مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    1-14
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1187
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

تعیین اندازه انباشته و زمان بندی متعلق به دو سطح تصمیم گیری مختلف در برنامه ریزی تولید می باشند، به طوری که تعیین اندازه انباشته در سطح میان مدت و زمانبندی در سطح کوتاه مدت می باشد.این دو مساله دارای ارتباط نزدیکی می باشند زیرا نتایج مساله تعیین اندازه انباشته که مقادیر تولید در هر دوره را تعیین می کند به عنوان ورودی مساله زمان بندی می باشد. زمان بندی در سطح عملیاتی کارگاه با مشخص شدن میزان مورد نیاز هر محصول قابل اجرا خواهد بود. هدف در مساله تعیین اندازه انباشته و زمان بندی همزمان، تعیین مقادیر تولید و سطوح موجودی برای هر محصول در هر دوره می باشد. بنابراین برای دستیابی به جواب های بهینه کلی می بایست وابستگی درونی بین این دو مساله در نظر گرفته شود و تصمیمات مرتبط، می بایست به طور همزمان صورت پذیرد. هدف این تحقیق ارائه مدل ریاضی با درنظر گرفتن درآمد فروش و هزینه های ناشی از تولید، راه اندازی، نگهداری، دیرکرد و زودکرد جهت تعیین همزمان اندازه دسته تولید و زمانبندی است. برای اعتبار سنجی مدل ریاضی یک مثال عددی حل می شود. با توجه به اینکه مساله مورد نظر جزء مسائل NP-hard می باشد، یک الگوریتم شبیه سازی تبرید برای تولید جواب در اندازه های بزرگ برای مساله زمان بندی و تعیین اندازه دسته تولید به طور همزمان طراحی می شود. نتایج محاسباتی حاکی از آن است که الگوریتم فراابتکاری پیشنهادی کارآیی و سرعت حل مناسبی دارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1187

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 1
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    16-30
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1388
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه مشتری گرایی به عنوان کلید وفاداری مشتریان به سازمان و متعاقب آن کسب مزیت رقابتی پایدار و بقای سازمان ها است. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلندمدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. صنعت بانکداری نیز از این امر مستثنی نیست و به خاطر تعاملات فراوانی که یک بانک با مشتریان خود داردو همچنین رقابت شدیدی که بین بانک ها وجود دارد، اهمیت بسیار زیاد نقش مشتری گرایی بانک و وفاداری مشتریان را نشان می دهد. در این پژوهش به منظور بررسی نقش مشتری گرایی بر وفاداری مشتریان بانکی 7 فرضیه مطرح گردیده، به طوری که 5 فرضیه مورد تایید قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان بانک های ملی و پارسیان می باشند که در تیرماه سال 1391 به یکی از شعب بانک در شهر تهران مراجعه کرده اند. گردآوری داده های مورد نیاز برای بررسی فرضیات تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. روش نمونه گیری نیز از نوع خوشه ای تصادفی بوده است. جهت آزمون فرضیه های تحقیق و بدست آوردن نتایج تحقیق از روش های تحلیل عاملی اکتشافی تاییدی و مدل یابی معادلات ساختاری و از نرم افزار SPSS و لیزرل استفاده شده است.هدف این تحقیق ارائه مدلی یکپارچه در زمینه بررسی نقش مشتری گرایی بر وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن اثر یک سری از متغیرهای میانجی می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی می باشد و جهت نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات این پژوهش نشان داد که مشتری گرایی، محبوبیت و هویت برند رابطه مثبت و معنا داری با وفاداری به برند دارد. بعلاوه میان تناسب شخصیتی برند وهویت برند با وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد، ولی میان تناسب شخصیتی برند با وفاداری به برند رابطه معناداری یافت نشد. همچنین میان محبوبیت و هویت برند نسبت به وفاداری به برند رابطه مثبت و معناداری یافت نشد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 1
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    31-44
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    527
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یکی از اهداف عمده تشکیل بورس های اوراق بهادار، ایجاد ساز و کار منظم و شفاف برای تعیین قیمت دارایی های مالی است. یکی از قوانینی که بدین منظور در برخی بازارهای مالی وضع شده است حدنوسان قیمت سهام است. بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که اعمال حدنوسان قیمت سهام سبب کنترل نوسانات قیمت سهام در این بازارها می گردد اما عده ای دیگر معتقدند که حدنوسان قیمت سهام، عامل افزایش نوسانات در قیمت سهام و تسری نوسانات سهام از روز معاملاتی به روزهای آینده است.در این تحقیق سعی بر آن است تا رابطه بین حدنوسان قیمت سهام و نوسانات بازار سهام بررسی شود. متغیر مستقل، حد نوسان قیمت سهام و متغیر وابسته، نوسان بازده سهام می باشد. دوره تحقیق از تاریخ 7/3/82 تا 21/2/88 و جامعه آماری شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران می باشد. در این دوره حد نوسان قیمت سهام در دو مرحله تغییر کرده است یعنی ابتدا از تاریخ 30/9/84 از 5درصد به 2درصد کاهش یافت و سپس در تاریخ 21/2/87 به 3 درصد افزایش یافت.نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین حدنوسان قیمت سهام با نوسان بازار سهام یک رابطه منطقی برقرار نمی باشد. یعنی با افزایش / کاهش حدنوسان قیمت سهام در یک بازار، نمی توان رفتار نوسان بازار سهام را پیش بینی نمود که آیا کاهش / افزایش می یابد یا خیر؟ آنچنان که با کاهش نرخ حد نوسان از 5 درصد به 2 درصد و سپس افزایش آن به 3 درصد در طی سه دوره اعمال حدنوسان در بورس اوراق بهادار ایران، نوسان بازده روزانه سهام، همواره سیر نزولی داشته و کاهش یافته است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 527

