Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    757
  • دانلود: 

    761
چکیده: 

هدف پژوهش پژوهش حاضر با هدف دستیابی به یک روش غیر دارویی موثر، عاری از بر چسب اجتماعی، مقرون به صرفه جهت اصلاح و تغییر مشکلات رفتاری مادران کودک ADHD مورد مطالعه بود. روش پژوهش با فراخوان عمومی در سطح شهرستان قم از مادران با کودک ADHD جامعه آماری مشخص و از طریق نمونه گیری تصادفی ساده 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نمونه پژوهش به شیوه تصادفی به دو گروه مساوی آزمایش و کنترل گمارده و در طرح پیش آزمون، پس آزمون و آزمون پیگیری قرار گرفتند. گروه آزمایش 8 هفته، هر هفته 3 جلسه 45 دقیقه ای آموزش ایروبیک را تجربه کردند. پرسش نامه های اضطراب و افسردگی DASS-21(1995) و جهت گیری زندگی شییر و کارور (1985) و شادکامی آکسفورد (1989) مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از مدل آماری (ANCOVA) استفاده شد. یافته ها یافته ها نشان دادند که آموزش ورزش ایروبیک در مرحله پس آزمون و پیگیری موجب کاهش افسردگی و اضطراب مادران کودکان بیش فعال و افزایش جهت گیری زندگی و شادکامی آنها در گروه آزمایش شده است. بحث و نتیجه گیری با توجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود از تمرینات ایروبیک به عنوان یک استراتژی درمانی مناسب، عاری از عوارض جانبی، در دسترس جهت بهبود و ارتقا سلامت جسمانی و روانی مادران دارای فرزندان ADHD استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 757

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 761 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

هدف امروزه عوامل روانی نقش تعیین کننده در موفقیت ورزشکاران نخبه در سطوح بالای رقابتی، جایی که آمادگی جسمانی ورزشکاران به بالاترین میزان ممکن می رسد، ایفا می کنند. هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین عوامل روانی و آمادگی جسمانی بازیکنان جوان نخبه کبدی ایران می باشد. روش شناسی: به این منظور 28 بازیکن جوان دعوت شده به دومین اردوی تیم ملی کبدی ایران با دامنه سنی 17-19 سال انتخاب شدند. به منظور سنجش سرسختی ذهنی و ذهن آگاهی به ترتیب از پرسشنامه سرسختی ذهنی شیرد و همکاران و پرسشنامه سینوت و همکاران استفاده شد. همچنین از آزمون، 36 متر سرعت، پرش دوطرفه، آزمون چابکی 4×9 متر، آزمون دراز و نشست، آزمون ارگوجامپ و آزمون گریپ دست برای اندازه گیری ویژگی های فیزیولوژیک استفاده شد. نتایج یافته های ضریب همبستگی پیرسون نشان داد بین خرده مقیاس های سرسختی ذهنی و برخی خرده مقیاس های ذهن آگاهی و نیم رخ فیزیولوژیک در بین بازیکنان نخبه کبدی ایران ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین یافته های تحقیق نشان داد بین آزمون توانی با ذهن آگاهی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. از دیگر یافته های تحقیق مشخص شد بین بازیکنانی که توانستند پیراهن تیم ملی را بپوشند ذهن آگاهی بالاتری نسبت به بازیکنان خط خورده داشتند. بحث و نتیجه گیری: بازیکنان نخبه کبدی ایران از سرسختی و نیم رخ فیزیولوژیکی برابری برخوردار بدند اما بازیکنانی که توانستند پیراهن تیم ملی را به تن کنند از ذهن آگاهی بالاتری برخوردار بودند و احتمالا ذهن آگاهی بالا می تواند عملکرد آزمون های توانی را بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ابراهیمی زینت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    502
  • دانلود: 

    630
چکیده: 

