Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    1-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    297
  • دانلود: 

    466
چکیده: 

امروزه، محیط بیرونی بسیاری از سازمان های بخش عمومی را میتوان به صورت بی نظمی روز افزون، تحمیل یک پویایی، تهدید، و مجموعه پیچیدهای از شرایط برای مدیران توصیف کرد. در چنین شرایطی کارآفرینی بخش عمومی از طریق تاکید بر انعطاف پذیری، سازگاری، سرعت، و نوآوری، میتواند پاسخ استراتژیک موثری به بی نظمی های محیطی باشد. با این وجود علیرغم توجه گسترده به موضوع نوآوری و کارآفرینی در بخش عمومی در سطح جهانی، هنوز شواهد کمی بر وجود یک پارادایم و مدل تایید شده مشاهده می شود. پژوهش حاضر با استفاده از روش فراترکیب، در پی پاسخگویی به سه سوال است؛ کارآفرینی بخش عمومی چگونه در ادبیات تعریف شده؟ پیشایندها یا پیش نیازهای پیاده-سازی کارآفرینی در سازمان های بخش عمومی کدامند؟ و چه پیامدها و خروجی هایی را می توان از پیاده سازی کارآفرینی در سازمان های عمومی، انتظار داشت؟ تحلیل کدگذاری ها و ترکیب محتوای مقالات منتخب از سه پایگاه اطلاعات علمی در فاصله سال های 2000 تا 2016، به شکل مدلی در سه سطح فردی، سازمانی و محیطی استخراج و در این مقاله معرفی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 297

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 466 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپهوند رضا | فعلی راضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    25-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    718
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

مدیریت استعداد آینده محور، سازمان را در ایجاد ساختاری متفاوت برای منابع انسانی یاری داده و نیاز سازمان به افراد شایسته و متعهد برای پست های سازمانی آینده را تسهیل می کند. مدیریت مسیر شغلی سازمانی و معماری دانش سازمانی می تواند نقش موثر در بهبود مدیریت استعداد آینده محور داشته باشد. هدف این پژوهش مطالعه تاثیر مدیریت مسیر شغلی سازمانی بر مدیریت استعداد آینده محور با نقش میانجی معماری دانش سازمانی است. جامعه آماری تحقیق، تمامی کارکنان رسته های تخصصی فرماندهی نیروی انتظامی استان لرستان بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 285 نفر برآورد گردید که این افراد به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود که پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. فرضیه های تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار اموس مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که مدیریت مسیر شغلی سازمانی، دو متغیر معماری دانش سازمانی و مدیریت استعداد آینده-محور را به طور مثبت و معناداری تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین معماری دانش سازمانی بر مدیریت استعداد آینده محور تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت نقش میانجی این متغیر در تاثیر مدیریت مسیر شغلی سازمانی بر مدیریت استعداد آینده محور مورد تایید قرار گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    49-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    412
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

شناسایی عوامل موثر بر توسعه صنعتی پایدار و تحلیل برهم کنش پویای این عوامل در گذر زمان، می تواند به شناخت رفتار اکوسیستم منطقه در قبال اتخاذ سیاستهای توسعه صنعتی کمک نماید و منجر به اجرای الگوهای صحیح و پایدار توسعه صنعتی گردد. هدف از این پژوهش ارایه مدل علی توسعه صنعتی پایدار در منطقه آزاد ارس با استفاده از روش پژوهش کیفی فراترکیب و مفاهیم پویایی شناسی سیستم است. در این پژوهش نخست ادبیات نظری پژوهش های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته و سپس به کمک روش فراترکیب، متغیرهای مرتبط با توسعه صنعتی پایدار و روابط علی میان این متغیرها شناسایی شده و با مشورت و توافق خبرگان به تایید رسیده است. به منظور تعیین روایی در روش فراترکیب از جلسه های گروه کانونی و برنامه مهارت های ارزیابیحیاتی استفاده شده است. میزان پایایی نیز با استفاده از آزمون کاپا در نرم افزار SPSS مشخص شده است. پس از بررسی 64 کار پژوهشی منتخب، نتایج به دست آمده شامل 44 کد است که در 15 بعد و 3 مقوله توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و حفظ محیط زیست طبقه بندی شده اند. در نهایت ساختار کلی مدل توسعه صنعتی پایدار در منطقه آزاد ارس و نمودار علی حلقوی آن، بر مبنای متغیرهای کلیدی و روابط بین آنها، در نرم افزار ونسیم ترسیم شده است. نتایج این پژوهش می تواند چارچوب مناسبی برای اصلاح مدلهای ذهنی مدیران و سیاست گذاران صنعتی بوده و به اتخاذ سیاست های مناسب توسعه صنعتی در منطقه آزاد ارس منجر گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    75-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    435
  • دانلود: 