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    45-56
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1279
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش یافته است. صنعت گاز طبیعی مایع به عنوان یکی از راه های صدور گاز به مناطق دور دست شناخته شده که با توجه به فاصله مناطق تولید و مصرف گاز طبیعی، مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز نسبت به سایر سوخت های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع سازی گاز مورد توجه واقع شده است. از آنجا که مقدار زیادی از پول سرمایه گذاری شده در صنعت گاز طبیعی مایع صرف حمل و نقل می شود، تصمیم برای مسیریابی و زمان بندی کشتی ها اهمیت بسیاری دارد. در این مطالعه بر روی بنادر مبدا و مقصد و حمل و نقل، از زنجیره تامین گاز طبیعی مایع تمرکز شده و هدف از این تحقیق ارائه یک مدل کارآمدتر با هدف به حداقل رساندن هزینه ارسال گاز طبیعی از بنادر اولیه به بنادر مقصد، با در نظر گرفتن تنوع محصول بوده است. برای حل مدل برنامه ریزی عدد صحیح مختلط پیشنهادی از روش شاخه و کران (نرم افزار GAMS) استفاده شده است. با استفاده از نتایج حاصله می توان مسیریابی دقیق هر یک از کشتی ها، تعداد هر نوع محصول که توسط هر کشتی بارگیری شده و زمان بندی حرکت کشتی ها از بندر اولیه به بنادر مقصد و از مقصد به یکی از بنادر مبدا را مشخص نمود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1279

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    57-70
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1459
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

