Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    181-203
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1851
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

در اختیار داشتن نیروی انسانی که علاوه بر وظایف محول شده منطبق با شرح شغل، به طور ‏داوطلبانه گام هایی در جهت افزایش عملکرد سازمان بردارد، از منویات هر سازمانی است. بیش از 20 ‏سال است که تلاش برای شناسایی عوامل پیش بین چنین رفتارهایی که از آنها با عنوان «رفتارهای ‏شهروندی سازمانی» یاد می شود، در دستور کار پژوهشگران رفتار سازمانی قرار گرفته است؛ از ‏جمله این عوامل، ادراک سیاست سازمانی است. اگر چه برخی پژوهش ها از رابطه منفی میان این دو ‏متغیر پیش بین و ملاک یاد می کنند، ظرفیت بالقوه معنویت سازمانی در فراهم کردن بستری برای تقلیل ‏پیامدهای منفی ادراک سیاست سازمانی از یک سو و دامن زدن به ظهور رفتارهای شهروندی ‏سازمانی از سوی دیگر، بررسی نقش این عامل را در مقام متغیر تعدیل گر رابطه مزبور طلب می کرد.در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ادراک سیاست سازمانی و رفتار‏ شهروندی سازمانی، با توجه به نقش تعدیل گر معنویت سازمانی انجام شده است. نتایج پژوهش نشان ‏می دهد معنویت سازمانی رابطه منفی بین ادراک سیاست سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی را ‏به طور معناداری تعدیل می کند.‏

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1428
  • دانلود: 

    831
چکیده: 

مهمترین برنامه راهبردی در هر کشوری قانون بودجه است، بنابراین بررسی علمی بودجه ریزی در کشور ضروری است. بودجه ریزی در ایران تاکنون با استفاده از روش های تجربی و چانه زنی انجام شده است و به طور عمده سبب تخصیص غیربهینه منابع شده است. همچنین پیچیدگی و تلاطم محیط سازمانی و دخالت پارامترها و متغیرهای بسیار در تصمیم گیری، استفاده از روش های کمی برای تخصیص بهینه منابع را لازم کرده است. با توجه به اینکه بودجه ریزی با خطاهای پیش بینی، اندازه گیری و اجرایی مواجه بوده و کوچکترین تغییرات نسبت به مقادیر از قبل تعیین شده باعث از دست رفتن بهینگی و غیرموجه بودن فضای قانون بودجه می شود، استفاده از مدل های بهینه سازی ریاضی با سطح پایداری بالای بهینگی از خواسته های کاربران بودجه ریزی در دنیا است.در این مقاله با بکارگیری روش برنامه ریزی خطی مدلی ریاضی برای بودجه ریزی در بخش عمومی ایران پیشنهاد شده و با رویکرد بهینه سازی استوار توسعه داده شده است. با استفاده از این رویکرد می توان ضمن حفظ انعطاف پذیری اجرای بودجه، بهینگی و موجه بودن فضای قانون را حفظ کرد. مدل ریاضی طراحی شده از قابلیت تحلیل سناریوهای مختلف در طی سال بودجه ریزی برخودار است و امکان عکس العمل مناسب نسبت به تغییرات محیطی را برای کاربران به وجود خواهد آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1428

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 831 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    21-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3160
  • دانلود: 

    1677
چکیده: 

تعهد در روابط بین خریدار و فروشنده صنعتی یک مبحث مهم در حوزه بازاریابی رابطه مند است. از ‏جمله منافعی که بازاریابان از تعهد شرکت های خریدار صنعتی کسب می کنند، بروز رفتارهای مطلوب ‏آنان است که به کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت های فروشنده منجر می شود.این پژوهش به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تعهد خریدار در بازارهای صنعتی و تاثیر تعهد روی ‏رفتار خریدار می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی - توسعه ای، از نظر روش توصیفی و از‏ نظر محتوا از نوع همبستگی و علی است. جامعه و نمونه آماری خریداران صنعتی یک شرکت معروف ‏در صنعت چوب است و اطلاعات لازم به وسیله پرسشنامه جمع آوری شد.یافته های پژوهش نشان می دهد که:با ارائه خدمات اضافی و غیر رسمی، تعهد خریدار صنعتی افزایش پیدا می کند.با افزایش تعهد خریدار، رفتار خرید مطلوب خریدار افزایش پیدا می کند.‏با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار، سود فروشنده افزایش پیدا می کند.‏با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار، هزینه فروشنده کاهش پیدا می کند.‏بنابر یافته های پژوهش پیشنهاد می شود مدیران به تعهد خریداران اهمیت داده و برای افزون ‏کردن تعهد آنان خدمات اضافی و غیر رسمی ارائه دهند.‏

