Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

Journal Issue Information

Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    9-28
Measures: 
  • Citations: 

    3
  • Views: 

    4633
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت می باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت می تواند به خاطر آن منافع بیشتری از مصرف کنندگان کسب کند. تحقیق حاضر با عنوان «بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده» (تمایل به قبول گسترش نام و نشان تجاری و تمایل به پیشنهاد نام و نشان تجاری به دیگران) با هدف سنجش ارزش ویژه نام و نشان تجاری ایرانول و بررسی رابطه بین ارزش ویژه نام و نشان تجاری (و هر یک از ابعاد آن) با پاسخ مصرف کننده انجام گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد که سه بعد: کیفیت درک شده، آگاهی و وفاداری به نام و نشان تجاری با هر دو پاسخ مصرف کننده رابطه معنادار و مثبت دارند. اما رابطه ای بین پیوندهای نام و نشان تجاری با پاسخ های مصرف کننده یافت نشد. بین ارزش ویژه نام و نشان تجاری و پاسخ های مصرف کننده رابطه معنادار مثبت و شدید وجود دارد. نام ایرانول فقط در بعد آگاهی امتیازی بالاتر از متوسط گرفته است. در ابعاد دیگر امتیاز آن از نظر مصرف کنندگان پایین تر از متوسط است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 4633

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    29-47
Measures: 
  • Citations: 

    2
  • Views: 

    1403
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

کیفیت مواجهه خدمت حوزه ای است که از توجه روز افزونی از سوی محققان و مدیران برخوردار شده است. با این حال هنوز دانش اندکی در خصوص تاثیرات آن در حوزه تجاری وجود دارد. در این مقاله بر اساس مدل جایاواردهنا و همکاران، ابعاد کیفیت مواجهه خدمت مطرح و ارتباط آن با وفاداری مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این تحقیق برای گردآوری داده ها منابع کتابخانه ای و همچنین مصاحبه و پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفته اند. به دلیل محدودیتهای پیش روی محقق، از یک نمونه آماری متشکل از 102 شرکت که از خدمات بندر شهید رجایی بهره می گیرند، استفاده شده است.در این تحقیق شش فرضیه مطرح و برای آزمون آنها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که کیفیت مواجهه خدمت ارتباط مثبتی با رضایت مشتری و ادراکات او از کیفیت خدمت دارد،ضمن اینکه با وفاداری مشتریان نیز ارتباط مثبتی دارد. در آخر مقاله نیز راهکارها و پیشنهادها محقق ارایه شده است. 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1403

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    49-68
Measures: 
  • Citations: 

    10
  • Views: 

    8791
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

علی رغم توانمندی های ایران در زمینه گردشگری، متاسفانه تاکنون نتوانسته به جایگاه شایسته ای در این صنعت دست یابد. ازجمله عواملی که می تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه و بهبود بخشد، بکارگیری ابزارها و پارامترهای موثر بازاریابی است. لذا این مقاله نقش بازاریابی را در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مورد توجه قرار داده و در این راستا پنج عامل، تعدیل سیاست گذاری های کلان کشوری، توسعه ساختارهای زیربنایی، توجه به جاذبه های گردشگری، فعالیت های تبلیغاتی و تنظیم راهبردها براساس توزیع جاذبه ها که به نظر می رسد با توسعه صنعت گردشگری استان سمنان مرتبط باشند به عنوان ابعاد موضوع مطرح شد. پس از آن به جمع آوری اطلاعات و شناسایی جنبه های مختلف موضوع از طریق مصاحبه با کارشناسان، مدیران و صاحب نظران حوزه گردشگری، و مطالعات کتابخانه ای پرداخته و برای پاسخگویی به چگونگی ارتباط این عوامل با توسعه صنعت گردشگری استان سمنان پنج فرضیه، تدوین گردید. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران، کارشناسان و صاحب نظران در حوزه گردشگری شامل 300 نفر و حجم نمونه مطابق با جدول مورگان 169 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته ای که با 49 شاخص با مقیاس پنج گزینه ای که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به میزان 82/ 0 محاسبه شده، استفاده شده است. داده های گردآوری شده با شاخص های آماری کای دو، ضریب آزمون کوهن و آزمون فریدمن تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد تمامی عوامل تاثیرگذار که در این پژوهش مطرح شده اند در توسعه صنعت گردشگری استان سمنان موثراند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 8791

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    69-87
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    839
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