برای اندازه گیری عملکرد و کارایی روش های مختلفی وجود دارد که تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA) از مهمترین و کاربردی ترین آنها در حال حاضر می باشد. این تکنیک به دلیل استفاده از فنون ریاضی و اجتناب از شیوه های ذهنی و سلیقه ای از دقت و صحت بالایی برخوردار است و از جایگاه علمی و نظری ویژه ای در دو دهه گذشته برخوردار شده است. ویژگی ها و قابلیت های اغلب مدل های ارزیابی در آن خلاصه می شود. از این رو در سال های اخیر به شکل قابل توجه ای در ارزیابی عملکرد و کارایی واحدهای تصمیم گیری (DMu) به کار رفته است. ارزیابی کارایی و رتبه بندی مدارس شهرستان فیروزکوه هدف اصلی این تحقیق است و این موضوع می تواند زمینه ای برای بهبود کارایی مدارس و نیز تعیین استراتژی ها و برنامه های مناسب جهت پیشبرد اهداف و رشد و توسعه با توجه به عملکرد آنها برای مدارس مذکور باشد. تحقیق حاضر، ارزیابی مدارس ابتدایی شهرستان فیروزکوه را مد نظر قرار داده است که نتایج حاصل از آن می تواند در تصمیم گیری مدیران اثرگذار باشد.در این پژوهش برای 23 مدرسه ابتدایی شهرستان فیروزکوه، اقدام به تعیین 4 ورودی و 2 خروجی در طی سال های 91-90 لغایت 92-91 نمودیم. سپس با استفاده از مدل های CCR و BCC اصلاح شده خروجی محور اقدام به ارزیابی کارایی آنها پرداختیم، و مدارس کارا و ناکارا را شناسایی نمودیم. در خاتمه هم با استفاده از مدل اندرسون – پترسون (Ap) مدرسه ها را از نظر کارایی رتبه بندی کردیم.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    73-82
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    764
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در طول سه دهه اخیر بحث کیفیت سود مورد توجه خاص پژوهشگران قرار گرفته و تلاش بر این بوده است که با دست یافتن به یک روش منطقی و معتبر، کیفیت سود مورد ارزیابی قرار گرفته و عوامل تاثیر گذار بر آن شناسایی شود. منظور از کیفیت سود زمینه بالقوه رشد سود، بهره وری شرکت و میزان احتمال تحقق سودهای آتی است.به عبارت دیگر ارزش یک سهم تنها به سود هر سهم سال جاری شرکت بستگی ندارد بلکه به انتظارات ما از سودهای آتی و بهره وری و ضریب اطمینان نسبت به رشد و عملکرد آینده آن شرکت بستگی دارد. در سالهای اخیر رویکردی نسبتا مناسب در حوزه های فکری، فرهنگی و اجتماعی در خصوص ارزیابی عملکرد و میزان بهره وری انجام شده و در واقع امروزه بهره وری موضوعی ناآشنا و غریب حداقل در تفکر و باورهای ذهنی جامعه نیست. تحلیل پوششی داده ها یک روش ناپارامتری با رویکرد حل مسایل برنامه ریزی خطی میباشد که چارنزو همکاران(1978) آن را با معرفی مدل CCR طراحی و بنکر و همکاران) (1984) با معرفی مدل BCC گسترش دادند. لذا در این تحقیق به بررسی تاثیر کیفیت سود گزارش شده بر کارایی واحدهای اقتصادی پرداخته ایم در این تحقیق 102 شرکت در فاصله سالهای 1386 الی 1391 بورس اوراق بهادار تهران مورد آزمون قرار گرفته اند و نتایج حاکی از آن می باشد که کیفیت سود گزارش شده بر کارایی واحدهای اقتصادی تاثیر معنادار و منفی دارد.یعنی اینکه شرکتهای با دستکاری سود بالاتر دارای درجه کارایی کمتری می باشند و بصورت معکوس شرکتهای با کیفیت سود بیشتر کارایی بهتری دارند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 764

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 4
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    83-101
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1377
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف همه موسسات خدماتی از جمله بانک ها ارائه خدمات مناسب و مورد رضایت به مشتریان است. مشتریان تضمین کننده بقا بانک ها هستند و از آنجا که سازمان های ارائه دهنده خدمات مالی و به ویژه بانک ها در محیطی با محصولات غیر متمایز فعالیت می کنند، اعتماد سازی مشتریان در آن ها به عنوان اولین سلاح رقابت شناخته می شود. هدف از این تحقیق، ارائه مدل عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در بانک مهر اقتصاد می باشد و اعتماد سازی مشتریان در پنج بعد (صداقت، ثبات، شایستگی، رک و راست بودن و وفاداری) مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق از نوع کاربردی و نیز توصیفی/پیمایشی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش، مشتریان شعب بانک مهر اقتصاد در شهر تهران می باشد. از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر تعیین شده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که روایی آن با استفاده از روش روایی محتوایی و پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ با ضریب 0.95 مورد تائید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده شده و 247 نفر به سوالات تحقیق پاسخ دادند. نتایج آزمونT حاکی از از وجود تاثیر مثبت و معنادار بین تمام ابعاد متغیر مستقل و وابسته بود. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره نشان داد که از بین ابعاد متغیر مسقل، وفاداری بیشترین سهم را در تبیین تغییرات اعتمادسازی مشتریان دارد. نهایتا، آزمون میانگین یک جامعه نشان داد تمام ابعاد اعتماد، در این بانک از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1377

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 2
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    103-114
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1619
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

