در دهه اخیر با توجه به پیشرفت های صورت پذیرفته در عرصه فناوری اطلاعات از یک سو و محدودیت ها و نقایص سیستم های آموزش سنتی از سوی دیگر، شاهد استفاده روزافزون از نرم افزارها و برنامه های نوین آموزشی با کمک گرفتن از فناوری های الکترونیک بوده ایم. شاهد این مدعا انتشار مقالات متعدد در زمینه به کارگیری فناوری های الکترونیک در عرصه آموزش به ویژه آموزش علوم پزشکی و بررسی تاثیر نرم افزارهای مختلف می باشد.در یک نگاه کلی متوجه می شویم که اغلب مطالعات صورت پذیرفته ناظر بر مشکلات منطقه ای و دانشگاهی در زمینه آموزش یک واحد درسی خاص همچون محدودیت های زمانی و یا محدودیت های تکنیکی نظیر عدم وجود ابزار و امکانات گسترده در ارائه یک درس بوده است. تاکنون تلاش خاصی در جهت ایجاد یک سایت مرجع جهت به اشترک گذاری این نرم افزارها (با حفظ حق مالکیت معنوی تولید آن) در سطح کشور صورت نپذیرفته است. مسلما ایجاد این گونه محیط های مجازی توسط یک دبیرخانه مرکزی و هماهنگی با مجلات آموزشی در زمینه علوم پزشکی جهت پذیرش مقالات به شرط ثبت نام و بارگذاری اطلاعات و فایل نرم افزار در آنها [همانند اتفاقی که در خصوص پذیرش مقالات کارآزمایی بالینی به شرط ثبت آن در مرکز ثبت کارآزمایی بالینی (IRCT) رخ می دهد] نه تنها زمینه آشنایی سایر پژوهشگران با نرم افزارهای تولیدی را مهیا می کند، بلکه سبب آشنایی تمامی مدرسین و اساتید دانشگاهی با این گونه فناوری ها و نرم افزارها می گردد...