مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی خوانایی کتاب های فارسی دوره ابتدایی: پایه های اول تا ششم

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 140

چکیده

 خواندن, مهارتی است که دانش آموزان ایرانی آن را در دوره ابتدایی توسط کتاب های فارسی از پایه اول تا ششم کسب می نمایند. یکی از خصوصیاتی که باید در تدوین متون کتاب های درسی توجه گردد, خوانایی است, زیرا خوانابودن متون به یادگیرنده کمک می کند محتوای آموزشی را به درستی بخواند و بفهمد. اگرچه تحقیقات متفاوتی درباره خوانایی متون درسی صورت گرفته است, اما این در مقاله خوانایی همه متون در هر شش پایه تحصیلی دوره ابتدایی گزارش می شود. بررسی متن ها بر اساس سه شاخص فلش, فوگ و فرای دو نتیجه در برداشت: 1. اگرچه بر اساس شاخص فلش متن ها آسان هستند, اما بر اساس شاخص های فوگ و فرای مناسب یک تا دو پایه تحصیلی بالاتر می باشند و 2. معیار مشخصی برای ترتیب متون از آسان به دشوار دیده نشد, به گونه ای که در بعضی از پایه ها متن های دشوارتر زودتر از متن های آسان قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سراج، فرشته، روشن، بلقیس، نجفیان، آرزو، و یوسفی راد، فاطمه. (1398). بررسی خوانایی کتاب های فارسی دوره ابتدایی: پایه های اول تا ششم. مطالعات برنامه درسی، 14(55 )، 113-140. SID. https://sid.ir/paper/100996/fa

    Vancouver: کپی

    سراج فرشته، روشن بلقیس، نجفیان آرزو، یوسفی راد فاطمه. بررسی خوانایی کتاب های فارسی دوره ابتدایی: پایه های اول تا ششم. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1398؛14(55 ):113-140. Available from: https://sid.ir/paper/100996/fa

    IEEE: کپی

    فرشته سراج، بلقیس روشن، آرزو نجفیان، و فاطمه یوسفی راد، “بررسی خوانایی کتاب های فارسی دوره ابتدایی: پایه های اول تا ششم،” مطالعات برنامه درسی، vol. 14، no. 55 ، pp. 113–140، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/100996/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button