هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش بخشودگی بر میزان بخشودگی زوج ها بود. نمونه این پژوهش، 30 زوج از زوج های مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر یزد در سال 1386 بوده که به صورت نمونه گیری تصادفی در دو گروه آزمایش (15 زوج) و کنترل (15 زوج) جایگزین شده اند. متغیر وابسته در این پژوهش میزان بخشودگی زوج ها بود که با پرسشنامه بخشودگی اینرایت و همکاران (2000) ارزیابی شد. متغیر مستقل، آموزش بخشودگی بود که در هفت جلسه تنظیم و به گروه آزمایش آموزش داده شد. فرضیه پژوهش این بود که آموزش بخشودگی بر میزان بخشودگی زوج ها و ابعاد آن (عاطفی، رفتاری، شناختی) موثر است. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش بخشودگی، میزان بخشودگی زوج ها را افزایش می دهد F=25.18)، (P<0.01 و همچنین آموزش بخشودگی برابعاد عاطفی F=5.65)، (P<0.05، شناختی F=7.08)، (P=0.01 و رفتاری F=13.35)، (P<0.01 موثر است.