سیستم حمل و نقل ریلی نقش مهم و موثری در حمل و نقل عمومی ایفا می کند. این مقاله به تحلیل کارایی 45 ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 پرداخته است. طول خطوط ریلی ایستگاه راه آهن، مساحت ایستگاه راه آهن و مساحت پایانه به عنوان ورودی ها و تعداد سفرهای انجام شده، تعداد مسافر جابه جا شده و بار و محموله پستی جابه جا شده نیز به عنوان خروجی ها لحاظ شده است. مدل پایه به کار رفته در این پژوهش به منظور ارزیابی عملکرد ایستگاه های راه آهن، مدل دو رگه می باشد که عوامل غیر قابل کنترل نیز در آن اعمال شده است. هم چنین به منظور ارایه تحلیل مناسبی از عملکرد ایستگاه راه آهن ها، 45 ایستگاه راه آهن مورد ارزیابی به روش دسته بندی در سه گروه 15، 30 و 45 تایی قرار گرفته، مدل طراحی شده در حالت CRS بر روی هر سه دسته اجرا و نتایج مربوط به آن ها مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. در مرحله بعد، عملکرد ایستگاه های راه آهن با استفاده از مدل پایه CCR و بدون درنظر گرفتن عوامل غیر قابل کنترل، ارزیابی شده است. سپس میزان کارایی به دست آمده از مدل ها با استفاده از تست ناپارامتری آماری آزمون مجموع رتبه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1619

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    115-138
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    5261
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

موضوع تحقیق حاضر ارزیابی عملکرد ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه بر اساس مدل مالکوم بالدریج می باشد. در این تحقیق 7 بعد از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر در ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه مورد ارزیابی قرار گرفت.روش انجام تحقیق به صورت میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد می باشد. جامعه آماری این تحقیق کارشناسان زبده ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه جامعه آماری ما را تشکیل می دهند که تعداد آنها جمعا 105 نفر می باشد و جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. تکنیک آماری مورد استفاده در این تحقیق، آمار توصیفی می باشد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با کمک نرم افزار spss انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد از نظر کارشناسان زبده ادارات دولتی شهرستان فیروزکوه، در معیار رهبری، این سازمان، 72 درصد، در معیار کارکنان، 77 درصد، در معیار خط مشی و راهبرد 78درصد، در معیار فرایندها 48 درصد، در معیار شراکتها و منابع 74 درصد، در معیار نتایج جامعه 94 درصد، در معیار نتایج کارکنان 71 درصد، در معیارنتایج مشتریان 27 درصد و در معیار نتایج کلیدی عملکرد 45 درصد موفق بوده است. با توجه به نتایج به دست آمده، بیشترین و کمترین میزان عملکرد (امتیاز کسب شده) توسط سازمان به ترتیب در معیارهای، نتایج جامعه 94% و نتایج مشتریان 27% بوده است. با وجود این که کمترین درصد عملکرد در حوزه نتایج بوده و آن هم مربوط به معیار نتایج مشتریان می باشد، میزان امتیاز کسب شده و نهایتا درصد عملکرد در این حوزه (48.18% = نتایج) کمتر از حوزه توانمند سازها (67.5% =توانمند سازها) می باشد در پایان پیشنهاداتی جهت بهبود ارائه شده است همچنین نتایج نشان داد بین هفت بعد مدل با سلامت سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 5261

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    139-152
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    768
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

سرمایه رکن مهمی از پشتوانه مالی هر بانکی است که بانک را قادر می سازد هنگام رویارویی با مشکلات اقتصادی، توانایی بازپرداخت بدهی های خود را داشته باشد. کفایت سرمایه، بعنوان مهمترین معیار وضعیت و سلامت مالی بانک ها شناخته شده است.از طرفی دیگر مالکیت شرکتی بعنوان مکانیزمی برای کنترل رفتارهای ریسک پذیر شرکت و رفتارهایی که می تواند در شرایط بحران اقتصادی منجر به ورشکستگی بانک ها شود، مورد توجه قرار گرفته است. هدف این پژوهش پاسخ به این سوال است که آیا ساختار مالکیت بانکها بر رفتار ریسکی بانکها تاثیرگذار است؟. برای پاسخ به این سوال، جامعه آماری شامل بانکهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نظر گرفته شد و با استفاده از روش نمونه گیری حذفی سیستماتیک، تعداد 7 بانک به عنوان نمونه انتخاب شدند و اطلاعات این بانکها طی سالهای 1388 تا 1392، با استفاده از بانکهای اطلاعاتی بورس اوراق بهادار تهران، گردآوری شد. در نهایت داده های گردآوری شده با استفاده از مدل رگرسیونی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که مالکیت بر نقدشوندگی و کفایت سرمایه تاثیرگذار است. نتایج به دست آمده از این پژوهش با پژوهش چالرمچا و همکاران (2013) و ستایش و همکاران (1389) همخوانی دارد. آنها با استفاده از روش میدانی به گردآوری داده ها پرداختند و نشان دادند که افزایش در تمرکز مالکیت موجب بهبود کفایت سرمایه و موجب افزایش ثبات سرمایه می شود، در تناقض است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 768

