مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

115
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 171

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری آموزش غیرمداوم می باشد که می تواند با تأثیر بر ابعاد روانشناختی بر یادگیری مؤثر باشد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال بود. روش کار: بدین منظور در این مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با دوره پیگیری هفت روزه, از بین دانش آموزان دختر7 تا 9 ساله شهر بروجرد, 45 نفر به روش دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه آموزش غیرخطی, آموزش خطی و کنترل قرار گرفتند. درمرحله پیش آزمون, شرکت کنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب کردن و دریافت کردن هم زمان مطابق با دستورالعمل آزمون MABC-2 پرداختند. بعد از اجرای پیش آزمون, گروه ها به اجرای آموزش مورد نظر در شش هفته و هر هفته 2 جلسه پرداختند. بلافاصله پس از آخرین جلسه تمرینی, و یک هفته بی تمرینی (مرحله یادداری) و با افزایش نیم متر در فاصله (مرحله انتقال) مجددا شرکت کنندگان به اجرای 10 کوشش تکلیف پرتاب و دریافت پرداختند. داره ها به روش تحلیل واریانس با اندازه گیری تکراری و کوواریانس تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که هر دو روش غیرخطی و خطی باعث بهبود معنی دار عملکرد دریافت شد (05/0P <). همچنین بین دو گروه غیرخطی و خطی در عملکرد دریافت و انگیزش درونی تفاوت معنی داری وجود داشت (05/0 > P) و عملکرد گروه غیرخطی در هر دو مورد بهتر بود. نتیجه گیری: به طور کلی این نتایج بر اهمیت روش غیرخطی در مدارس برای بهبود عملکرد دریافت و انگیزش درونی دانش آموزان دختر تأکید دارد و تاییدی بر رویکرد قیود محور می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کردی، فاطمه، ارشم، سعید، پروین پور، شهاب، و لطفی، غلامرضا. (1400). اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 28(9 )، 157-171. SID. https://sid.ir/paper/1004983/fa

    Vancouver: کپی

    کردی فاطمه، ارشم سعید، پروین پور شهاب، لطفی غلامرضا. اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1400؛28(9 ):157-171. Available from: https://sid.ir/paper/1004983/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کردی، سعید ارشم، شهاب پروین پور، و غلامرضا لطفی، “اثر دستکاری قیود (روش غیرخطی) برسطح انگیزش درونی و مهارت دختران 7 تا 9 سال،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 28، no. 9 ، pp. 157–171، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1004983/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button