مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران از پرستاران بخش های جراحی بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اهواز، در سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 329 | صفحه پایان 342

چکیده

 افزایش رضایتمندی بیمار, سبب افزایش پیروی او از درمان های تجویزشده و بهبود سلامتی اش می شود. هدف از مطالعه ی حاضر, تعیین میزان رضایتمندی بیماران از پرستارهای بخش جراحی بیمارستان های «امام» و «رازی» و «گلستان» اهواز, در سال 1397, است. این پژوهش, مطالعه ای توصیفی تحلیلی و از نوع مقطعی است که روی بیماران بالای هجده سال و دارای سابقه ی حداقل سه روز بستری انجام شد. اطلاعات مورد نظر, ازجمله سن, جنس, وضعیت تاهل, سطح تحصیلات, نوع بیماری, مدت زمان بستری, تعداد دفعات بستری در بیمارستان و وضعیت سلامتی, ازطریق فرم مشخصات دموگرافیک جمع آوری شد. میزان رضایتمندی بیماران از پرستاران, به وسیله ی پرسش نامه ی رضایتمندی از خدمات پرستاری به دست آمد و ارتباط آن با متغیرهای فوق, با آزمون های آماری کای اسکویر, آزمون آنالیز واریانس یک طرفه, آنالیز کروسکال-والیس, آزمون من-ویتنی و ضریب هم بستگی اسپیرمن و به وسیله ی نرم افزار SPSS سنجیده شد. میزان رضایت بیماران در بیمارستان های رازی, گلستان و امام, به ترتیب, برابر 09/12± 25/78, 24/11± 30/68 و 42/17± 09/58 بود. بیشترین میزان رضایتمندی بیماران, مربوط به بیمارستان رازی بود (05/0>P-value). با افزایش سن, داشتن سابقه ی بستری و افزایش مدت زمان آن, امتیاز رضایتمندی بیماران, به طوری معنی دار کاهش یافت (05/0>P-value)؛ اما بین میزان رضایت بیماران به تفکیک وضعیت تاهل و محل سکونت و سطح تحصیلات, تفاوتی معنی دار مشاهده نشد (05/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، علی حسن، رنجگران آلانق، مینا، و جمشیدی، فرخنده. (1399). بررسی میزان رضایتمندی بیماران از پرستاران بخش های جراحی بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اهواز, در سال 1397. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 13(1 )، 329-342. SID. https://sid.ir/paper/411587/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی علی حسن، رنجگران آلانق مینا، جمشیدی فرخنده. بررسی میزان رضایتمندی بیماران از پرستاران بخش های جراحی بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اهواز, در سال 1397. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1399؛13(1 ):329-342. Available from: https://sid.ir/paper/411587/fa

    IEEE: کپی

    علی حسن رحمانی، مینا رنجگران آلانق، و فرخنده جمشیدی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران از پرستاران بخش های جراحی بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اهواز, در سال 1397،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 13، no. 1 ، pp. 329–342، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411587/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button