Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2063
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

این مقاله الگوی ترکیبی را برای هماهنگی بین استراتژی مالی و زیرسیستم های آن، شامل استراتژی سرمایه گذاری، استراتژی تامین مالی، استراتژی تقسیم سود و استراتژی سرمایه در گردش ارائه می دهد. بررسی تئوری های مدیریت استراتژیک مشخص می کند که الگوهای هماهنگی استراتژیک را می توان در سه الگو دسته بندی کرد:1- الگوی عقلایی2- الگوی طبیعی3- الگوی ترکیبیالگوی ترکیبی مبتنی بر نگرش فرایندی به مدیریت استراتژیک است که در آن اجرای استراتژیک تابعی از تدوین (کانون توجه داخلی / خارجی) و کنترل (کم / زیاد) است. در این تحقیق بر مبنای الگوی ترکیبی، استراتژی های مالی و زیرسیستم های آن گونه شناسی شدند. سپس هماهنگی بین گونه های مختلف استراتژی های مذکور مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از استراتژی تحقیق موردی، شرکت داروسازی اکسیر انتخاب شد و گونه های استراتژی های مالی و زیرسیستم های آن با استفاده از صورت های مالی حسابرسی شده برای سال های 1380 تا 1387 محاسبه شدند.نتایج نشان می دهد که عملکرد شرکت (نسبت Q توبین و ROA) در زمانی که گونه استراتژی مالی شرکت، میانه رو متمایل به خطرپذیری است، بیشتر از زمانی است که گونه استراتژی مالی آن میانه رو متمایل به خطرگریزی است. همچنین نتایج نشان می دهد در سال هایی که هماهنگی بین عناصر استراتژی های مالی بیشتر است، عملکرد شرکت (نسبت Q توبین و ROA) نیز بهتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2063

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    29-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2734
  • دانلود: 

    733
چکیده: 

از اواخر دهه 1970 خصوصی سازی به عنوان یک هدف غالب در سیاست های کلی دولت ها درآمده است و هر کشور بنابر شرایط خاص خود مدلی خاص را از خصوصی سازی دنبال کرده است.هدف تحقیق حاضر طراحی مدلی جامع و مناسب برای خصوصی سازی و واگذاری بنگاه های دولتی در ایران با رویکرد خط مشی گذاری است که ضمن توجه به قوانین و سلسله مراتب آنها در کشور استراتژی های مناسب واگذاری را ارائه دهد. در این مدل، خصوصی سازی بر محور دو مجموعه از اهداف قرار گرفته است:1- اهداف مالی بنگاه (اهداف خرد)2- اهداف مصلحت عامه (اهداف کلان)اولی شامل بهره وری، رقابت و سودآوری بوده و دومی شامل اشتغال، محیط زیست، رفاه عمومی و عدالت است. با توجه به این اهداف، راه کارهایی برای آماده سازی بسترهای خصوصی سازی در کشور شامل شفاف سازی در واگذاری ها، ایجاد امنیت سرمایه گذاری، وضع و اصلاح قوانین و مقررات، ایجاد محیط رقابتی، تحقیق و توسعه، تقویت بازار بورس، ارزیابی و تجدید ساختار شرکت ها، ایجاد نهاد غیردولتی نظارتی مطرح شده است و بر اساس این الزامات، دو استراتژی عمده خصوصی سازی، یعنی جذب سرمایه گذاری خارجی و عرضه سهام در بورس اوراق بهادار پیشنهاد شده و نظارت دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز نظارت رسانه ها و نهادهای غیردولتی بر فرایند خصوصی سازی در نظر گرفته شده و در پایان ارائه گزارش عملکرد از فرایند خصوصی سازی از عناصر مدل شناخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2734

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 733 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    51-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1845
  • دانلود: 

    714
چکیده: 