    517
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک برای مطرح شدن و کسب جایگاه مناسب در برندسازی نیاز به توجه ویژه دارد. برندهای ایرانی زعفران در مقایسه با برندهای سایر کشورهای موفق در زمینه صادرات این محصول از مزیت رقابتی برخوردار نیستند. تحقیق حاضر با هدف تبیین الگو و ارایه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران انجام گرفته است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاهی آشنا با موضوع برندسازی و مدیران شرکت های صادرکننده زعفران بوده است. در این تحقیق از روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شده است و نمونه گیری تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. الگوی نهایی شامل مقوله محوری، شرایط علی، بستر ها و زمینه های لازم، متغیرهای مداخله گر، راهبردها و پیامدهای برندسازی برای صنعت زعفران است. همچنین به کمک الگوسازی ساختاری تفسیری چالش های برندسازی استراتژیک صنعت زعفران سطح بندی شده است. هر کدام از این شرایط و عوامل تشکیل دهنده ی الگو دارای متغیرها و مقوله هایی هستند، که توجه به آنها موجب تحقق هدف نهایی برند سازی استراتژیک زعفران می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 517 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    107-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    372
  • دانلود: 

    535
چکیده: 

رقابت پذیری در بستر اکوسیستم کارآفرینی شکل می گیرد و منجر به توسعه صنایع و مناطق می شود. بنابراین، مطالعه اکوسیستم کارآفرینی و رقابت پذیری توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده است. هدف این مقاله، بررسی تاثیر ابعاد هشتگانه اکوسیستم کارآفرینی (زیرساخت، تحقیق و توسعه، سیاست، منابع مالی، حمایت های غیر مالی، بازارها، سرمایه انسانی و فرهنگ کارآفرینانه) بر رقابت پذیری صنایع، با رویکرد قطعی-فازی است که به کمک تیوری اکولوژی و تیوری اکوسیستم آن را مورد توجه قرار داده است. این پژوهش، از بعد مخاطب، کاربردی و از منظر هدف تبیینی است. نمونه آماری شامل 130 شرکت فعال در صنایع رقابت پذیر (مواد و محصولات دارویی، سیمان، آهک وگچ، قندوشکر، مواد غذایی بجز قندوشکر و زراعت وخدمات وابسته) است که بر اساس شاخص هرفیندال انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است و داده ها از طریق نرم افزارfsQCA و SPSS تحلیل شد. بر اساس یافته ها، 5 بعد از ابعاد هشتگانه اکوسیستم کارآفرینی از شروط لازم و 3 بعد نیز از شروط کافی برای رقابت پذیری می باشند. همچنین سه نوع تحلیل استاندارد سختگیرانه از ابعاد اکوسیستم کارآفرینی در جهت مسیرهای علی رقابت پذیری صنایع استخراج شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 535 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    55
  • صفحات: 

    131-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    651
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

به دلیل نقش انکار ناپذیر گردشگری در روند رشد توسعه کشور، مدیران صنعت گردشگری همواره با چالش جذب گردشگر و جلب رضایت مندی و وفاداری او به مقصد گردشگری مواجه اند. ایجاد تصویر مناسب از منطقه گردشگری در ذهن گردشگر امکان بازدید مجدد اوازآن منطقه را بیشترمی کند. هدف تحقیق حاضر مطالعه تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر تصویر برند و وفاداری گردشگران در منطقه شمالی استان البرز می باشد. داده های مورد نیاز برای این تحقیق از طریق روش نمونه گیری تصادفی از گردشگران ورزشی در منطقه شمالی استان البرز و بااستفاده از ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. با توجه به این که حجم جامعه نامعلوم بود، از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شد وعدد 384 بدست آمد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که کیفیت خدمات گردشگری بر تصویر برند و وفاداری گردشگران تاثیر مثبت و معنا داری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button