Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    452
  • دانلود: 

    537
چکیده: 

زمینه و هدف: سازمان ها برای مواجه با تغییرات جهانی، ناگزیر به تجهیز خود به انواع ابزارهای رقابتی هستند. یکی از مهمترین ابزارها، یادگیرندگی و نهادینه کردن یادگیری در سازمان است. بر این اساس، در پژوهش حاضر مهمترین عوامل موثر بر یادگیری در سازمان ارائه می شود. روش شناسی: پژوهش حاضر، پژوهشی توصیفی از نوع پیمایشی است. برای شناسایی ابعاد، مولفه ها و شاخص ها از مبانی نظری و نظرات خبرگان استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در مرحله ارائه الگو شامل ده نفر از خبرگان موضوعی و در مرحله آسیب شناسی شامل تمامی کارکنان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی در یک سازمان علمی نظامی بود. نمونه آماری در مرحله اول به روش قضاوتی هدف مند و در مرحله دوم به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. همچنین، جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شد. یافته ها: یافته های حاصل از تحلیل داده ها با کمک آزمون های آماری تی و تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که ابعاد نگرشی، اعمال مدیریتی، جو سازمانی، ویژگی های کارکنان و مدیریت دانش از عوامل تسهیل گر یادگیری محسوب می شوند. همچنین، عامل نگرشی دارای بیشترین اهمیت برای تسهیل یادگیری در سازمان است. نتیجه گیری: تدراک عوامل تسهیل گر یادگیری موجب ارتقای یادگیری سازمانی و نگرش مثبت مسئولان به فرایند آموزش و یادگیری در سازمان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 452

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 537 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    29-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1504
  • دانلود: 

    936
چکیده: 

زمینه و هدف: بخش بندی از مفید ترین ابزارهای درک بهتر تنوع مشتریان است و مدیران به کمک آن می توانند فعالیت های بازاریابی را به صورت کارا و اثربخش به گروه های همگن و اولویت دار مشتریان تخصیص دهند. بررسی تحقیقات پیشین در حوزه بخش بندی مشتریان خدمات مالی نشان می دهد که این مطالعات اغلب متکی بر اطلاعات جمعیت شناختی-اجتماعی بوده و کمتر از متغیرهای روان شناختی و رفتاری که نشان دهنده چرایی انتخاب و ترجیح مشتریان می باشد، استفاده شده است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف بخش بندی بازار صنعت بانکداری بر مبنای ابعاد نگرشی و رفتار مالی مشتریان صورت پذیرفته است. روش شناسی: این تحقیق از نوع کاربردی بوده که بر مبنای یک مطالعه پیمایشی انجام می پذیرد. بر این اساس از طریق نظرسنجی از خبرگان بانکی، شاخص ها در قالب 56 سوال تدوین گردید و بین 30 نفر از مشتریان به صورت پیش آزمون توزیع شد. پس از تائید و تعیین حجم نمونه، با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی پرسشنامه ها توزیع و نهایتا 355 پرسشنامه دریافت شد. یافته ها: بر اساس تحلیل عاملی 14 عامل نگرشی و رفتار مالی شناسایی شد و با استفاده از تحلیل خوشه ای شرکت کنندگان به چهار بخش تقسیم بندی شدند که عبارتند از: پس اندازگرایان پیرو، خبرگان مالی، خرج گرایان نگران مستقل و پیروان بی تفاوت. نتیجه گیری: مشتریان بانک از نظر ویژگی های جمعیت شناختی، ابعاد نگرشی و رفتار مالی، تفاوت های قابل توجهی باهم دارند؛ بنابراین در این تحقیق جهت ارتقای سطح تعامل مشتریان با بانک، آنها در چهار گروه بخش بندی شده و راهکارها و پیشنهادات مناسب بازاریابی برای هر یک از آنها ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 936 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    57-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

هدف از حاکمیت شهری تقویت فرآیند توسعه شهری است به گونه ای که محیط مناسبی برای زندگی راحت و کیفی شهروندان، به تناسب ویژگی های اجتماعی و اقتصادی آنان فراهم شود. تحقیق حاضر با هدف ارائه مدلی برای حاکمیت خوب شهری در کلان شهرهای ایران انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف شناختی نوع کاربردی و از نظر روش شناختی از نوع توصیفی-پیمایشی است. نمونه آماری تحقیق شامل 40 کلان شهر ایران است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که متغیرهای فناوری ارتباطات و اطلاعات، سرمایه اجتماعی، مدیریت دانش فضایی و جهانی شدن به صورت مستقیم بر حاکمیت خوب شهری تاثیرگذار هستند، اما تاثیرگذاری "مطالبه گری شهروندان" بر حاکمیت خوب شهری تایید نشد. همچنین نقش تعدیل گری فرهنگ مشارکت بین سرمایه اجتماعی و حاکمیت خوب شهری و نقش تعدیل گری تمایل مقامات محلی بین جهانی شدن ادراک شده و حاکمیت خوب شهری تایید نشد، اما نقش تعدیل گری فرهنگ مشارکت بین مطالبه گری شهروندان و حاکمیت خوب و همچنین نقش تعدیل گری تمایل مقامات محلی بین توسعه ICT و حاکمیت خوب شهری به اثبات رسید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    85-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    309
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

