Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2626
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2017
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    32
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 32

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    89-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1593
  • دانلود: 

    670
چکیده: 

اهداف: سیکلوتیدها خانواده بزرگی از پپتیدهای گیاهی با فعالیت زیستی و ویژگی های ساختاری متمایز است که در خانواده های گیاهی روبیاسه ها، کوکوربیتاسه ها و ویولاسه ها بیان می شود. سیکلوتیدها به دلیل فعالیت های زیستی متعدد از جمله ضدویروس، ضدباکتری و ضدسرطان، همچنین ساختار منحصربه فردی که پایداری حرارتی و آنزیمی بی نظیری به آن بخشیده است، انتخابی مناسبی برای مهندسی پروتئین در کاربردهای دارویی و کشاورزی است.مواد و روش ها: در این پژوهش، استخراج ژن های کدکننده سیکلوتیدها از چهار نمونه گیاه بنفشه V. odorata، V. occulta، V. ignobilis، V. spathulata انجام شد. به منظور شناسایی ژنسیکلوتید، طراحی پرایمر و واکنش زنجیره ای پلیمراز صورت گرفت. همچنین، آثار ضدمیکروبی مجموعه سیکلوتیدها بررسی شد. برای رسیدن به این هدف از روش جزءگیری و استخراج با فاز جامد استفاده شد.یافته ها: حضور ژن های سیکلوتید در گونه های مورد مطالعه به اثبات رسید. بررسی آثار ضدمیکروبی سیکلوتیدها نشان داد که از میان باکتری های بیماری زای انسانی استافیلوکوکس اورئوس بیشترین حساسیت را به پپتیدهای مورد مطالعه دارد و در بین مجموعه باکتری ها بیشترین حساسیت مربوط به سویه زانتوموناس اوریزوآ است، چرا که نقش ذاتی سیکلوتیدها در گیاه میزبان دفاع در مقابل آفات است. نتیجه گیری: به طور کلی، به نظر می رسد که احتمالا می توان از پپتید سیکلوتید حاصل از این گونه های بنفشه به دلیل وجود اثر ضدمیکروبی در مصارف دارویی استفاده کرد. همچنین، مطالعه توالی سیکلوتیدها نشان می دهد، علی رغم وجود اسید آمینه های حفاظت شده در اکثر سیکلوتیدها، تفاوت عملکرد در آن ها به دلیل تنوع توالی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1593

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 670 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    97-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1424
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

اهداف: آموزش بالینی پرهزینه ترین عنصر برنامه پرستاری و یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری است. دوره آموزش بالینی از مقاطع مهم آموزش پرستاری است که طی آن توان مندی های اولیه و حرفه ای دانشجویان پایه ریزی می شود. لذا، این پژوهش کیفی با هدف تبیین تجارب پرستاران از آموزش بالینی در بخش اورژانس انجام شد.مواد و روش ها: این تحقیق مطالعه ای کیفی با رویکرد تحلیل محتواست. فرایند جمع آوری داده ها مشتمل بر بیست مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیقباپرستاران در بخش اورژانس (شش دانشجوی پرستاری، دو پرستار مسوول بخش، چهار مربی پرستاری و هشت پرسنل پرستاری) همراه با یادداشت های عرصه است. مصاحبه عمیق بر اساس تجربه های واقعی پرستاران در محیط بالینی با پاسخ به سوال های باز و در موارد لزوم سوال هایکاووشی جمع آوری شد. تحلیل داده ها به روش آنالیزمحتوی کیفی انجامگرفت.یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج نه طبقه وسه درون مایه شد که بیانگر تجربه و درک پرستاران اورژانس از آموزش بالینی است، شامل محیط (ارتباطات، امنیت محیط و تجهیزات محیط) آموزش (آموزش به بیمار، آموزش پرسنل و آموزش دانشجو) و عملکرد مسوول بخش نقش مدیریت بخش اورژانس در آموزش، نقش و عملکرد متون در آموزش، و نقش و عملکرد پرسنل عرضه کننده خدمات.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بیانگر وجود برخی فاکتورهای موثر در کسب تجربه های مثبت بود، مثل آموزش چهره به چهره به بیمار، حضور موثر مربی در بخش و برخی تجربه های منفی مانند عدم به کارگیری فن های آموخته شده دانشجویان در محیط آموزشی با کیفیت بالا در شرایط بالینی، و کمبود تجهیزات و حجم کار زیاد کارکنان. با درنظرگرفتن مجموع نظرات چنین برداشت می شود که با شناخت نارسایی های آموزش بالینی مسوولان قادر خواهند بود که برنامه های آموزشی مطلوب را طرح ریزی کنند و سبب ارتقای کیفیت آموزش بالینی خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    107-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2648
  • دانلود: 

