Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    9-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2178
  • دانلود: 

    595
چکیده: 

در پژوهش حاضر رابطه ساده و چندگانه عدالت سازمانی و عملکرد شغلی بررسی می شود. در عدالت سازمانی مطرح می شود که باید به چه شیوه هایی با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند با آنها به صورت عادلانه رفتار شده است. عدالت سازمانی شامل دو حیطه توزیعی و رویه ای است. طبق فرضیه های پژوهش عدالت سازمانی با عملکرد شغلی کارکنان رابطه مثبت دارد. نمونه پژوهش شامل 132 نفر از کارکنان شرکت ذوب آهن اصفهان بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند و به ابزارهای پژوهش که عبارت بودند ازپرسشنامه عدالت سازمانی، فهرست وارسی عملکرد وظیفه ای و فهرست وارسی عملکرد زمینه ای پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از روش های آماری ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای با عدالت توزیعی رابطه وجود ندارد اما رابطه بین عملکرد وظیفه ای و عدالت رویه ای 17/0 (p< 0/01) بین عملکرد زمینه ای و عدالت رویه ای رابطه 112/ (p< 0/01) 0و بین عدالت سازمانی با عملکرد شغلی رابطه 350/ (p< 0/01) 0معنادار بود. همچنین رابطه بین عدالت و عملکرد برای زنان معنادار بود ولی در مردان معنادار نبود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2178

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 595 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اوتارخانی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    29-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1196
  • دانلود: 

    330
چکیده: 

 پایداری شبکه های همکاری نیازمند تامین مقدمات و توجه به نوع تعاملات است. مقدماتی مانند دقت درانتخاب همکارانی با زمینه کاری مناسب، اهداف مشترک، داشتن فرهنگ مشارکت و داشتن رویکرد برد– برد که دارای اهمیت بسیاری هستند؛ اما در این بین عدالت به عنوان یک زمینه مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت شبکه همکاری داشته باشد. در این مختصر خواهیم کوشید ضمن تبیین مفهوم عدالت مدل مناسب برای سنجش آن ارایه کرده و ارتباط آن را با موفقیت همکاری مبتنی بر اعتماد نشان دهیم.  

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1196

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 330 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    49-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1573
  • دانلود: 

    457
چکیده: 

در پژوهش حاضر، با استفاده از رویکرد خلق و خوی در مطالعه رضایت شغلی، روابط درونی میان هیجان پذیری و ابعاد مختلف شخصیت و نقش این دو سازه بر رضایت شغلی بررسی شده است. داده های تحقیق، از 267 نفر از کارکنان و مدیران صنعت نفت ایران گرد آوری شده است. براساس نتایج این مطالعه، رابطه عمیق مثبت میان هیجان پذیری مثبت با رضایت شغلی و ابعاد پنج گانه شخصیت و رابطه ای منفی میان هیجان پذیری منفی با رضایت شغلی و ابعاد پنج گانه شخصیت مشاهده شد. همچنین استقلال دو بعد مثبت و منفی هیجان پذیری مورد تایید قرار گرفت. بررسی رابطه ابعاد شخصیت با رضایت شغلی نیز نتایج قابل توجهی را در این تحقیق به همراه داشت. برخلاف برخی تحقیقات پیشین، در این مطالعه، آمادگی تجربه کردن نه تنها بیشترین رابطه همبستگی و رگرسیون را با رضایت شغلی نشان داد، بلکه تنها بعد شخصیت بود که از رابطه ای علی با هیجان پذیری مثبت و منفی برخوردار بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 457 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رسولی رضا | شهایی بهنام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    67-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2202
  • دانلود: 

    386
چکیده: 

یکی از عوامل موثر بر رضایت کارکنان، رابطه آنان با مدیر مستقیم شان است. رویکرد مبادله رهبر- پیرو بر رابطه مبادله ای منحصر به فرد میان مدیر و کارمند تاکید داشته و مخالف قضیه استفاده از یک سبک خاص برای تمامی کارکنان است. رابطه مبادله ای میان مدیر و کارمند می تواند خوب و باکیفیت و یا ضعیف و کم کیفیت باشد. براین اساس، تحقیق کمی حاضر در میان 182 کارمند شعب تامین اجتماعی تهران دریافت که رابطه مبادله ای خوب میان مدیر و کارمند، موجب افزایش رضایت درونی، بیرونی و عمومی کارکنان می شود. از طرفی، نتایج نشان داد که رابطه مبادله ای ضعیف صرفا بر رضایت بیرونی کارمند تاثیر معناداری دارد. لذا حتی با اینکه رابطه مبادله ای مدیر و کارمند ضعیف است، سایر عوامل موثر بر نیازهای بیرونی ممکن است به حدی قوی باشند که رابطه مبادله ای ضعیف میان مدیر و کارمند نتواند رضایت شغلی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2202

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 386 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    85-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1336
  • دانلود: 

    354
چکیده: 

از آنجایی که هدف اکثر سازمان ها ایجاد ارزش برای سهام داران است و این مورد در شرکت های پذیرفته شده در بورس در غالب بازدهی سهام متبلور می شود، لازمه جلب توجه مدیران به مقوله بهره وری نیروی انسانی، شناسایی تاثیر بهره وری نیروی انسانی در رسیدن به این هدف و شناسایی موانع احتمالی در این رابطه است. هدف از این تحقیق ارزیابی تاثیر بهره وری نیروی انسانی بر بازدهی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. بدین منظور 112 شرکت در بازه زمانی 1380 لغایت 1384 به عنوان نمونه انتخاب شدند و رابطه فوق در آن ها مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون و همبستگی بیانگر این است که بین بهره وری نیروی انسانی و بازدهی سهام شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معناداری وجود ندارد و همچنین از این بابت بین شرکت های کاربر و سرمایه بر تفاوتی وجود ندارد. در ادامه تاثیر نوع صنعت بر این رابطه مورد آزمون قرار گرفت و این نتیجه به دست آمد که در شش صنعت این رابطه منفی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 354 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    2971
  • دانلود: 

