زمینه: سنجش خلاقیت امروزه به عنوان یکی از مهارت های ورودی دانش آموزان در بسیاری از مقاصد آموزشی بکار می رود. منتقدان آزمون های خلاقیت ادعا می کنند می توان با تمرین های ویژه نمره آزمون را ارتقا داد، اما شواهد کمی برای اثبات این نکته وجود دارد.هدف: بررسی تاثیر آموزش مولفه های آزمون خلاقیت بر اعتبار آن است.روش: روش این پژوهش آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون است. جامعه آماری شامل بر دانش آموزان دختر سال پنجم منطقه 5 تهران است که در یک مدرسه به شیوه نمونه گیری تصادفی از نوع در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون تفکر خلاق- تصویری تورنس است.یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که انجام تمرین مهارت های ویژه سبب نشد نمرات دریافتی تست خلاقیت تورنس نسبت به گروهی که آموزش های عمومی مهارت خلاقیت را گذراندند و یا هیچ آموزشی ندیدند بهبود یابد.نتیجه گیری: آموزش با مولفه های سنجش خلاقیت سبب بهبود نمرات نمی شود.