هدف هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثر هشت هفته تمرینات پیلاتس بر تن تصویری و شاخص توده بدنی زنان کم تحرک بود. روش مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی بود. آزمودنی ها شامل 41 زن با میانگین سنی 17/2 ± 88/21 سال و شاخص توده بدنی 57/3± 6/23 انتخاب و برای اجرای برنامه تمرینی آموزش داده شدند. آزمودنی ها به صورت تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. داده های حاصل از اندازه گیری ها قبل و بعد از دوره تمرین از تمام آزمودنی ها جمع آوری شد. اطلاعات مورد نظر از طریق آزمون تی استیودنت تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نتایج نشان داد که هشت هفته تمرین پیلاتس به طور معناداری (0. 05≥ P) باعث تغییر خرده مقیاس های ساختارهای شناختی-ادراکی تن تصویری و ساختارهای عاطفی-نگرشی تن تصویری با عنوان تاثیرات منفی (NA) در مقایسه با گروه کنترل شد. تاثیر معناداری بر سایر خرده مقیاس های ساختارهای عاطفی-نگرشی تن تصویری (0. 05≤ P) مشاهده شد. همچنین شاخص توده بدنی (P=0. 024) و درصد چربی بدن (0. 017=P) پس از این دوره تمرینی در مقایسه با گروه کنترل و پیش آزمون تغییر معنی داری نشان داد، اما تغییرات وزن معنی دار نبود (P=0. 153). نتیجه گیری به طور کلی نتایج نشان داد اگرچه تمرینات پیلاتس در یک دوره هشت هفته ای تاثیر معنی داری بر وزن بدن نداشت، اما توانست ترکیب بدنی را تغییر دهد. همچنین توانست باعث تغییراتی در نحوه نگرش به خود شود که به طور گسترده ای بر سلامت روانی و شاخص های مرتبط با آن تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 502

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 630 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جعفری اصغر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    587
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر به منظور مطالعه نقش واسطه ای راهبردهای مقابله ای کارآمد و ناکارآمد در رابطه کمال گرایی مثبت و منفی با فرسودگی ورزشی در فوتبالیست های نیمه حرفه ای انجام شد. روش شناسی روش پژوهش همبستگی بود. 120 شرکت کننده به شیوه نمونه گیری خوشه ای تک مرحله ای از بین فوتبالیست های نیمه حرفه ای در تهران انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های راهبردهای مقابله ای لازاروس، کمال گرایی تری-شورت، اوونز، اسلیدو دیوی و فرسودگی مسلش جمع آوری و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون به شیوه گام به گام تحلیل شدند. یافته ها نتایج حاکی از آن است که بین کمال گرایی مثبت و منفی با فرسودگی ورزشی در فوتبالیست های نیمه حرفه ای رابطه معناداری وجود دارد و راهبرد مقابله ای کارآمد به طور معکوس و راهبرد مقابله ای ناکارآمد به طور مستقیم در رابطه کمال گرایی مثبت و منفی با فرسودگی ورزشی نقش واسطه ای دارند (P< 0. 01). نتیجه گیری نتایج شواهدی را پیشنهاد می کند که نقش واسطه ای راهبردهای مقابله ای کارآمد و ناکارآمد در رابطه کمال گرایی مثبت و منفی با فرسودگی ورزشی جزیی بود. راهبردهای مقابله ای کارآمد و ناکارآمد تاثیر کمال گرایی مثبت و منفی بر فرسودگی را کاهش می دهند اما این تاثیر کامل نیست. لذا به منظور کاهش فرسودگی ورزشی، پیشنهاد می شود علاوه بر توجه به کمال گرایی بازیکنان، زمینه ارتقاء راهبردهای مقابله ای کارآمد فراهم شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 587 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    45-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    472
  • دانلود: 

    566
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک خودگویی و خودناتوان سازی در بازیکنان فوتبال شهرستان ارومیه بود. در این پژوهش توصیفی-همبستگی 260 نفر از بازیکنان فوتبال شهرستان ارومیه (دامنه ی سنی 16 تا 32 سال، 230 مرد و 30 زن) به صورت داوطلبانه شرکت کردند. ابزار بکاررفته شامل پرسشنامه ی خودگویی و پرسشنامه خودناتوان سازی بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه معناداری بین ابعاد خودگویی مثبت (جهت گیری مثبت و آموزش خود برای مقابله) و خودناتوان سازی وجود ندارد، ولی بین ابعاد خودگویی منفی و خودناتوان سازی رابطه ی منفی معنی دار وجود دارد (اضطراب، کوچک انگاری و خشم). بطور کلی نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نیز نشان می دهد که خودگویی می تواند خودناتوان سازی را پیش بینی کند. بنابراین نتایج بیانگر آن است که نباید ریشه عمل ارادی و رفتار انسان را تنها در مغز و حیات روحی وی جستجو کرد بلکه عمل ارادی و رفتار انسان را باید با در نظر داشتن ارتباطات به ویژه با تاکید بر ارتباطات کلامی که با مداخله گفتار درونی ایجاد می شود مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 472

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 566 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    294
  • دانلود: 

    471
چکیده: 

