامه ای بین 384 نفر از اساتید هیات علمی سراسر کشور به صورت نمونه گیری در دسترس و الکترونیکی توزیع، گردآوری و تحلیل گردید. بر اساس تحلیل متن مصاحبه ها مجموعه ای از مضامین اولیه مشتمل بر راهبردهای آموزشی، پژوهشی و گفتمان سازی طی فرایند تلفیق موردها به عنوان راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در نظام آموزش عالی استخراج شدند. همچنین، راهبردهای آموزشی، پژوهشی و گفتمان سازی به ترتیب بیشترین همبستگی را با متغیر راهبردهای توسعه سرمایه انسانی در آموزش عالی مربوطه دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 912 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button