    940
چکیده: 

اهداف: بخش های مراقبت ویژه به دلیل پیچیدگی وضعیت بالینی بیماران و تغییرات سریع وضعیت همودینامیکی آن ها نیازمند تصمیم گیری سریع پرستاران در مدت زمان اندک است. لذا، ماهیت اختصاصی این بخش ها ایجاب می کندکه پرستاران شاغل در آن الزاما تصمیم گیرندگان باکفایتی باشند. این مطالعه با هدف بررسی تصمیم گیریبالینی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت ویژه در بیمارستان های آموزشی مشهد انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای روی 233 پرستار شاغل در بخش های مراقبت ویژه در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1393 انجام شد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه PDAQ استفاده شد. داده ها با استفاده از SPSS-16 و آمار توصیفی و استنباطی (تی مستقل، ضریب همبستگی و آنالیز واریانس یک طرفه) تجزیه وتحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد که مشارکت پرستاران در هر سه مرحله تصمیم گیری بالینی- شامل شناخت مشکل (33.1±10.7)، ارائه راه حل (34.1±10.3) و اجرای راه حل (32.1±9.7) - در سطح متوسط قرارداشت. پرستاران در مرحله ارائه و ارزیابی راه حل های جایگزین در حل مشکل بیشترین امتیاز و در مرحله اجرای راه حل مناسب کمترین امتیاز را کسب کردند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش، مشارکت پرستاران در تمام مراحل تصمیم گیری بالینی در سطح متوسط قرار داشت. به نظر می رسد که برنامه های آموزش پرستاری برای ارتقای مهارت تصمیم گیری بالینی موثر نبوده است. بنابراین، از یافته های این تحقیق می توان در برنامه ریزی آموزش پرستاری و برنامه های آموزش مداوم در بهبود این مهارت بالینی استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 940 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    115-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1849
  • دانلود: 

    826
چکیده: 

اهداف: به منظور امکان سنجی اقتصادی تصفیه خانه های فاضلاب، روشی با قابلیت ارزیابی تصفیه خانه های فاضلاب از نظر اثربخشی هزینه ها و اقتصادی بودن آن لازم است. با انجام تجزیه وتحلیل هزینه اثربخشی می توان تصمیم های اصولی برای رسیدن به اهداف مورد نظر اتخاذ کرد. هدف از این مطالعه مقایسه هزینه اثربخشی سیستم های تصفیه فاضلاب با فرایندهای لجن فعال متعارف (کرمانشاه) و برکه های تثبیت (اسلام آباد غرب و گیلان غرب) در استان کرمانشاه است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی است. اطلاعات مربوط به تصفیه خانه ها از شرکت های آب و فاضلاب و بهره برداران تصفیه خانه ها جمع آوری و با استفاده از برنامه آماری SPSS تجزیه وتحلیل آماری شد. تمامی هزینه ها و راندمان فرایندهای تصفیه بررسی و شاخص هزینه اثربخشی آن محاسبه و سیستم ها از نظر این نسبت با هم مقایسه شد.یافته ها: نتایج نشان داد میانگین راندمان کل که حاصل میانگین حذف پارامترهای فیزیکی و شیمیایی مورد بررسی است- از جمله مواد معلق کل و اکسیژن مورد نیاز بیوشیمیایی و اکسیژن مورد نیاز شیمیایی- در سیستم های لجن فعال متعارف و برکه های تثبیت به ترتیب برابر با 73.41±24.11 و 63.86±10.08 به دست آمد. میزان هزینه اثربخشی در این سیستم ها نیز به ترتیب 0.198 و 0.965 به دست آمد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج می توان گفت که سیستم برکه های تثبیت با وجود راندمان پایین تر نسبت به سیستم های لجن فعال هزینه اثربخشی بهتری دارد که نشان دهنده موفقیت بهتر این سیستم در بحث هزینه اثربخشی است. مهم ترین عامل در این موفقیت را می توان به هزینه های سرمایه گذاری پایین تر نسبت به سیستم های لجن فعال نسبت داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 826 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    123-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2416
  • دانلود: 

