مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

153
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

50
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398

صفحات

 صفحه شروع 526 | صفحه پایان 539

چکیده

 زمینه و هدف با توجه به نقش مهم مراقبین سلامت در نظام بهداشتی به عنوان ارایه دهندگان خدمات سلامت و استفاده از روش آموزش الکترونیکی در آموزش های ضمن خدمت این گروه از کارکنان بهداشتی, مطالعه حاضر با هدف تعیین نگرش مراقبین سلامت شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نسبت به آموزش الکترونیکی و تعیین سبک یادگیری آنان انجام شد. روش کار این مطالعه توصیفی تحلیلی, به روش سرشماری, بر روی 77 نفر از مراقبین سلامت انجام شد. ابزار پژوهش دارای سه بخش فرم اطلاعات دموگرافیک, پرسشنامه سنجش نگرش Mishra و سبک یادگیری Kolb بود. داده ها با استفاده از آزمون های توصیفی (فراوانی, میانگین و انحراف معیار) و آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس, کای دو, آزمون دقیق فیشر و ضریب همبستگی پیرسون در نرم افزار SPSS-24 تحلیل گردیدند. یافته ها یافته ها نشان دادند میانگین نمره نگرش مراقبین سلامت 78/38 بود که با توجه بالاتربودن از میانگین نمره پرسشنامه میشرا, نگرش آنها مثبت ارزیابی گردید. سبک یادگیری 86/42 درصد مراقبین سلامت از نوع جذب کننده بود و بعد از آن به ترتیب سبک های همگرا با 87/29 درصد, واگرا با 08/22 درصد و انطباق یابنده با 19/5 درصد بیشترین فراوانی را در بین مراقبین سلامت داشتند. بین نمره نگرش مراقبین سلامت با نوع استخدام و علاقه آنان به آموزش الکترونیکی ارتباط معناداری وجود داشت. همچنین سبک یادگیری مراقبین سلامت با سن و سابقه کار ارتباط معناداری داشت. نتیجه گیری با توجه به مثبت بودن نگرش مراقبین سلامت نسبت به آموزش الکترونیکی می توان در برگزاری دوره های آموزشی جهت این گروه از فراگیران, تمرکز بر این شیوه را پیشنهاد کرد و از آن جایی که هر چهار سبک یادگیری در بین این گروه از فراگیران وجود داشت, کاربرد متنوع روش ها در محیط های آموزش می تواند نیازهای آموزشی آنها را برطرف کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدخانی ها، سالومه، ابوالقاسمی، جمیله، و پرویزی، سرور. (1400). بررسی سبک های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398. سلامت و بهداشت اردبیل، 12(4 )، 526-539. SID. https://sid.ir/paper/1006606/fa

    Vancouver: کپی

    احمدخانی ها سالومه، ابوالقاسمی جمیله، پرویزی سرور. بررسی سبک های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398. سلامت و بهداشت اردبیل[Internet]. 1400؛12(4 ):526-539. Available from: https://sid.ir/paper/1006606/fa

    IEEE: کپی

    سالومه احمدخانی ها، جمیله ابوالقاسمی، و سرور پرویزی، “بررسی سبک های یادگیری مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس و نگرش آنها نسبت به آموزش الکترونیکی در سال 1398،” سلامت و بهداشت اردبیل، vol. 12، no. 4 ، pp. 526–539، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1006606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button