مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,029
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان)

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: هدف این پژوهش تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.روش بررسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تعداد 2457 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم, تعداد 106 دانشجو به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق, پرسشنامه محقق ساخته در قالب 61 سوال بود که ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.83 برآورد شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آماری استباطی (آزمون T, تحلیل واریانس و ...) استفاده گردید.یافته ها: یافته ها نشان داد که وضعیت کلی اجرای برنامه های درسی معارف اسلامی در دانشگاه ها نسبتا درحد مطلوب بود, ولی در عین حال مجموعه ای از عوامل درونی و بیرونی مانع اثربخشی و تاثیرگذاری لازم روی دانشجویان می گردید.نتیجه گیری: در بین عوامل درونی مولفه ارزشیابی و در میان عوامل بیرونی عامل اجتماع و شرایط محیطی از نظر دانشجویان عمده ترین موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، رحیمی، حمید، و صمدیان، زهره. (1392). تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان). توسعه آموزش در علوم پزشکی، 6(10)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/405771/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، رحیمی حمید، صمدیان زهره. تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان). توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛6(10):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/405771/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، حمید رحیمی، و زهره صمدیان، “تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان)،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 10، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/405771/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button