مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,292
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی راه کارهای توسعه یادگیری سیار در فعالیت های یاددهی-یادگیری آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و متخصصان فناوری اطلاعات

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 97

چکیده

 مقدمه: یادگیری سیار (همراه) به عنوان مرحله جدیدی از توسعه یادگیری الکترونیکی, در پی ارائه فرصت هایی جهت انتقال اطلاعات, تقویت و بهبود یادگیری مادام العمر در دانشجویان علوم پزشکی می باشد. لذا پژوهش حاضر با هدف شناسایی راه کارهای توسعه یادگیری سیار از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و متخصصان فناوری انجام شده است.روش ها: تحقیق به روش ترکیبی و از نوع اکتشافی است. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش شامل متخصصان فناوری اطلاعات در دانشگاه اصفهان بود که تعداد 10 نفر از آنان بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودکه تعداد 251 نفر از آنان بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها در بخش کیفی, مصاحبه های نیمه ساختار یافته و در بخش کمی با استفاده از پرسشنامه روا و پایا و محقق ساخته شامل 32 گویه بود.داده ها با استفاده از آمار توصیفی, آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن تحلیل شدند.نتایج: در بخش کیفی, بر بسترسازی فرهنگی, ارائه تعریفی جامع از یادگیری سیار و شناسایی ویژگی های ابزارهای سیار مناسب برای یادگیری تاکید شد؛ همچنین نتایج در بخش کمی نشان داد 85.29% دانشجویان با یادگیری سیار آشنا بودند. میانگین و انحراف معیار هریک از راه کارهای آموزشی, مدیریتی, اداری-ساختاری و انگیزشی و تفریحی به ترتیب 0.39±3.82, 0.38±3.70, 0.47±3.95, 0.58±3.68 بود که بالاتر از حد میانگین وزنی (3) بود و کلیه گویه ها در سطح (p<0.05) معنادار بودند.نتیجه گیری: برگزاری دوره های آموزشی, برنامه ریزی های آموزشی, اطلاع رسانی و اعطای تسهیلات مالی به عنوان مهم ترین راه کارهای توسعه یادگیری سیار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی شدند. لذا پیشنهاد می گردد اقدامات لازم برای توسعه این یادگیری از سوی مسوولان صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، بی بی عشرت، ببری، حسن، و قربانی، سمیه. (1392). شناسایی راه کارهای توسعه یادگیری سیار در فعالیت های یاددهی-یادگیری آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و متخصصان فناوری اطلاعات. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(2 (پیاپی 52))، 87-97. SID. https://sid.ir/paper/59327/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی بی بی عشرت، ببری حسن، قربانی سمیه. شناسایی راه کارهای توسعه یادگیری سیار در فعالیت های یاددهی-یادگیری آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و متخصصان فناوری اطلاعات. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛13(2 (پیاپی 52)):87-97. Available from: https://sid.ir/paper/59327/fa

    IEEE: کپی

    بی بی عشرت زمانی، حسن ببری، و سمیه قربانی، “شناسایی راه کارهای توسعه یادگیری سیار در فعالیت های یاددهی-یادگیری آموزش پزشکی از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و متخصصان فناوری اطلاعات،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 2 (پیاپی 52)، pp. 87–97، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59327/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا