مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 106

چکیده

 اهداف: آموزش بالینی پرهزینه ترین عنصر برنامه پرستاری و یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری است. دوره آموزش بالینی از مقاطع مهم آموزش پرستاری است که طی آن توان مندی های اولیه و حرفه ای دانشجویان پایه ریزی می شود. لذا, این پژوهش کیفی با هدف تبیین تجارب پرستاران از آموزش بالینی در بخش اورژانس انجام شد.مواد و روش ها: این تحقیق مطالعه ای کیفی با رویکرد تحلیل محتواست. فرایند جمع آوری داده ها مشتمل بر بیست مصاحبه نیمه ساختاریافته و عمیقباپرستاران در بخش اورژانس (شش دانشجوی پرستاری, دو پرستار مسوول بخش, چهار مربی پرستاری و هشت پرسنل پرستاری) همراه با یادداشت های عرصه است. مصاحبه عمیق بر اساس تجربه های واقعی پرستاران در محیط بالینی با پاسخ به سوال های باز و در موارد لزوم سوال هایکاووشی جمع آوری شد. تحلیل داده ها به روش آنالیزمحتوی کیفی انجامگرفت.یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج نه طبقه وسه درون مایه شد که بیانگر تجربه و درک پرستاران اورژانس از آموزش بالینی است, شامل محیط (ارتباطات, امنیت محیط و تجهیزات محیط) آموزش (آموزش به بیمار, آموزش پرسنل و آموزش دانشجو) و عملکرد مسوول بخش نقش مدیریت بخش اورژانس در آموزش, نقش و عملکرد متون در آموزش, و نقش و عملکرد پرسنل عرضه کننده خدمات.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بیانگر وجود برخی فاکتورهای موثر در کسب تجربه های مثبت بود, مثل آموزش چهره به چهره به بیمار, حضور موثر مربی در بخش و برخی تجربه های منفی مانند عدم به کارگیری فن های آموخته شده دانشجویان در محیط آموزشی با کیفیت بالا در شرایط بالینی, و کمبود تجهیزات و حجم کار زیاد کارکنان. با درنظرگرفتن مجموع نظرات چنین برداشت می شود که با شناخت نارسایی های آموزش بالینی مسوولان قادر خواهند بود که برنامه های آموزشی مطلوب را طرح ریزی کنند و سبب ارتقای کیفیت آموزش بالینی خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فاضل، نسرین، یزدی مقدم، حمیده، الحانی، فاطمه، پژهان، اکبر، کوشان، محسن، قاسمی، محمدرضا، و ریواده، فهیمه. (1396). تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 24(2)، 97-106. SID. https://sid.ir/paper/81887/fa

    Vancouver: کپی

    فاضل نسرین، یزدی مقدم حمیده، الحانی فاطمه، پژهان اکبر، کوشان محسن، قاسمی محمدرضا، ریواده فهیمه. تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1396؛24(2):97-106. Available from: https://sid.ir/paper/81887/fa

    IEEE: کپی

    نسرین فاضل، حمیده یزدی مقدم، فاطمه الحانی، اکبر پژهان، محسن کوشان، محمدرضا قاسمی، و فهیمه ریواده، “تبیین تجارب پرستاران و دانشجویان از آموزش بالینی در بخش اورژانس: تحلیل محتوی،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 24، no. 2، pp. 97–106، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81887/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button