مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 154

چکیده

 زمینه: مهم ترین مساله در آموزش کودکان خلاق, استفاده از محتوای آموزشی مناسب و روش های گوناگون, مساله یابی, خلاقیت و تفکر است و کتاب های درسی از جمله علوم تجربی در زمینه ایجاد مهارت های خلاق نقش بسزایی دارند و با تدوین محتوایی مناسب جهت پرورش خلاقیت و موقعیت های مبهم و مساله انگیز می توانند در رشد و شکوفایی خلاقیت فراگیران تاثیر بسیار مثبتی داشته باشند.هدف: این پژوهش با هدف تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی از دیدگاه الگوی آموزشی خلاقیت پلسک است.روش: روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 3 جلد کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی در سال تحصیلی 90- 1389 می باشد. حجم نمونه برابر با حجم جامعه انتخاب گردید. ابزارهای پژوهش فرم تحلیل محتوای با توجه به الگوی آموزش خلاقیت پلسک می باشد.یافته ها: در بررسی کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی, ملاحظه می شود که از مجموع 1389 واحد در کل کتاب های علوم دوره راهنمایی 932 واحد غیر فعال و 457 واحد فعال وجود دارد که از 457 واحد فعال, 143 واحد با اصل اول (اصل توجه) و 314 واحد با اصل دوم (اصل گریز) در الگوی آموزش خلاقیت منطبق هستند و به اصل سوم به طور کلی توجه نشده است.بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های به دست آمده می توان بیان کرد که میزان درگیری با شاخص های الگوی خلاقیت پلسک در کتاب های علوم تجربی پایه های اول تا سوم دوره راهنمایی بسیار کم است و بر اصول خلاقیت پلسک منطبق نیستند و کمتر می توانند در ایجاد و پرورش خلاقیت در یاد گیرندگان موثر باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عصاره، علیرضا، احمدی، غلامعلی، و شهمیر، سامیه. (1392). تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 3(1)، 127-154. SID. https://sid.ir/paper/223298/fa

    Vancouver: کپی

    عصاره علیرضا، احمدی غلامعلی، شهمیر سامیه. تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی[Internet]. 1392؛3(1):127-154. Available from: https://sid.ir/paper/223298/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عصاره، غلامعلی احمدی، و سامیه شهمیر، “تحلیل محتوای کتاب های علوم تجربی دوره راهنمایی با توجه به مراحل و اصول آموزش خلاقیت پلسک،” ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، vol. 3، no. 1، pp. 127–154، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button