استفاده گسترده از فناوری وب، فرصتی را برای کسب و کارها فراهم می آورد تا از اینترنت به عنوان ابزاری برای مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان، استفاده کنند. سازمانهایی که هزینه سرمایه گذاری در این زمینه را متقبل می شوند، یکی از اهداف اولی شان ارتقا سطح رضایت مشتریان است. به همین دلیل، در اغلب سازمانهایی که سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان را بکار گرفته اند، این سوال مطرح است که «آیا این اقدام آنها بر میزان رضایت مشتریان تاثیر گذار بوده است یا خیر؟». شرکت «چینی بهداشتی گلسار فارس» نیز که در حدود دو سال است این سیستم را پیاده کرده، از این امر مستثنی نبوده و سوال فوق را در ذهن دارد. از اینرو، مقرر شد تا در قالب یک پروژه تحقیقاتی، به این سوال شرکت گلسار فارس پاسخ داده شود. حاصل این پروژه تحقیقاتی، در این مقاله ارایه شده است. لازم به ذکر است که این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی می باشد. روش بکار رفته در این پژوهش، می تواند در پروژه های تحقیقاتی مشابه، در دیگر سازمانها نیز، مورد استفاده قرار گیرد. 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 839

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    89-108
Measures: 
  • Citations: 

    3
  • Views: 

    1553
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

تلاش برای دستیابی به عملکردی مشابه شاخص از طریق سرمایه گذاری در تعداد معدودی از اقلام تشکیل دهنده آن را ردیابی شاخص می نامند. مزایای منحصر به فرد این روش در کاهش ریسک و کنترل هزینه منجر به رشد بی سابقه آن شده و بی شک پایه و اساس راهبردهای سرمایه گذاری در آینده خواهد بود. بحران مالی و عدم اطمینان از بازگشت سرمایه گذاری ها لزوم بهره گیری از یک راهبرد کم ریسک با بازدهی مناسب را بیش از پیش نمایان می سازد. بویژه شرایط کنونی حاکم بر بورس تهران و روند صعودی آن مبنای کاربردی این راهبرد را تقویت می کند. در این راستا تحقیق حاضر، مساله انتخاب پورتفوی بهینه ردیابی کننده شاخص کل قیمت و بازده نقدی را با بهره گیری از رویکرد های فرا  ابتکاری اشاره شده در ادبیات سرمایه گذاری، توسعه آنها و سرانجام تحلیل مقایسه ای به منظور تبیین بهترین رویکرد، دنبال می کند. به منظور شبیه سازی داده ها و فراهم کردن شرایط لازم برای پیاده سازی الگوریتم های پیشنهادی، از شبکه عصبی نیز بهره گرفته شده است. نتایج حاصل، دقت بالا و عملکرد برتر پورتفوهای حاصل از الگوریتم ژنتیک چند مرحله ای را در مقایسه با سایر روشها به اثبات رساند، به گونه ای که می توان دستیابی به عملکردی مشابه و فراتر از شاخص را از ویژگی های منحصر به فرد آن به حساب آورد. 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    109-129
Measures: 
  • Citations: 

    2
  • Views: 

    20139
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

رتبه بندی گزینه ها همواره از دغدغه های مهم مدیران است. به همین منظور در این مقاله برای رتبه بندی شرکتهای فعال در صنعت سیمان که در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده اند مدل ترکیبی نوینی ارائه شده است. در این مدل از دو تکنیک AHP و  TOPSIS استفاده شده است. بر اساس داده های مالی سالهای 1386– 1380 و کاربرد مدل مذکور مشخص شد که شرکت سیمان فارس دارای بالاترین رتبه از نظر عملکرد مالی می باشد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 20139

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    131-150
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1325
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

با وقوع انقلاب فناوری اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و شبکه ای و نیز رشد و توسعه سریع فناوری برتر، الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اساسی کرده است. درنتیجه، دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمایه های مالی و فیزیکی در اقتصاد جهانی امروز شده است. در یک سازمان دانش محور، روش های سنتی حسابداری، که مبتنی بر دارایی های ملموس سازمان هستند، برای ارزش گذاری سرمایه فکری، که بزرگترین و ارزشمندترین دارایی ناملموس سازمان ها است، ناکافی هستند. رشته نوظهور سرمایه فکری یک حوزه تحقیقاتی جدید برای محققان و دست اندرکاران سازمانی است که بر ایجاد مکانیزم های اندازه گیری جدید برای گزارش دهی عوامل ناملموس تمرکز دارد. در این مقاله بر اساس تمرکز های راهبردی راهبردهای بانک قابلیت های دانشی مورد نیاز برای تحقق این راهبردها شناسایی و تدوین گردیدند. این قابلیت ها عبارتند از: کیفیت خدمات، سرمایه انسانی، سرمایه سازمانی و سرمایه رابطه ای. سپس، شاخص های اندازه گیری کیفی و کمی این قابلیت ها با رویکرد سرمایه فکری شناسایی، بررسی و طبقه بندی شدند. 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    151-168
Measures: 
  • Citations: 