هنر - صنعت فرش دستباف از نظر ایجاد اشتغال و ارزآوری اهمیت زیادی برای کشور دارد. اهمیت فرش دستباف در اقتصاد کشور و وجود رقبای خارجی قدرتمند باعث شده است که کسب مزیت رقابتی ملی و حفظ آن در این هنر - صنعت، جزو اولویت های مدیران آن قرار گیرد. صاحب نظرانی همچون مایکل پورتر و دیگران در مسیر به دست آوردن مزیت رقابتی ملی به اهمیت فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی توجه خاص کرده اند، اما توسعه و به خصوص نگهداری سیستم های اطلاعاتی هزینه های قابل توجهی را به سازمان ها تحمیل می کند.تجارب نشان می دهد انجام مطالعات امکان سنجی صرفه جویی های زیادی در فرایند توسعه سیستم ها به خصوص در پروژه های گسترده به دنبال می آورد. از این رو پژوهش حاضر به منظور امکان سنجی (فنی، سازمانی و اقتصادی) توسعه سیستم های اطلاعاتی مدیریت و شناسایی سناریوهای مناسب توسعه سیستم ها در فرش دستباف ایران صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام سازمان های مسوول، شرکت ها، بنگاه های فعال در زمینه فرش دستباف در استان های تهران و آذربایجان شرقی (در مجموع 153 سازمان و شرکت) می باشد.نتایج تحقیق نشان می دهد که با وجود پایین بودن سواد دیجیتالی بیشتر افراد شاغل در بخش فرش دستباف و کمبود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در سازمان های دولتی و خصوصی درگیر در این بخش، توسعه سیستم های اطلاعاتی مدیریت فرش دستباف از نظر فنی، سازمانی و اقتصادی امکان پذیر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1845

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 714 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    73-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3065
  • دانلود: 

    1368
چکیده: 

اعتماد مبنای بسیاری از تعاملات و کنش های روزمره در جوامع انسانی چه در زمینه ارتباطات میان فردی و چه در حوزه ارتباطات اجتماعی بین گروه ها است. در بیشتر جوامع به علت مجموعه ای از عوامل نظیر از خودبیگانگی، نبود سرمایه اجتماعی، وجود رسانه های انتقادی و به ویژه عدم پاسخگویی نهادها و سازمان های عمومی، میزان اعتماد به دولت و سازمان های عمومی کاهش پیدا کرده است. برای مثال شواهد نشان می دهند که منابع و مسوولیت های بخش عمومی با سطح پاسخگویی آن هماهنگ نبوده است و احتمالا برخی عوامل دیگر نیز این وضعیت را تشدید و پیچیده تر می کنند و یا به گونه ای بر آن موثرند.در این مقاله با استفاده از استراتژی پیمایش نقش اعتماد عمومی به سازمان ها و نهادهای دولتی در افزایش سطح اعتماد سیاسی در جامعه مورد بررسی و نقادی قرار می گیرد. سپس پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی مطرح خواهد شد. نتایج حاصل از نقش موثر و مثبت بهبود اعتماد عمومی در ارتقای سطح اعتماد سیاسی در جامعه حکایت می کنند. از این رو انجام مطالعات تکمیلی در این زمینه می تواند بستری برای توجه بیشتر دولت به مقوله اعتماد سیاسی و راهکارهای تحکیم و تقویت آن باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3065

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1368 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    97-126
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2698
  • دانلود: 

    1018
چکیده: 

رویگردانی مشتری به مفهوم خاتمه روابط وی با سازمان و رویکرد وی به سمت سایر تامین کنندگان در نتیجه نارضایتی وی از خدمات سازمان مفهومی است که شناسایی و درک دلایل بروز آن شرط بقای کسب و کار در شرایط رقابتی است. تاکنون مطالعات فراوانی در خصوص پیش بینی نرخ رویگردانی مشتری صورت گرفته است ولی به شناسایی دلایل بروز این پدیده تاکنون کمتر پرداخته شده است. برخی از محققان دلیل این امر را عدم کفایت محتوای داده موجود در پایگاه های داده تراکنشی مشتریان برای این منظور دانسته اند که لزوم بهره گیری از نتایج تحقیقات پیمایشی مناسب برای این منظور را آشکار می سازد. در طول تحقیق حاضر تلاش شده است تا با بهره گیری از تحقیق پیمایشی پرسشنامه محور نظرات مشتریان در خصوص سطوح رضایتمندی و مولفه های تاثیرگذار بر رویگردانی مشتری ارزیابی شده و از نتایج حاصل برای تحلیل تاثیر عوامل مختلف بر رویگردانی بهره گرفته شود. مشتریان حساب های جاری اشخاص بانک کشاورزی به عنوان مورد مطالعاتی این تحقیق انتخاب شده اند. رویکرد استفاده شده برای شناسایی علل رویگردانی نیز استخراج قواعد منتهی به رویگردانی در گروه های مختلف مشتری بوده است. برای این منظور از کاربرد تکنیک درخت تصمیم با متغیر هدف برچسب رویگردانی استفاده شده است. اعتبارسنجی نتایج حاصل نیز با آزمودن آن بر روی داده های اعتبارسنجی و محاسبه نرخ lift و خطای کلی به دست آمده است. قواعد استخراجی نشان از تمایل به رویگردانی در بخش بزرگی از مشتریان بانک کشاورزی دارد که عمده ترین آن (که تاثیر آن به ویژه در گروه های با درامد بالاتر بیشتر مشاهده می شود) طرز برخورد کارمندان بانک بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1018 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    127-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1288
  • دانلود: 

