Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    11-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    624
  • دانلود: 

    592
چکیده: 

امروزه یکی از دغدغه های اصلی مدیریت دولتی در حوزه عملی و نظری پاسخگویی عمومی است. اگر حکومت های دموکراسی در عمل نتوانند در قبال اقداماتشان به مردم پاسخگو باشند، در آن صورت دموکراسی تنها در حد حرف و شعار باقی خواهد ماند لذا با توجه به اهمیت پاسخگویی عمومی، پژوهش حاضر به تحلیل، شناخت و رتبه بندی ابعاد پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی می پردازد. این تحقیق از نظر روش تحقیق ترکیبی است که با استفاده از رویکرد کیفی – کمی – کمی انجام شده است که در فاز اول از روش کیفی تحلیل محتوا و در فاز دوم از روش کمی دلفی و روش پیماییشی استفاده شده است. بر اساس نظر خبرگان، 6 عامل پاسخگویی قانونی، مالی، سیاسی، اخلاقی، دموکراتیک و عملکرد به عنوان عوامل ارتقاء پاسخگویی عمومی در سازمان های دولتی شناسایی شدند. براساس رتبه بندی بیشترین رتبه را پاسخگویی قانونی (55/4) وکمترین رتبه را پاسخگویی عملکرد (45/3) کسب نموده اند. با بهره گیری از نتایج حاصله از این تحقیق، ضمن کاهش تنش ها و موفقیت در تحقق اثربخش اهداف، سازمان ها در مسیر پاسخگو بودن عمومی یاری خواهند شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 624

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 592 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    39-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    486
  • دانلود: 

    622
چکیده: 

هدف از این مطالعه بررسی اثر ساختار سازمانی بر سکوت سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش توصیفی، همبستگی محسوب می گردد. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی رابینز(1360) و پرسشنامه استاندارد سکوت سازمانی وکولا و بوراداس (1384) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان بوده که نمونه آماری براساس فرمول کوکران؛ 195 نفر می باشد. به منظور تحلیل استنباطی داده های حاصله از ابزارهای اندازه گیری از نرم افزارspss و ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون و آزمون فریدمن استفاده شده است. نتایج آزمون نشان می دهد که بین ساختار سازمانی و مولفه های آن رابطه معناداری با سکوت سازمانی دارد. همچنین براساس آزمون فریدمن، پیچیدگی با ضریب 24/2 در اولویت اول قرار دارد، در نتیجه بیش ترین اثر را بر سکوت سازمانی دارد و در ادامه رسمیت با ضریب 93/1 در اولویت دوم وتمرکزبا ضریب 92/1 در رتبه سوم و پایانی قرار دارد در نتیجه کم ترین اثر را بر سکوت سازمانی در ناجا دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 486

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 622 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    57-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    589
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

هدف از این پژوهش، شناسایی فرهنگ موجود و مطلوب در کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس مدل فرهنگ سازمانی یادگیرنده می باشد پژوهش حاضر از لحاظ هدف، از نوع کاربردی و از لحاظ روش مورد استفاده، از نوع توصیفی-پیمایشی است که از نرم افزار اس پی اس اس نسخه 23 و پی ال اس استفاده شده است در پژوهش جهت اندازه گیری فرهنگ سازمانی یادگیرنده و مؤلفه های آن توسط مدل نظری مارسیک و واتکینز(2003) که حاوی 54 گویه در مجموع با هفت بعد (از قبیل ایجاد فرصت ها یادگیری مداوم، ترویج فرهنگ گفتمان و گفتگو، تشویق همکاری و یادگیری، ایجاد سیستم برای به اشتراک گذاری یادگیری، توانمندی افراد در دیدگاه جمعی، پاسخگویی سازمان به چالشهای محیطی، ارائه رهبری استراتژیک برای یادگیری) بر اساس پرسشنامه ای استاندارد شده با طیف لیکرت ( 5 تایی) شامل 54 گویه اندازه گیری می شود. به منظور برآورد روایی و پایایی فرهنگ سازمانی یادگیرنده از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید و اعتبار همگرایی و اعتبار افتراقی و پایایی ترکیبی پرسشنامه ها و گویه های فرهنگ سازمانی یادگیرنده تایید گردید. نتیجه تحقیق نشان داد وضعیت سازمان از لحاظ 7 مولفه فرهنگ سازمانی یادگیرنده و بر اساس قضیه حد مرکزی میانگین تفاوت معنی داری با عدد 3 (حد متوسط ) ندارد و با توجه به مقایسه انجام شده و آماره t مشاهده شده در حد متوسط و بیشتر از آن قراردارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 589

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    81-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    341
  • دانلود: 

    584
چکیده: 