    2173
چکیده: 

 هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش رفتار شهروندی سازمانی بر تعهد سازمانی بوده است که بین کارمندان سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان در سال 1386 صورت گرفته است. در این پژوهش گروه آزمایش در شش جلسه آموزش رفتار شهروندی سازمانی شرکت کردند. ابزار اندازه-گیری شامل دو مقیاس، رفتار شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی برای گردآوری داده های پژوهش (پیش آزمون و پس آزمون) بوده و با استفاده از تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش رفتار شهروندی سازمانی بر افزایش تعهد سازمانی، تعهدعاطفی و تعهد هنجاری موثر بوده اما تاثیر معناداری بر افزایش تعهد مداوم ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2971

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2173 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    125-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1834
  • دانلود: 

    571
چکیده: 

هدف این مقاله اندازه گیری میزان اهمیت ادراک شده و استقرار عملی پنج عامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان مخابرات است. این پنج عامل عبارتند از: راهبرد کسب و کار، ساختار سازمان، تیم مدیریت دانش، حسابرسی دانش، و نقشه دانش. بدین منظور پرسشنامه ای پیمایشی در سازمان مخابرات اهواز توزیع شد. 40 مدیر میانی و عالی به عنوان نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به وسیله شاخص ها و آمار پارامتریک با استفاده از تحلیل عاملی و رتبه بندی میانگین عوامل تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان می دهد که مدیران سازمان مخابرات اهواز بطور متوسط از اهمیت عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش آگاه هستند، اما با این وجود، این عوامل از لحاظ استقرار عملی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1834

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    143-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    641
  • دانلود: 

    198
چکیده: 

با استفاده از مدل غیرخطی ارایه شده توسط بالی و همکاران [3] و آزمون ریشه واحد غیرخطی طراحی شده توسط کیتانیوس و همکاران [8]، شواهد جدیدی مبنی بر وجود قابلیت پیش بینی سری های زمانی بازده های بازار سهام به دست آمد. با بکارگیری حداقل بازده روزانه، توانایی پیش بینی بازده شاخص بازار بورس اوراق بهادار تهران و نیز ده پرتفوی تشکیل شده بر اساس ارزش بازار بررسی شد. نتایج، با شناسایی ارتباط منفی معنادار میان بازده های شاخص و حداقل بازده روزانه طی 10 تا 16 ماه گذشته، نشان داد که در بورس تهران بازگشت به میانگین غیرخطی وجود دارد. همچنین بررسی بازده پرتفوی های ده گانه و اعمال رگرسیون غیرخطی ادعای برخی محققان مبنی بر افزایش دوره بازگشت به میانگین با افزایش ارزش بازار سهام را تایید کرد. علاوه بر این نتایج به دست آمده از آزمون ریشه واحد غیرخطی درجه سوم روی بازده شاخص و مقایسه آن با مقادیر بحرانی نیز وجود خاصیت بازگشت به میانگین را تایید کرد و نشان داد که نتایج به دست آمده مستقل از روش آزمون است. 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 198 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    159-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    4123
  • دانلود: 

    1344
چکیده: 

هدف این تحقیق، بررسی تاثیر ساختار سرمایه بر سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به دین منظور، تعداد 100 شرکت از 13 صنعت مختلف به عنوان نمونه آماری انتخاب شد و از طریق برازش مدل های رگرسیون چند متغیره با داده های تابلویی، رابطه میان معیارهای ساختار سرمایه و سودآوری شرکت طی دوره 6 ساله (1380 تا 1385) برای شرکت های نمونه مورد بررسی قرار گرفت.نتایج تحقیق نشان دهنده آن است که بین نسبت بدهی کوتاه مدت به دارایی و سودآوری شرکت و همچنین بین نسبت کل بدهی به دارایی وسودآوری، رابطه مثبت وجود دارد. اما بین نسبت بدهی بلندمدت به دارایی و سودآوری، رابطه منفی وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1344 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    177-191
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3406
  • دانلود: 

    1028
چکیده: 

در هر سازمانی، چه تولیدی و چه خدماتی، مهمترین عامل برای حفظ و رشد سازمان مشتریان آنند، چنانچه اگر سازمان در جلب رضایت و وفاداری آنان موفق شود و بتواند آنان را حفظ کند، زمینه رشد و بقای طولانی مدت خود را مهیا کرده است. تحقیقات نشان داده است که وقتی روابط مشتریان با یک شرکت ادامه می یابد سود شرکت به شدت افزایش می یابد. بر همین اساس در تحقیق حاضر سعی شده است تا ابتدا عوامل موثر بر وفاداری مشتریان بانک مسکن را بر اساس نظرات و اظهارات مشتریان شناسایی و سپس با کمک روش های تصمیم گیری چند معیاره AHP) و(TOPSIS  و مقایسه میانگین عوامل، اهمیت هر یک از عوامل مذکور را بر وفاداری مشتریان تعیین کنیم. به نظر می رسد که مدیران بانک مذکور بتوانند با مورد توجه قرار دادن این عوامل موثر، راهبردهای مناسب تری تدوین، و منابع خود را فراخور اهمیت هر یک از این عوامل اختصاص دهند. البته، نتایج مطالعه می تواند برای سازمان ها مشابه نیز مفید واقع شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3406

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1028 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0