    1265
چکیده: 

اهداف: افزایش روزافزون در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر سبب تغییر در آموزش و شیوه های آن شده و ضرورت پژوهش در حوزه آموزش الکترونیکی را دو چندان کرده است. پژوهش حاضر نیز با هدف مقایسه سه روش آموزش الکترونیکی، الکترونیکی- سنتی و سنتی در یادگیری درس داروشناسی دانشجویان پرستاری، قصد دارد در جهت تحقق تحول آموزش گام بردارد.مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی بر اساس روش نمونه گیری مبتنی بر هدف، 90 دانشجوی پرستاری ورودی 1393 و 1394 انتخاب شدند که درس داروشناسی را در ترم دوم سال تحصیلی 1394 داشتند. این افراد پس از اعلام موافقت به مطالعه وارد شدند. دانشجویان بر اساس تخصیص تصادفی به سه گروه آموزشی 30 نفری (الکترونیکی، سنتی و الکترونیکی- سنتی) وارد مطالعه شدند. در پایان دوره، با مقایسه میانگین نمره دانشجویان تحت مطالعه، تاثیر سه روش آموزشی بر نمرات نهایی دانشجویان بررسی شد.یافته ها: بر اساس مقایسه میانگین نمرات آزمون پایان دوره تفاوت معناداری بین سه روش آموزشی مشاهده و مشخص شد که روش آموزش الکترونیکی- سنتی در افزایش نمره دانشجویان موفق بوده است.نتیجه گیری: روش آموزش الکترونیکی- سنتی می تواند روش جایگزینی در آموزش درس داروشناسی دانشکده های پرستاری استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2416

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1265 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    129-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    873
  • دانلود: 

    574
چکیده: 

اهداف: صنعت چاپ با گردش مالی بالا در دنیا یکی از صنایع زیربنایی است. عوامل زیان آور گوناگونی از جمله فاکتورهای ارگونومیکی در این صنعت وجود دارد. روش های متعددی در ارزیابی این عامل در محیط های کاری استفاده می شود. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت بدنی کارکنان عملیاتی شرکت چاپ و نشر در استان قم و با استفاده از دو روش و مقایسه نتایج حاصل، همچنین بررسی اعتبار روش لوبا از طریق مقایسه با روش رولا در سال 1393 صورت پذیرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی و توصیفی- تحلیلی هشتاد نفر از کارکنان عملیاتی شرکت چاپ و نشر در ده گروه شغلی بررسی شد. برای ارزیابی شرایط موجود از دو روش ارزیابی سریع اندام فوقانی (رولا) و ارزیابی بار وضعیتی وارد بر قسمت فوقانی بدن (لوبا) استفاده شد. داده های حاصل، با استفاده از همبستگی اسپیرمن و ضریب توافق کاپا در سطح معنا داری 0.05 به کمک نسخه 20 نرم افزار SPSS آنالیز شد.یافته ها: تمام کارکنان سنی بیش از 36 سال و سابقه کاری 15-20 سال داشتند. نتایج دو روش نشان داد بیشترین وضعیت های بدنی در سطح دوم اقدامات اصلاحی قراردارد و نیازمند مطالعه بیشتری است. همبستگی و توافق میان وضعیت های مورد بررسی معنادار بود (P<0.05)، اما سطوح اقدامات اصلاحی در تحلیل ضریب کاپا معنا دار نبود (P>0.05).نتیجه گیری: نتایج حاکی از همبستگی مطلوب میان تمام اجزا و میزان توافق مناسب در وضعیت مچ دست، آرنج و شانه است، اما توافق در وضعیت گردن و سطح اقدام اصلاحی شرایط مطلوبی ندارد. به علاوه، نتایج نشان داد که اعتبار هم زمان سطح اقدامات اصلاحی روش لوبا در این صنعت مطلوب نیست، هرچند مطالعات بیشتر پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 873