هدف این مطالعه تبیین رابطه ی بین نوآوری و چابکی سازمانی بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مسئولین می باشد. تحقیق حاضر از نظر گردآوری داده ها، میزان نظارت و درجه کنترل متغیرها از نوع توصیفی-همبستگی می باشد که به روش پیمایشی انجام شده است. بر این اساس با توجّه به ماهیت مطالعه، جامعه آماری تحقیق حاضر را، کلیه ی مسئولین (اعم از معاونین، مدیران و کارمندان) ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی شهرستان جهرم در استان فارس تشکیل می دهند (750 =N). برای تعیین حجم نمونه از جامعه آماری، از فرمول کوکران، استفاده شده و حجم نمونه 78 نفر برآورد گردید (74n=) لیکن به منظور افزایش دقت و جبران نقص های احتمالی در پاسخ دادن افراد نمونه به پرسشنامه ها، این تعداد به 78 نفر افزایش پیدا کرد. آزمون مقدماتی نیز برای به دست آوردن پایایی ابزار پژوهش انجام شد و ضرایب آلفای کرونباخ برای قسمت های مختلف پرسشنامه بین 74/0 تا 92/0 محاسبه شد که نشان می دهد، پرسشنامه از پایایی مناسبی برخوردار بوده است. . یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین متغیرهای میزان تحصیلات، چابکی و نوآوری سازمانی با نگرش مسئولین نسبت به اهداف اقتصاد مقاومتی همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد؛ ولی بین بعد ذهنی پایگاه اجتماعی اقتصادی با نگرش مسئولین نسبت به اهداف اقتصاد مقاومتی همبستگی منفی و معنی داری وجود داشت. بر اساس نتایج تحلیل رگرسیون سه متغیر چابکی، نوآوری سازمانی و سطح تحصیلات در مجموع قادرند حدود 8/61 درصد تغییرات در متغیر وابسته ی نگرش نسبت به اهداف اقتصاد مقاومتی را تبیین نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 341

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 584 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

گودرزی لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    103-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    266
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

در بسیاری از کشورهای جهان اعتماد کارکنان بخش عمومی به سازمان ها رو به کاهش بوده و یکی از سازوکارهایی که باعث ارتقای اعتماد در این سازمان ها می شود، به کارگیری رهبری معنوی است. بنابراین محققین این تحقیق را با هدف بررسی رابطه رهبری معنوی واعتماد سازمانی انجام داده اند. جامعه آماری کارکنان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان می باشد که با استفاده از فرمول کوکران و نمونه گیری تصادفی ساده 92 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربری و بر اساس گرداوری داد ه ها توصیفی – همبستگی است. روش گردآوری داده ها کتابخانه ای و میدانی است به کمک پرسشنامه، داده ها جمع آوری گردید و روایی آن از طریق روایی صوری و پایایی آن با توجه به اینکه الفای کرونباخ آن بالا 7/ 0 بود تایید شد. نتایج تحلیل ها با استفاده از آزمون پیرسون بیانگر نشان داد که بین ابعاد رهبری معنوی و اعتماد عمودی سازمانی در نیروی انتظامی استان گلستان رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 266

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    70
  • صفحات: 

    123-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    538
  • دانلود: 

    629
چکیده: 

در این مطالعه تاثیر سبک رهبری سلامت-محور بر سلامتی ماموران پلیس بررسی شده است. در «سبک رهبری سلامت-محور»، رهبران توجه خاصی به جنبه های سلامت رفتاری، انگیزشی و روانشناختی دنباله روها دارند. در این مطالعه، تاثیر سبک رهبری سلامت-محور بر سلامت ذهنی و فیزیکی ماموران پلیس و همچنین تاثیر کار پلیسی بر سلامتی ماموران بعنوان متغییر میانجی بررسی می شوند. داده ها از تعداد 811 مامور پلیس در یکی از ادارات پلیس شهری بزرگ در کشور آلمان جمع-آوری شدند. نتایج حاکی از آن هستند که سبک رهبری سلامت-محور با فرسودگی شغلی، افسردگی، و مشکلات فیزیکی ماموران پلیس رابطه منفی و با سلامتی عمومی آنها رابطه مثبت دارد. رفتارهای افزایش سلامتی خودِ کارکنان نیز متغییر میانجی بود که سبک رهبری سلامت محور تاثیر غیرمستقیم بر آن داشت، بدین معنی که این سبک رهبری با ترویج رفتارهای خود مراقبتی دنباله روها در محل کار بر سلامتی آنها تاثیر می گذارد. نتایج بدست آمده بر اهمیت رهبران در سلامتی دنباله روها تاکید کرده و اطلاعات ارزشمندی را برای توسعه شیوه رهبری در محیط کار فراهم می آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 538

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 629 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button