مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با ترکیب روش های داده کاوی و تحقیق پیمایشی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 126

چکیده

 رویگردانی مشتری به مفهوم خاتمه روابط وی با سازمان و رویکرد وی به سمت سایر تامین کنندگان در نتیجه نارضایتی وی از خدمات سازمان مفهومی است که شناسایی و درک دلایل بروز آن شرط بقای کسب و کار در شرایط رقابتی است. تاکنون مطالعات فراوانی در خصوص پیش بینی نرخ رویگردانی مشتری صورت گرفته است ولی به شناسایی دلایل بروز این پدیده تاکنون کمتر پرداخته شده است. برخی از محققان دلیل این امر را عدم کفایت محتوای داده موجود در پایگاه های داده تراکنشی مشتریان برای این منظور دانسته اند که لزوم بهره گیری از نتایج تحقیقات پیمایشی مناسب برای این منظور را آشکار می سازد. در طول تحقیق حاضر تلاش شده است تا با بهره گیری از تحقیق پیمایشی پرسشنامه محور نظرات مشتریان در خصوص سطوح رضایتمندی و مولفه های تاثیرگذار بر رویگردانی مشتری ارزیابی شده و از نتایج حاصل برای تحلیل تاثیر عوامل مختلف بر رویگردانی بهره گرفته شود. مشتریان حساب های جاری اشخاص بانک کشاورزی به عنوان مورد مطالعاتی این تحقیق انتخاب شده اند. رویکرد استفاده شده برای شناسایی علل رویگردانی نیز استخراج قواعد منتهی به رویگردانی در گروه های مختلف مشتری بوده است. برای این منظور از کاربرد تکنیک درخت تصمیم با متغیر هدف برچسب رویگردانی استفاده شده است. اعتبارسنجی نتایج حاصل نیز با آزمودن آن بر روی داده های اعتبارسنجی و محاسبه نرخ lift و خطای کلی به دست آمده است. قواعد استخراجی نشان از تمایل به رویگردانی در بخش بزرگی از مشتریان بانک کشاورزی دارد که عمده ترین آن (که تاثیر آن به ویژه در گروه های با درامد بالاتر بیشتر مشاهده می شود) طرز برخورد کارمندان بانک بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپهری، محمدمهدی، نوروزی، اشرف، تیمورپور، بابک، و چوبدار، سروناز. (1390). کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با ترکیب روش های داده کاوی و تحقیق پیمایشی. پژوهش های مدیریت در ایران، 15(4 (پیاپی 73))، 97-126. SID. https://sid.ir/paper/471185/fa

    Vancouver: کپی

    سپهری محمدمهدی، نوروزی اشرف، تیمورپور بابک، چوبدار سروناز. کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با ترکیب روش های داده کاوی و تحقیق پیمایشی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1390؛15(4 (پیاپی 73)):97-126. Available from: https://sid.ir/paper/471185/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی سپهری، اشرف نوروزی، بابک تیمورپور، و سروناز چوبدار، “کشف دلایل رویگردانی مشتری از خدمات بانکداری با ترکیب روش های داده کاوی و تحقیق پیمایشی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 15، no. 4 (پیاپی 73)، pp. 97–126، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/471185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button