    342
چکیده: 

ترافیک یکی از موضوعاتی است که امروزه به یکی از اصلی ترین مسائل شهرهای بزرگ تبدیل شده است و این موضوع مشکلات دیگری را نیز به همراه خود برای مناطق شهری ایجاد کرده است. از این رو شناخت رفتار ترافیکی مردم از ضرورت های مدیریت و برنامه ریزی شهری است. یکی از این موضوعات تقاضای سفر از مناطق نزدیک شهرها به مناطق شهری با اهداف مختلف می باشد.در این تحقیق سعی شده است تا با استفاده از داده های سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1385 وضعیت سفرهای روزانه به تهران با تفکیک هدف سفر بررسی و برای آن مدل تقاضا و جذب سفر براورد شود. در این صورت متغیرهای بسیاری ارزیابی شد، سپس با استفاده از نرم افزارSAS  و به روش Stepwise شروع به براورد مدل شد، آن گاه با استفاده از مفروضات مدل رگرسیونی، تبدیلات باکس کاکس و در نظر گرفتن مواردی همچون فرض نرمالیتی داده ها، ناهمگونی واریانس و نبود هم خطی بین متغیرهای کمکی به براورد مدل پرداخته شد و با پردازش مجدد مدل که نشان از نبود داده های پرت می باشد، بهترین مدل براورد تعیین گردید.متغیرهای موثر در مدل نهایی عبارتند از لگاریتم تعداد خودرو، موتورسیکلت، نرخ باسوادی و لگاریتم تعداد واحد مسکونی که با ضریب تعیین 83.03 درصد مدل برازش شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 342 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    147-173
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1863
  • دانلود: 

    543
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده با مشارکت در تصمیم گیری، خدمت به عموم، چشم انداز شغلی، اعتماد به سرپرست، رضایت از پرداخت، فرصت ترفیع، انگیزش درونی، کیفیت سرپرستی، میل به ماندن، ترک خدمت، جایگزین های شغلی، رفتارهای فرانقشی، اعتماد سازمانی، دلبستگی شغلی، دلبستگی به کار، رضایت از سرپرست و رضایت از همکاران و استخراج الگوی روابط مستقیم و غیرمستقیم بین حمایت سازمانی ادراک شده با متغیرهای مذکور به مرحله اجرا درآمد.به منظور دستیابی به اهداف پژوهش 295 نفر از کارکنان یکی از سازمان های دولتی در تهران برای پاسخ گویی به ابزارهای پژوهش به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر و همکاران (1986) به همراه پرسشنامه های مربوط به متغیرهای مذکور (در بخش روش به تفصیل معرفی شده اند) بودند. داده های پژوهش با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان از آن بود که بین حمایت سازمانی ادراک شده با ترک خدمت و جایگزین های شغلی رابطه منفی و معنادار (به ترتیب -0.596 برای ترک خدمت و -0.374 برای جایگزین های شغلی و سطح معناداری P<0.001) و با دیگر متغیرهای پژوهش رابطه مثبت و معنادار (در بالاترین حد با مشارکت در تصمیم گیری و برابر با 0.709 و در پایین ترین حد با انگیزش درونی 0.149 و P<0.0001 و P<0.05) وجود دارد. نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که از بین کلیه متغیرهای استفاده شده در پژوهش فقط مشارکت در تصمیم گیری، رضایت از پرداخت، فرصت ترفیع، انگیزش درونی، کیفیت سرپرستی و اعتماد سازمانی با حمایت سازمانی ادراک شده دارای رابطه مستقیم معنادار (P<0.0001 و P<0.05) می باشند. در مجموع بر اساس تحلیل مسیر نیز الگوی مسیرهای مستقیم و غیرمستقیم برای حمایت سازمانی ادراک شده ترسیم شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 543 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    175-191
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1482
  • دانلود: 

    446
چکیده: 

