مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال»

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ برتر فوتبال است. از نظر روش شناسی, روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعه مورد مطالعه متخصصان مدیریت ورزشی بودند که از طریق نمونه گیری هدفمند و روش نمونه گیری گلوله برفی, یازده نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته به دست آمد. در مرحله کیفی از طریق تحلیل محتوا, مفاهیم و مقوله های اصلی به دست آمد. فرایند کدگذاری داده ها تا مرحله کدگذاری محوری ادامه یافت و در نهایت دوازده مقوله اصلی به دست آمد. در مرحله کمی با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار خبرگان Expert Choice, کدهای به دست آمده اولویت بندی شدند. نتایج تجزیه وتحلیل نشان داد که در بعد منافع, هیجان با وزن نسبی 0.308 و در بعد ویژگی ها, بازیکن ستاره با وزن نسبی 0.274 بیشترین اهمیت را به دست آوردند. دیگر عوامل با توجه به معیار خود در اولویت های بعدی قرار گرفتند. یافته های این پژوهش نشان داد تداعی های برند شناسایی شده در جذابیت لیگ تاثیرگذارند و مطلوبیت بیشتری برای تماشاچیان فراهم می کنند, و این امر در حضور بیشتر تماشاچیان تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقی بروجردی، سعید، یوسفی، بهرام، و آقایی، رقیه. (1394). شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 3(11 )، 57-70. SID. https://sid.ir/paper/266776/fa

    Vancouver: کپی

    صادقی بروجردی سعید، یوسفی بهرام، آقایی رقیه. شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛3(11 ):57-70. Available from: https://sid.ir/paper/266776/fa

    IEEE: کپی

    سعید صادقی بروجردی، بهرام یوسفی، و رقیه آقایی، “شناسایی و اولویت بندی ابعاد تداعی برند در لیگ های ورزشی «مطالعه موردی لیگ برتر فوتبال»،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 3، no. 11 ، pp. 57–70، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266776/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا