Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,008
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,551
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اهداف و محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 64

چکیده

 این پژوهش به منظور ارزیابی اهداف و محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه چرخه آموزش خلاقیت هدفمند پلسک انجام شد. از آن جا که پژوهش حاضر از نوع ترکیبی است, لذا از روش های کمی (تحلیل محتوا) و کیفی (تحلیلی) استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی و راهنمای تدریس معلمان بود. جهت پاسخ گویی به سوالات پژوهش, ابتدا اهداف کتاب های علوم تجربی با توجه به طبقه بندی شناختی اندرسون تحلیل شد. نتایج نشان می دهد حدود 6.5 درصد اهداف در طبقه آفریدن قرار دارند. سپس محتوای کتاب های علوم با توجه به چرخه آموزش خلاقیت هدایت شده پلسک و تکنیک ویلیام رومی ارزیابی شد که نتایج حاکی از ضریب درگیری خلاق کمتر از 0.25 بود. در مرحله آخر, الگوهای آموزشی خلاقیت تحلیل شد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قاسمی، فرشید، و جهانی، جعفر. (1387). ارزیابی اهداف و محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. مطالعات برنامه درسی، 3(10)، 39-64. SID. https://sid.ir/paper/100975/fa

Vancouver: کپی

قاسمی فرشید، جهانی جعفر. ارزیابی اهداف و محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1387؛3(10):39-64. Available from: https://sid.ir/paper/100975/fa

IEEE: کپی

فرشید قاسمی، و جعفر جهانی، “ارزیابی اهداف و محتوای کتاب های علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 10، pp. 39–64، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100975/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا