مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش به روش ایده جویی (اسکمپر)، بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش مقایسه اثربخشی آموزش به روش ایده جویی, بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها در دانش آموزان دختر سال دوم متوسطه شهر خرم آباد بود.روش: در یک طرح نیمه آزمایشی 60 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در سه گروه جایگزین شدند. گروه های آزمایش به طور مجزا 15 جلسه با روش های ایده جویی و بارش مغزی و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دیدند. همه گروه ها به پرسش نامه های خودپنداره خلاق کافمان و بائر (2004) و بازبودن نسبت به تجربه ها کوستا و مک کرا (1992) در مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری دو ماهه, پاسخ دادند. داده ها با روش تحلیل کوواریانس تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد در مرحله پس آزمون روش های ایده جویی و بارش مغزی باعث افزایش سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها شده است. در مرحله پیگیری اثر روش های ایده جویی و بارش مغزی در افزایش سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها تفاوت معنا داری نداشتند.نتیجه گیری: روش های ایده جویی و بارش مغزی در افزایش سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها موثر هستند و بهتر آن است که معلمان مقاطع متوسطه برای افزایش میزان خلاقیت و متغیرهای زیربنایی آن تا جایی که امکان دارد از روش هایی همانند ایده جویی و بارش مغزی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدم پور، عزت اله، بیرانوند، زینب، و یوسف وند، مهدی. (1396). مقایسه اثربخشی آموزش به روش ایده جویی (اسکمپر), بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 7(1)، 125-154. SID. https://sid.ir/paper/519090/fa

    Vancouver: کپی

    قدم پور عزت اله، بیرانوند زینب، یوسف وند مهدی. مقایسه اثربخشی آموزش به روش ایده جویی (اسکمپر), بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1396؛7(1):125-154. Available from: https://sid.ir/paper/519090/fa

    IEEE: کپی

    عزت اله قدم پور، زینب بیرانوند، و مهدی یوسف وند، “مقایسه اثربخشی آموزش به روش ایده جویی (اسکمپر), بارش مغزی و سنتی در تغییر سطح خودپنداره خلاق و باز بودن نسبت تجربه ها،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 7، no. 1، pp. 125–154، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/519090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button