مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

498
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مقایسه ای؛ راهکاری کارآمد برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها در ساحت تبیین و دفاع از آموزه های اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف این جستار, تبیین الگوی مقایسه ای به لحاظ کاربردی بودن و اثربخشی آن در تالیف و آموزش درس های معارف اسلامی با توجه به ضروریات پیش آمده در دنیای کنونی است. این جستار با بهره گیری از تلفیقی از روش های تحلیلی و پیمایشی به توصیف و تبیین بازخورد به کارگیری الگوی مقایسه ای و نیز ناکارآمدی الگوی توصیفی صرف در مقام آموزش در میان جامعه آماری معین می پردازد. جامعه آماری, دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی e قزوین است. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته بوده است. در قسمت آغازین, گزارشی از الگوی توصیفی صرف انجام شد که برآیند آن, ایجاد گونه ای تحجرگرایی روش شناختی است و در مرحله بعد, به کارآمدی و پیامدهای به کارگیری الگوی مقایسه ای در ساختن عالمی جدید که خصیصه تعالی نگری دارد, اشاره می شود. طراحی و اجرای دروس معارف اسلامی, برآیند نگاهی تعالی یافته به دوگانه به هم پیوسته «تربیت و رشد ارزش های اسلامی درون فردی» و «تلاش در ساختن و پردازش مدیریت کلان اسلامی» است. این آرمان, مبتنی بر استفاده از الگوهای خاص آموزشی با معیار کارآمدی است. در این الگو, آموزه های اسلامی, در سنجش با دیگر دعاوی مکاتب رقیب تبیین می شود. این سنجش, ناظر بر تحلیل مسایل مکاتب, مباحث بنیادین, پیش انگاره ها, پیامدها, اهداف و شیوه های معرفتی آنهاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، هاشم، و ابوالحسنی نیارکی، فرشته. (1399). الگوی مقایسه ای؛ راهکاری کارآمد برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها در ساحت تبیین و دفاع از آموزه های اسلامی. تربیت اسلامی، 15(31 )، 127-148. SID. https://sid.ir/paper/100788/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی هاشم، ابوالحسنی نیارکی فرشته. الگوی مقایسه ای؛ راهکاری کارآمد برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها در ساحت تبیین و دفاع از آموزه های اسلامی. تربیت اسلامی[Internet]. 1399؛15(31 ):127-148. Available from: https://sid.ir/paper/100788/fa

    IEEE: کپی

    هاشم قربانی، و فرشته ابوالحسنی نیارکی، “الگوی مقایسه ای؛ راهکاری کارآمد برای تدریس دروس معارف اسلامی در دانشگاه ها در ساحت تبیین و دفاع از آموزه های اسلامی،” تربیت اسلامی، vol. 15، no. 31 ، pp. 127–148، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button