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3160

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    47-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1716
  • دانلود: 

    831
چکیده: 

هدف از طرح ریزی و زمان بندی تعمیرات پیشگیرانه انجام یک سری از فعالیت ها و وظایف به منظور کاهش یا حذف توقف تولید و حداکثر کردن قابلیت اطمینان تجهیزات تولیدی می باشد. بازرسی، تعمیر و جایگزینی (تعویض) تجهیزات تولیدی از فعالیت های محوری و اساسی تعمیرات پیشگیرانه (PM) می باشند. یکی از اهداف مهم انجام تعمیرات پیشگیرانه، حداقل کردن زمان توقف تجهیزات و ماشین آلات تولیدی است. برای رسیدن به این هدف، مدیریت باید منابع و پرسنل ماهر تعمیراتی را به شکل کارآ و موثر به کارهای تعمیراتی تخصیص داده و برنامه زمان بندی تعمیرات پیشگیرانه را مشخص نماید. مدل های ریاضی مختلفی برای حل مساله زمان بندی تعمیرات پیشگیرانه و تخصیص نیروی کار ماهر به فعالیت ها و وظایف تعمیراتی که نیازمند چندین مهارت هستند، توسعه داده شده است. تحقیقات انجام شده در این زمینه دارای چندین نقص و کاستی است. در الگوهای ارائه شده، شیوه تعیین ترکیب کارگران، حل نشده و فرض بر این است که تمامی ترکیبات ممکن انجام کارها به وسیله کارگران و حالات ممکن انجام کارها مشخص است. مساله تعیین ترکیب کارگران، به مفهوم تعیین تمامی حالات ممکن تخصیص نیروی کار ماهر برای انجام یک فعالیت است. تعیین ترکیب کارگران کاری بسیار مشکل است، زیرا تعداد حالات ممکن با افزایش تعداد کارها، مهارت ها و کارکنان به شکل نمایی افزایش پیدا می کند. در این پژوهش یک الگوریتم ابتکاری برای تعیین ترکیب کارگران ارائه و روشی یکپارچه برای زمان بندی تعمیرات پیشگیرانه در حالت وجود نیروی کار چند مهارته مورد بررسی قرار گرفته است. در نهایت دو مدل جدید زمان بندی تعمیرات پیشگیرانه ارائه شده که جواب بهینه را بدون نیاز به تعیین ترکیب های ممکن انجام کار مشخص کرده و در حالت وجود چندین منبع نیز قابل استفاده می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1716

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 831 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زاهدی شمس السادات

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1717
  • دانلود: 

    789
چکیده: 

وب سایت ها مجموعه ساختار یافته ای از داده ها هستند که در قالب متن ها، تصاویر گرافیکی، عکس ها، ‏و فیلم ها نمایش داده می شوند و به صورت یک پایگاه داده ای چند رسانه ای، ابزار مناسبی را برای ‏معرفی سازمان ها به مخاطبان و علاقه مندان آنها تشکیل می دهند. دانشگاه ها نیز از این ابزار برای ‏معرفی خود و تعامل با دانشجویان، استادان، پژوهشگران و سایر علاقه مندان استفاده می کنند و ‏اطلاعات خود را از طریق وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهند. صفحه اصلی هر وب سایت نقش ‏موثری در ایجاد تصویری مثبت از دانشگاه ایفا می کند.در این مقاله درباره ویژگی های یک وب سایت مناسب توضیح داده می شود. پس از اشاره به ‏رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس مراجع رتبه بندی معتبر جهانی، ویژگی های عمده وب سایت های ‏برتر دانشگاه ها در سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا معرفی می شوند و در پایان الگویی برای بهبود ‏کیفیت وب سایت های دانشگاه های کشورمان پیشنهاد می شود.‏

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 789 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صفرنیا حسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    85-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1797
  • دانلود: 

    846
چکیده: 