سیستم اطلاعات گمرکی (ASYCUDA) از جمله سیستم های نوین عملیاتی، نظارتی و کنترلی گمرک های جهان است که برای بهینه سازی عملیات ترخیص کالا در گمرک ها به کار می رود. این مقاله به بررسی نقش سیستم اطلاعات گمرکی در یادگیری سازمانی، شایستگی های متمایز فنی کارکنان و عملکرد گمرک تهران می پردازد. اطلاعات مورد نیاز پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی منظم (سیستماتیک) از بین کارکنان گمرکات اجرایی تهران که با سیستم اطلاعات گمرکی آشنا بوده و نیز کارکنان دفتر آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران و با ابزار پرسشنامه گردآوری شده است. اطلاعات گردآوری شده از نمونه آماری با استفاده از روش های تحلیل عاملی تاییدی و الگوی معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شده است و نتایج به دست آمده و شاخص های سنجش برازش الگوی تحقیق نشان از نیکویی برازش داده های گردآوری شده با الگوی مفهومی پژوهش دارد. همچنین یافته ها نشان می دهد که به کارگیری سیستم اطلاعات گمرکی بر یادگیری سازمانی و شایستگی های متمایز فنی کارکنان گمرک تاثیر مثبت دارد؛ اما تاثیر مستقیم این سیستم روی عملکرد گمرک معنادار نمی باشد، بلکه سیستم اطلاعات گمرکی از طریق یادگیری سازمانی بر عملکرد گمرک تاثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 446 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    193-215
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1376
  • دانلود: 

    388
چکیده: 

با توجه به سند چشم انداز (افق 1404) دولت در زمینه کارآفرینی و پیشرفت صنایع و با شعار خصوصی سازی (اصل 44) که در سال 1382 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان برنامه 5 ساله چهارم توسعه کشور ابلاغ و به وسیله نهادهای ذیریط مصوب و اجرا شد. در این پژوهش سعی شده است تا مصوبات مربوط به این برنامه در زمینه حمایت های مالی، ایجاد شهرک های صنعتی، ایجاد بستر برای گسترش فن آوری اطلاعات، سیاست های حمایتی در زمینه بازاریابی و نمایشگاهی، مکانیزاسیون اداری - توانمندسازی نیروی انسانی و ایجاد خوشه های صادراتی، از نظر مدیران صنایع کوچک و متوسط (SMEs) بررسی شود. از این رو به کمک 15 نفر از خبرگان در سازمان های اجرایی، استادان دانشگاهی و 35 نفر از مدیران صنایع، شاخص های حمایتی جمع آوری و بازنگری شد و پس از تایید روایی و پایایی تحقیق با مراجعه مستقیم به 180 شرکت، 144 مصاحبه قابل اتکا با مدیران صنایع انجام گرفت.در نهایت پس از آزمون نرمال بودن شاخص ها، فرضیه های پژوهش با آزمون تی استیودنت، آزمون شدند. نتایج یافته ها نشان داد که حمایت مالی دولت از صنایع، از نظر مدیران SME موفق و بقیه سیاست های حمایتی اشاره شده موفق نبوده است. ارزیابی شکاف های بین وضعیت موجود و ایده آل نشان داد که فقط سیاست های حمایت مالی تا حدی به وضعیت ایده آل نزدیک بوده است. لذا سعی شد تا پیشنهادهای لازم با استفاده از رویکرد تحلیل محتوی برای اثربخشی برنامه های میان مدت آتی پیشنهاد شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1376

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 388 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    4 (پیاپی 73)
  • صفحات: 

    217-238
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1130
  • دانلود: 

    404
چکیده: 

تحقیقات نشان داده است که سفارشی سازی انبوه ارزش بیشتری را به مشتری ارائه می کند. در این راستا، مقاله حاضر به دنبال پاسخگویی به این سوال است که چگونه ارزش تمایز فردی بر ارزش کلی درک شده و قصد خرید محصولات سفارشی سازی شده انبوه اثر می گذارد. در این تحقیق تمایزات فردی موثر در غالب سه بعد نیاز به بهینه سازی، تمرکز بر زیبایی محصول و نیاز به منحصر به فرد بودن منعکس می شود.در این ارتباط مدل مفهومی بر اساس تئوری مشارکت، تئوری وظیفه ای نگرش ها و تئوری های مطلوبیت منحصر به فرد بودن ارائه و آزمون شده است. این تحقیق توسعه ای - پیمایشی بوده و در آن دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه های تهران و تربیت مدرس مورد سوال قرار گرفتند. به طور کلی اطلاعات به دست آمده از پاسخ ها در غالب مدل مفهومی رابطه میان سه بعد تفاوت های فردی مصرف کننده و ارزش کلی درک شده و قصد خرید محصولات سفارشی سازی شده انبوه را تایید می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1130

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 404 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0