    3
  • Views: 

    1935
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در این تحقیق به دنبال بررسی عوامل موفقیت انتقال فناوری به منظور رسیدن به کلاس جهانی هستیم که روش انجام این تحقیق بر مبنای هدف تحقیق از نوع کاربردی است. اما تحقیق حاضر از لحاظ روش در دسته تحقیقات علی قرار می گیرد زیرا به بررسی میزان تاثیر هر یک از عوامل موثر برانتقال فناوری می پردازد. در این تحقیق پس از تهیه پرسشنامه و توزیع آن در جامعه آماری به تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بویژه تحلیل مسیر استفاده شده است، و برای آزمون فرضیه های مرتبط با مدل مفهومی از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. به همین دلیل 14 فاکتور بیرون آمده از روش تحلیل عاملی با آزمون فریدمن اولویت بندی شده است. بعد با آماره کای دو به سنجش ادعای یکسان بودن 14 عامل پرداخته که این ادعا پذیرفته نمی شود. در آخر محقق در صدد اثبات وجود ارتباط مثبت میان انتقال فناوری موفق و کلاس جهانی است که از روش تحلیل مسیر استفاده شده که داده ها توسط نرم افزار لیزرل تجزیه و تحلیل شده و در آخر محقق فرضیه های خود را مورد بررسی قرار می دهد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1935

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    169-181
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    1561
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

«عملکرد» مجموعه ای از احساس رضایت مندی کلی کارکنان از محیط فعالیت، نوع مسوولیت، روابط انسانی، روابط سازمانی و میزان بسترهای شغلی و سازمانی است. در این راستا هدف اصلی این پژوهش مقایسه عوامل موثر بر عملکرد کارکنان است که ابتدا برای جامعه آماری شامل کارکنان برخی سازمان های مختلف اداری و صنعتی شهر تبریز در رده های کارمندی و کارگری با سنجش معیارهایی تحلیل شد که بدین ترتیب عوامل ساده کاری، مدیریت شغلی، تعهد حرفه ای سازمانی، مشارکت سازمانی، ارتباطات حرفه ای سازمانی، تسهیلات سازمانی، بسترهای شغلی به عنوان متغیرهای مستقل استخراج و طبق معیار بارتلت تست دسته بندی و تفکیک عامل ها تایید و پایایی سوالات مورد تایید نرم افزار قرار گرفت. در ادامه تحلیل از طریق معادله رگرسیونی از بین هفت متغیر مذکور تنها چهار متغیر مستقل مدیریت شغلی، ساده کاری، ایجاد تعهد حرفه ای سازمانی و بسترهای شغلی در معادله باقی ماند و بقیه از معادله خارج و فرضیه اصلی تحقیق مبنی بر ارتباط عملکرد با متغیرهای مستقل مورد تایید قرار گرفت.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1561

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
Issue Info: 
  • Year: 

    1388
  • Volume: 

    9
  • Issue: 

    32
  • Pages: 

    183-202
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    1929
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

صنایع کوچک و متوسط بخش مهم و ضروری اقتصاد هر کشوری را تشکیل می دهد. صنایع کوچک و متوسطی که مایل به بهره برداری از گسترش بازار هستند باید زیرساخت های لازم را بوجود آورند. در این میان، نقش فناوری اطلاعات، بسیار حایز اهمیت است. با بهره گیری از فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتریان به نحو موثری ارتقا می یابد، فرایندهای عملیاتی تحقق یافته و کارآیی و اثربخشی سازمان افزایش پیدا می کند.در این مقاله، با توجه به نقش صنایع کوچک و متوسط در ایران و اهمیت زیرساختهای لازم چون فناوری اطلاعات در توسعه صادرات آنها، سعی بر آن داریم که بر مبنای دو بعد ایجاد سهم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان این اثر را مورد بررسی قرار دهیم. جامعه آماری تحقیق، کلیه شرکت های کوچک و متوسط در سطح ایران می باشند که فعالیت صادراتی دارند. نمونه آماری براساس روش خوشه ای طبقه بندی براساس نوع صنعت و استان به حجم 60 بنگاه تعیین شده است. براساس تحلیل داده ها، فناوری اطلاعات بر میزان صادرات صنایع مورد نظر اثر دارد و اولویت این تاثیر متفاوت است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1929

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button