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 574 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1590
  • دانلود: 

    756
چکیده: 

اهداف: آنتی بیوتیک ها به طور موثر با تصفیه متداول فاضلاب حذف نمی شود. آهن با ظرفیت صفر (nZVI) بازده بالا در تجزیه آلاینده هایی مانند فلزات سنگین، ترکیبات نیتروآروماتیک و حشره کش ها دارد. ازن زنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در حذف مواد شیمیایی مقاوم به تجزیه مانند آنتی بیوتیک ها از آب و فاضلاب است.مواد و روش ها: این مطالعه از نوع تجربی است. برای حذف پنی سیلین جی، از نانو ذرات آهن صفر درجه و ازن زنی استفاده شد. در تعیین راندمان حذف پنی سیلین، COD و TOC، فاکتورهای pH اولیه، دوز نانوذره، دوز اولیه پنی سیلین، زمان واکنش با نانو ذره و ازن بررسی شد.یافته ها: راندمان حذف پنی سیلین جی، COD و TOC در مدت زمان 60 دقیقه، غلظت پنی سیلین mg/L 100، COD=1429 mg/L، TOC=510 mg/L، pH=7، غلظت نانو ذره آهن 0.25 g/L به ترتیب 96.35، 73.13 و 47.45 درصد بود. راندمان حذف برای مرحله ازن زنی در زمان 13 دقیقه، 9= pH، پنی سیلین جی mg/L 20، COD=356 mg/L، TOC=136 mg/L، غلظت ازن L/min پنج برابر با 99.5، 96.35 و 92.65 درصد بود.نتیجه گیری: بهترین راندمان حذف در مرحله واکنش نانو ذره در شرایط pH =7، غلظت اولیه نانو ذره 0.25 g/L، غلظت اولیه پنی سیلین mg/L 100 و زمان واکنش حدود 60 دقیقه انجام پذیرفت. در مرحله ازن زنی نیز بهترین شرایط حذف در pH=9 و زمان 9 دقیقه بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1590

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 756 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

الداغی میترا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    145-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    753
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

بیمار پسری چهارده ماهه، ساکن یکی از روستاهای اطراف سبزوار (روستای بادخوران) است که مادرش با شکایت استفراغ خونی، مدفوع سیاه رنگ و خون ریزی از بینی به بیمارستان واسعی سبزوار آورد. مادر کودک شروع چندین نوبت خون ریزی از بینی در روز از یک هفته قبل و سه تا چهار نوبت استفراغ خونی و دفع مدفوع سیاه رنگ را از سه روز قبل از مراجعه اظهار داشت. در بدو مراجعه بیمار رنگ پریده و بدحال به نظر می رسید و خون ریزی فعال از دهان داشت. خون ریزی بیمار علی رغم شستشوی معده، درمان با امپرازول، تزریق با آمپول ویتامین کا، تزریق FFP و خون ادامه یافت. در معاینه بیمار به جز رنگ پریدگی، یافته خاصی مشاهده نشد. در آزمایش های انجام شده به جز کم خونی شدید یافته دیگری به دست نیامد. بیمار با شک به جسم خارجی در حلق مجدد معاینه شد و در معاینه حلق زالویی مشاهده شد که به پشت حلق چسبیده بود. بعد از برداشتن زالو با پنس خون ریزی متوقف و بیمار روز بعد با حال عمومی خوب مرخص شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button