زمینه و هدف: در دنیای بسیار متغیر و پویای امروزین، رشد و بالندگی حرفه ای منابع انسانی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها به شمار می رود. سرمایه گذاری های عظیم آموزشی سازمان ها نیز به همین منظور انجام می شود. با وجود این، اطمینان از انتقال یادگیری به محیط کار به یکی از دغدغه های مهم مدیران تبدیل شده است. در این راستا، پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت بندی عوامل بازدارنده انتقال یادگیری در محیط کار پرداخته است. روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش پیمایشی است. جامعه آماری این مطالعه مدیران و فرماندهان یک سازمان علمی دفاعی بود که برای تحلیل عاملی اکتشافی تعداد 120 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و برای رتبه بندی تعداد 8 نفر از خبرگان با روش قضاوتی هدف مند به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. یافته ها: تحلیل سلسله مراتبی فازی داده ها نشان داد که مهم ترین عوامل بازدارنده انتقال یادگیری عبارت اند از: ویژگی های سازمانی (حمایت مدیران و فرماندهان و مشوق های بیرونی و درونی)، ویژگی های فردی (مقاومت در برابر تغییر و خودکارآمدی افراد)، ویژگی های شغلی (امکانات و ابزار مورد نیاز شغل، پیامد شغلی مثبت و منفی) و ویژگی های دوره آموزشی (طرح انتقال آموزش و تعهد آموزشی). نتیجه گیری: رفع عوامل بازدارنده یادگیری سازمانی موجب ارتقای اثربخشی آموزش های کارکنان خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    115-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    872
  • دانلود: 

    721
چکیده: 

زمینه و هدف: ارائه ایده های نوآورانه از جمله ویژگی های بارز سازمان های نظامی در طول تاریخ جنگ های بزرگ دنیاست. بر همین اساس سازمان های دفاعی کشور نیز بایستی به طور مستمر، به منظور ایجاد و حفظ قدرت بازدارندگی پایدار، در شکل دهی نظام نوآوری و تبدیل شدن به یک سازمان نوآور تلاش نمایند. هدف این پژوهش کیفی طراحی الگویی است که بتوان از طریق آن نظام نوآوری در سازمان های دفاعی ایران را تبیین نمود. روش شناسی: متناسب با هدف پژوهش، رویکرد پژوهش کیفی و روش تحلیل نظریة داده بنیاد به کار گرفته شد، جامعة آماری پژوهش مدیران و مجریان فعال در بخش دفاعی است که با 25 تن از ایشان با منطق اشباع نظری و روش گلوله برفی مصاحبه شد. بدین صورت که از طریق مصاحبه و تحلیل اسناد، و با مطالعة متون نظری تحقیق و نظریه های موجود در زمینة نوآوری سازمانی؛ مفاهیم، مقوله ها و سازه های آن جمع آوری شد. یافته ها: سپس، با به کارگیری روش تحلیل داده بنیاد الگوی نظام نوآوری در سازمان های دفاعی شامل مقوله های عوامل محرک نوآوری، بازمهندسی فرایندهای نوآوری، عوامل توانمندساز سازمانی، عوامل محیط ملی شناسایی شدند که پیامدهای راهبردی ایجاد نوآوری در ساختار سازمانی، سرمایه انسانی، آموزش، پژوهش، فناوری، تجهیزات و نظامات به همراه خواهد داشت. نتیجه گیری: پژوهش حاضر با ارائه الگوی نظام نوآوری سازمانی می تواند به سیاستگذاران سازمان های دفاعی کشور در نوآور کردن و بروز نمودن ابعاد مختلف سازمانی سازمان های دفاعی کشور یاری رساند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 721 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    135-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    508
  • دانلود: 

    202
چکیده: 

زمینه و هدف: توجه به نقش و اهمیت روزافزون محصولات و سامانه های پیچیده دفاعی در کنار ماهیت بسیار متفاوت آنها با محصولات تولید انبوه و غیر دفاعی از یکسو و در نظر داشتن موانع جدی بر سر راه همکاری های فناورانه بین المللی برای توسعه این محصولات و شرایط خاص کشور ایران از سویی دیگر، در کنار برشمردن نمونه های موفق از توسعه این گونه محصولات در کشور، پژوهشگران را بر آن داشت تا به ارائه چارچوبی برای تحلیل قابلیت های فناورانه در محصولات و سامانه های پیچیده دفاعی به عنوان ابزاری برای سیاست گذاری و برنامه ریزی بپردازند. روش شناسی: استراتژی انجام این پژوهش مطالعه موردی است که به فراخور مسیر پژوهش، در قسمتی از آن برای به دست آوردن مجموعه ای از قابلیت های فناورانه جهت توسعه محصولات و سامانه های پیچیده از فراترکیب استفاده شده است. مطالعه موردی یکی از نمونه های موفق دفاعی با مطالعه اسناد سازمانی و انجام 30 مصاحبه عمیق به منظور ارائه چارچوب نهایی صورت گرفته است. یافته ها: در نهایت چارچوب به دست آمده، قابلیت های فناورانه را در پنج دسته استراتژیک، زیرساختی، پروژه ای، فرآیندی و محصولی به همراه معیارهای آنها و ارائه پیشنهادهایی جهت انجام تحلیل ارائه می دهد. نتیجه گیری: در بخش نتایج نیز به ذکر برخی پیشنهاد های عملیاتی جهت کاربست چارچوب پیشنهادی در سازمان ها و ارائه پیشنهاد هایی برای مطالعات آینده پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 202 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0