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    153-168
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1403
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه، مدیران ارشد سازمان ها همواره در جستجوی راه حلی برای حصول اطمینان از اجرای استراتژی های خود هستند که در این میان روش ارزیابی متوازن یک چارچوب سنجش عملکرد است که با مجموعه ای از مقیاس های مالی و غیرمالی، نگاهی کامل به عملکرد سازمان می اندازد. در بین روش های موجود، روش کارت امتیازی متوازن، نه تنها ابزار اندازه گیری عملکرد فراگیر و یکپارچه است بلکه یک سیستم مدیریتی با رویکرد جدید مدیریت استراتژیک می باشد. در این پژوهش عملکرد نساجی خوی در چارچوب کارت امتیازی متوازن پایدار با درنظرگرفتن مجموعه ای متنوع از شاخص های عملکرد از جمله یادگیری و رشد، مالی، مشتری و فرآیندهای داخلی و وابستگی های بین آن ها که توسط گروهی از تصمیم گیرندگان تعیین و روابط بین آن ها مشخص گردید، مورد ارزیابی قرار گرفته است. با توجه به چندطرفه بودن رابطه بین گزینه ها و شاخص ها و استفاده از عبارات کلامی از روش تحلیل توسعه ای بمنظور جمع بندی قضاوت های گروه تصمیم گیرندگان استفاده شده است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1403

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 2
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    169-186
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1152
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

این پژوهش با هدف بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر مبنای مدل پذیرش فناوری (TAM) انجام گرفته است. مدل پذیرش فناوری یکی از مدلهائی است که بطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گذار بر پذیرش سیستم های اطلاعاتی وفناوری اطلاعات و ارتباطات توسط کاربران و مشتریان مورد استفاده قرار گرفته است.دو باور سهولت استفاده ادراک شده و سودمندی ادراک شده به عنوان دو سازه اساسی در تعیین پذیرش انواع فناوری اطلاعات در دهه های گذشته در نظر گرفته شده است.در این پژوهش از اعتماد به عنوان سازه ای دیگر که تاثیری بسزا در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد به منظور توسعه TAM استفاده شده است.در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق «توصیفی_ پیمایشی» نمونه ای متشکل 140 نفر از کاربران بانکداری اینترنتی بانک تجارت مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته های تحقیق نشان داده است که اعتماد تاثیر مهمی در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1152

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    12
  • Issue: 

    37
  • Pages: 

    187-196
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1679
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

دراین پژوهش با استفاده از مدل ارایه شده مبتنی بر مبانی نظری، تاثیر پاسخگویی را بر اعتماد عمومی و اعتماد سیاسی مورد مطالعه و ارزیابی قرار می دهیم. روش پژوهش مبتنی براستراتژی پیمایش است که برای گردآوری اطلاعات آن از ابزار پرسشنامه و جهت بررسی و تحلیل فرضیات آن از نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده شده است. معلمین، دبیران و کارکنان آموزش و پرورش در شهر تهران و کارکنان ستادی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهند که نمونه آماری از میان جامعه آماری فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی درمیان آن توزیع گردیده است. یافته های نهایی پژوهش وجود رابطه معنادار میان یک مدل سه وجهی ادراک عمومی از سطح پاسخگویی سازمان های دولتی، سطح اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی وسطح اعتماد سیاسی به دولت را تایید می کنند. تداوم این دست بررسی ها ونیز انجام مطالعات تکمیلی در این زمینه می تواند بستری برای توجه بیشتر دولت به مقوله پاسخگویی، اعتماد عمومی و اعتمادسیاسی می باشد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button