این مقاله با هدف بررسی عوامل موثر بر ایجاد و تقویت تعهد سازمانی، به بررسی نحوه تاثیر عواملی ‏مانند امنیت شغلی، مشارکت در مالکیت، مشارکت در هدف گذاری و مشارکت در تصمیم گیری بر میزان ‏تعهد سازمانی مجموعه ای از کارکنان بانک های دولتی می پردازد. در این تحقیق پژوهشگر با استفاده از ‏روش توصیفی - پیمایشی، ابزار پرسشنامه بسته و همچنین تحلیل های آماری، به آزمون فرضیه های ‏تحقیق پرداخته است. جامعه آماری بررسی شده تعداد 8450 نفر شامل کلیه کارکنان بانک های دولتی ‏شهر شیراز در سال 1386 بوده است که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای و فرمول کوکران، ‏تعداد 440 نفر از آنها به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.بر اساس نتایج به دست آمده، تمامی فرضیه های تحقیق در سطح اطمینان 95 درصد مورد تایید ‏قرار گرفت و نشان داده شد که به ترتیب میزان مشارکت در تصمیم گیری، امنیت شغلی، مشارکت در ‏هدف گذاری و مشارکت در مالکیت مهمترین عوامل تاثیرگذار در ایجاد و تقویت تعهد کارکنان بانک های ‏دولتی در جامعه مورد بررسی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1797

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    107-132
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1369
  • دانلود: 

    768
چکیده: 

ظرفیت دولت و حاکمیت از جمله مفاهیم جدیدی است که در طول دهه اخیر به ادبیات مدیریت دولتی و علوم سیاسی وارد شده است. ادبیات موجود در زمینه این مفهوم از جامعیت و یکدستی برخودار نیست. این مقاله قصد دارد تا ابعاد مختلف ظرفیت را مورد واکاوی قرار داده و مدلی برای سنجش آن ارائه دهد. ظرفیت حاکمیت در ابعادی چون ظرفیت یک کشور در طراحی، اجرا و ارزیابی ابرخط مشی ها و خط مشی ها تجلی پیدا می کند. نکته نوآورانه این نوشتار در ارائه مدلی درباره ظرفیت حاکمیت بوده که در پژوهش های پیشین انجام نشده است. در پژوهش های پیشین، اندیشمندان بنا به زمینه پژوهشی خود، با نگاهی خرد به موضوع ظرفیت نگاه کرده اند و یک نگاه جامع که دربر گیرنده همه ابعاد ظرفیت حاکمیت باشد، مورد توجه نبوده است. این خلا به وسیله این پژوهش پرشده است.این مقاله در دو بخش به نگارش در آمده است. در بخش نخست به مرور ادبیات نظری درباره موضوع ظرفیت حاکمیت پرداخته شده و مبانی نظری این مفهوم مورد مطالعه قرار گرفته است. در بخش دوم این مقاله به تدوین مدلی اقدام شده است که به وسیله داده های جمع آوری شده از کشورهای مختلف مورد آزمون قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1369

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    133-150
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    903
  • دانلود: 

    653
چکیده: 

تاثیر سیر تکامل علوم گوناگون بر نظریه سازمان، اهمیت مشروعیت بیرونی را هم راستا با اهمیت ‏کارایی درونی مدنظر قرار داد. اگر مدیریت در سویه عقلانیت ابزاری مشغول است، جامعه ‏شناسی به ‏سویه عقلانیت فرهنگی متمایل می ‏شود؛ در ایران این زمینه فرهنگی از کنش ‏های ساختاری و رفتاری ‏مدیریت آب بسیار تاثیر پذیرفته است. از این رو آب ‏سالاری به مثابه واژه‏ ای بسیار رسا، تبیین ‏گر ‏ماهیت کنش اداری در ایران مدنظر قرار می ‏گیرد، کنشی که در متن ادبیات هم در ساختار بوروکراسی ‏سنتی و هم در ساختار دموکراسی نمایشی، بسیار جلوه ‏گری می ‏کند و در سایه نوعی زبان ‏سالاری، ‏نوعی سلطه زبان ‏شناختی را دامن می ‏زند.‏

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 903

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 653 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    151-179
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1662
  • دانلود: 

    1123
چکیده: 