هدف تحقیق از جمله مداخلات روان شناختی که می تواند بر بهبود عملکرد و یادگیری حرکتی افراد تاثیرگذار باشد، کانون توجه است. لذا هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر دستورالعمل های کانون توجه تکلیف فراقامتی بر یادگیری کنترل قامت در پسران 9 تا 12 ساله بود. روش تحقیق در این پژوهش 45 نفر از دانش آموزان پسر، یکی از دبستان های شهرستان ملایر شرکت داشتند که به صورت تصادفی به سه گروه 15 نفری، توجه بیرونی، درونی و کنترل تقسیم شدند. از آزمودنی ها خواسته شد که با استفاده از دستورالعمل های ارائه شده روی تکلیف فراقامتی، کنترل قامت خود را حفظ کنند. دستورالعمل ها در ارتباط با توجه به میله ای که به صورت افقی در دست داشتند (توجه بیرونی)، و توجه به دست های خود (توجه درونی)، و بدون دستورالعمل (کنترل)، بودند. یافته ها نتایج نشان داد که، روند یادگیری در دو گروه توجه درونی (0/022=P)، و بیرونی (0/04=P)، نسبت به گروه کنترل معنی دار است، اما تفاوت معنی داری بین یادگیری گروه توجه درونی و بیرونی یافت نشد (0/794=P). نتیجه گیری این یافته ها از بکارگیری دستورالعمل های توجه، به عنوان راهبردی کارآمد در بهبود یادگیری حمایت می کند. همچنین این حقیقت که کودکان می توانند از دستورالعمل های توجه سود ببرند، کاربردهای مهمی برای تربیت بدنی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 294

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 471 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    69-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    387
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

مهارت پیش بینی یک استراتژی جهت کاهش زمان پاسخ یا حتی کاهش مراحل پردازش است که به طور طبیعی به هنگام پاسخ به یک محرک به کار می رود. هدف از تحقیق حاضر تعیین روایی و پایایی نرم افزاری با توانایی اندازه گیری دقت پیش بینی زمانی بود. در این پژوهش 30 دانشجوی مرد از دانشکده تربیت بدنی تهران بطور داوطلبانه شرکت کردند. ابعاد محیط اجرایی نرم افزار و سرعت محرک و طول مسیر محرک متناسب با دستگاه دیجیتالی اندازه گیری سرعت عکس العمل پیش بین مدل (TAKEI_1108) بود. برای روایی و پایایی سنجی از همبستگی پیرسون بین داده های بدست آمده از نرم افزار و داده های دستگاه دیجیتالی اندازه گیری سرعت عکس العمل پیش بین مدل(TAKEI_1108)استفاده شد. در تعیین روایی نرم افزار نتایج تحلیل همبستگی پیرسون تفاوت معناداری بین پارامترهای نرم افزار و دستگاه نشان نداد و بالاترین میزان همبستگی برای سرعت کند r=0. 84 و برای سرعت تند r=0. 86 گزارش شد. در تعیین پایایی نیز از روش آزمون _آزمون مجدد استفاده شد که آزمون همبستگی پیرسون تفاوت معناداری بین پارامترهای دو آزمون نشان نداد و بالاترین میزان همبستگی برای سرعت کند r=0. 90 و برای سرعت تندr=0. 91 گزارش شد. بنابر آنچه گفته شد نتیجه گرفته می شود که "نرم افزار زمان سنج پیش بینی"نرم افزاری است که با میزان روایی و پایایی بالا به اندازه گیری و سنجش دقت پیش بینی زمانی می پردازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 387

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

SPORT PSYCHOLOGY

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    79-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    156
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Purpose: The aim of this study was to determine the effect of aerobic exercises on depression, anxiety, life orientation, and happiness of mothers of ADHD children. Methods: Mothers of ADHD children were invited by a public call in Qom city. Of them, 40 subjects were selected through simple random sampling method. Subjects were randomly assigned into two equal experimental and control groups, and then pre-, post-, and follow-up tests were conducted. The experimental group members performed aerobic training for 8 weeks (45 minutes, 3 sessions per week). Anxiety and depression questionnaires of DASS-21 (1995), life orientation of Sheyer & Carver (1985), and Happiness of Oxford (1989) questionnaires were used. The one-way ANCOVA was used to analyze data. Results: Results of the post-and follow-up tests showed that aerobic exercise reduced the depression (P=0. 001) and anxiety (P=0. 001), and increased the life orientation (P=0. 001) and happiness (P=0. 001) of mothers of ADHD children significantly. Conclusion: Without side effects, aerobic exercises may use as an auxiliary way to improve the physical and mental health of mothers with ADHD children, along with other therapies.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button