مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأملی بر عوامل مؤثر بر ایجاد رضایت یا نارضایتی در مشتریان حقیقی بیمه های اتومبیل: موردی از کاربرد روش تداعی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 84

چکیده

 مدلهای زیادی در زمینه ی کیفیت خدمات تعریف و مورد آزمایش قرار گرفته اند, اما هیچ یک از آنها به صورت خاص به خدمات بیمه های اتومبیل و به خصوص در فضای اجتماعی و اقتصادی ایران نپرداخته اند. این پژوهش که به روش کیفی (نظریه ی زمینه ای) انجام شده است, به شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت و نارضایتی مشتریان بیمه ی اتومبیل پرداخته و نسبت به ارائه ی مدل اقدام کرده است. داده های ذهنی مشتریان از طریق آزمون تصویری, به صورت مکتوب از 98 مشتری حقیقی جمع آوری و از طریق کدگذاری باز, محوری و منتخب در چارچوب نظریه ی زمینه ای و با کمک نرم افزار مکس کیودی ای توسط دو ارزیاب تحلیل شده است. پایایی کدگذاری انجام شده نیز از طریق اندازه گیری کاپای کوهن در مراحل مختلف تحت کنترل قرار گرفته است. مدل نهایی ارائه شده برای مشتریان بیمه ی اتومبیل در سه لایه از عوامل (هسته, عامل, و مشخصه) و با سه نوع متغیر استخراج شده است. این مدلهای نظریه ی زمینه ای شامل 4 هسته عوامل مرتبط با 1) محصول و خدمات؛ 2) ارزش خدمات؛ 3) تعامل و 4) تصویر ذهنی هستند که هرکدام شامل عواملی هستند که برخی هم زمان افزایش دهنده و کاهنده ی رضایت, برخی غالباً فقط افزایش دهنده ی رضایت و برخی غالباً فقط کاهنده ی رضایت هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زین آبادی، حسن رضا، سلماسی، مریم، سلطانی ثانی، عبداله، و طهماسبی، حمید. (1396). تأملی بر عوامل مؤثر بر ایجاد رضایت یا نارضایتی در مشتریان حقیقی بیمه های اتومبیل: موردی از کاربرد روش تداعی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، 32(2 (مسلسل 126) )، 61-84. SID. https://sid.ir/paper/100873/fa

    Vancouver: کپی

    زین آبادی حسن رضا، سلماسی مریم، سلطانی ثانی عبداله، طهماسبی حمید. تأملی بر عوامل مؤثر بر ایجاد رضایت یا نارضایتی در مشتریان حقیقی بیمه های اتومبیل: موردی از کاربرد روش تداعی. پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)[Internet]. 1396؛32(2 (مسلسل 126) ):61-84. Available from: https://sid.ir/paper/100873/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضا زین آبادی، مریم سلماسی، عبداله سلطانی ثانی، و حمید طهماسبی، “تأملی بر عوامل مؤثر بر ایجاد رضایت یا نارضایتی در مشتریان حقیقی بیمه های اتومبیل: موردی از کاربرد روش تداعی،” پژوهشنامه بیمه (صنعت بیمه)، vol. 32، no. 2 (مسلسل 126) ، pp. 61–84، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100873/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button