جهان امروز به سرعت در حال تغییر بوده و ارتباطات روز به روز در حال گسترش است؛ دسترسی ‏به اطلاعات آسان تر می شود، رقابت برای فروش محصول جدی تر می شود و دیگر نمی توان کالایی را‏ به مشتری تحمیل کرد.‏‎ به نظر می آید که موفق ترین تولیدکنندگان، یک اصل مهم را سرلوحه کار خود ‏قرار داده اند؛ یک اصل ساده و در عین حال مشکل، یعنی «مدیریت خدمات مشتری».‏ادبیات مدیریت زنجیره تامین و لجستیک بیان می کند که این اصل به هدفی استراتژیک برای ‏شرکت ها تبدیل شده است و شرکت ها دریافته اند که با گسترش عملکردهای لجستیکی خود، ‏رضایت مندی مشتریان و به تبع آن سهم بازار خود را افزایش می دهند.‏این مقاله مبتنی بر رویکرد QFD ‏(گسترش عملکرد کیفیت) است و چگونگی استفاده از خانه کیفیت (HOQ) ‏برای بهبود کارا و موثر فرایندهای خدمات لجستیک و در نتیجه رضایت مشتریان را نشان می دهد. همچنین با ‏توجه کیفی بودن عوامل از منطق فازی استفاده شده است. این متدولوژی در شرکت پارس الکتریک برای ‏تعیین فعالیت های راهبردی در مدیریت استراتژیک محصول رادیو پخش به کار گرفته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1123 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

MOGHBAL BAARZ ABBAS | HADAVINEJAD MOSTAFA

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2011
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (71)
  • صفحات: 

    181-204
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    331
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Organizations will to own employees doing extra-role behaviors voluntarily ‎in order to improve organizational performance. OB researchers are trying ‎for more than 20 years to identify predictors of these kinds of behaviors, ‎which are called organizational citizenship behaviors (OCBs). One of these ‎predictors is organizational politics perceptions. Although-based on some ‎research results-there is a meaningful negative relationship between ‎organizational politics perceptions and OCBs, workplace spirituality’s ‎potential to reduce negative outcomes of organizational politics perceptions, ‎from one hand, and it’s capability to enhance OCBs, on the other, lead us to ‎study the moderating role of this variable in the relationship between OPPs ‎and OCBs. Hence, this paper is aimed to examine the mediating role of ‎workplace spirituality in relationship between organizational politics ‎perceptions and citizenship behaviors. The results uncovered that the ‎workplace spirituality meaningfully moderates OPPs-OCBs negative ‎relationship. ‎

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 331

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

نوری ایرج | فتاحی کمیل

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    2 (پیاپی 71)
  • صفحات: 

    205-229
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2874
  • دانلود: 

    1519
چکیده: 

مقوله رضایت مشتری بیانگر یک رویکرد نوین نسبت به کیفیت در موسسات اقتصادی، سازمان ها و همچنین ایجاد یک مدیریت و فرهنگ مشتری مدار واقعی می باشد. اندازه گیری رضایت مشتریان، ارائه کننده یک بازخورد فوری، معنادار و عینی در خصوص انتظارات و اولویت های مشتری است. به این ترتیب باید عملکرد سازمان ها در ارتباط با مجموعه ای از ابعاد رضایت مورد ارزیابی قرار گیرد که بیانگر نقاط قوت و ضعف یک سازمان باشد.در این تحقیق و برای اولین بار در ایران، روش تجزیه و تحلیل چند معیاره رضایت (MUSA) برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل رضایت مشتریان بانک توسعه صادرات ایران استفاده شده است. این روش به صورت یکپارچه، سطح رضایت مجموعه ای از مشتریان را بر پایه ارزش ها و اولویت های بیان شده آنها، ارزیابی می کند.این تحقیق بنا به درخواست اداره امور مشتریان و هماهنگی شعب بانک توسعه صادرات ایران انجام شده است که با حل چندین مدل برنامه ریزی خطی (با توجه به ساختار سلسله مراتبی ابعاد رضایت تعیین شده به وسیله خبرگان)، میانگین سطح رضایت در هر یک از ابعاد و نیز رضایت کلی و همچنین اهمیت (وزن) هر یک از ابعاد رضایت به دست می آید و در نهایت با ایجاد و توسعه مجموعه ای از شاخص های کمی و نمودارهای ادراکی به ارزیابی و اندازه گیری بهتر رضایت کمک می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1519 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button