مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگو و ارائه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 106

چکیده

 در دنیای رقابتی امروز زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک برای مطرح شدن و کسب جایگاه مناسب در برندسازی نیاز به توجه ویژه دارد. برندهای ایرانی زعفران در مقایسه با برندهای سایر کشورهای موفق در زمینه صادرات این محصول از مزیت رقابتی برخوردار نیستند. تحقیق حاضر با هدف تبیین الگو و ارایه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران انجام گرفته است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته بود. جامعه آماری شامل اساتید دانشگاهی آشنا با موضوع برندسازی و مدیران شرکت های صادرکننده زعفران بوده است. در این تحقیق از روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده شده است و نمونه گیری تا زمان رسیدن به اشباع نظری ادامه پیدا کرد. الگوی نهایی شامل مقوله محوری, شرایط علی, بستر ها و زمینه های لازم, متغیرهای مداخله گر, راهبردها و پیامدهای برندسازی برای صنعت زعفران است. همچنین به کمک الگوسازی ساختاری تفسیری چالش های برندسازی استراتژیک صنعت زعفران سطح بندی شده است. هر کدام از این شرایط و عوامل تشکیل دهنده ی الگو دارای متغیرها و مقوله هایی هستند, که توجه به آنها موجب تحقق هدف نهایی برند سازی استراتژیک زعفران می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی کفاش، مهدی، حمیدی بیناباج، مژگان، کریمی علویجه، محمدرضا، و خلیل نژاد، شهرام. (1398). تبیین الگو و ارائه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران. علوم مدیریت ایران، 14(55 )، 75-106. SID. https://sid.ir/paper/406516/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی کفاش مهدی، حمیدی بیناباج مژگان، کریمی علویجه محمدرضا، خلیل نژاد شهرام. تبیین الگو و ارائه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1398؛14(55 ):75-106. Available from: https://sid.ir/paper/406516/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حقیقی کفاش، مژگان حمیدی بیناباج، محمدرضا کریمی علویجه، و شهرام خلیل نژاد، “تبیین الگو و ارائه چالش های برندسازی استراتژیک در صنعت زعفران،” علوم مدیریت ایران، vol. 14، no. 55 ، pp. 75–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/406516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button